Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه؛ عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی به بیان ۴ نکته درباره بازار ارز پرداخت و پشت پرده گرانی ارز در روز‌های اخیر را تشریح کرد.

۱-قبلاًهم تأکید کرده ام، تلاطم این روز‌های بازار، عمدتاً از عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار حواله ارز، به خاطر مشکلات ناشی از کرونا در ابتدای سال، نشأت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با فروکش کردن تدریجی تقاضا‌های تجمیع شده ماه‌های قبل، وافزایش عرضه درنیما تعدیل خواهد شد.

۲-گزارشات خوبی ازافزایش قابل توجه صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی و صادرات غیرنفتی وخبر‌های مثبت ازآزادشدن منابع مسدودی بانک مرکزی دریافت کرده‌ام که روندتأمین ارز رامتحول خواهد کرد.

۳-صادرکنندگان تکیه گاه اصلی ارز آوری کشور هستند، فرصت برای برگرداندن میلیارد‌ها دلار ارز صادراتی در دو هفته آتی پایان می‌یابد. این فرصت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد. از فردا، باهماهنگی بانک مرکزی، قوه محترم قضائیه، وزارت صمت و نهاد‌های نظارتی، صادر کنندگانی که تاکنون تعهد خود را ایفا نکرده اند، در لیست‌های ده نفره برای توضیح درمورد نحوه ایفای تعهدات دعوت می‌شوند.

۴-مجدداً تأکید می‌کنم، بانک مرکزی دخالت هدفمند خود در بازار را به تشخیص خود و با در نظر گرفتن مصالح عالیه اقتصادی کشور اعمال خواهد کرد. بانک مرکزی یکبار در مهرماه سال ۹۷ توان خود را نشان داد. برخی به خاطر اشتباه محاسباتی تا دوسال برای فروش دلار‌های ۱۹ هزار تومانی خود معطل ماندند. امروز نیز ریسک بازار ارز برای سرمایه گذاری به شدت افزایش پیداکرده است و من نیز وظیفه دارم این را به فعالان اقتصادی گوشزد نمایم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: همتی صادرکنندگان ارز گرانی ارز تامین ارز بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۳۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امباپه فصل بعد با رئال قهرمان اروپا می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، پاری سن ژرمن با کسب یک پیروزی دراماتیک برابر بارسلونا در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها صعود کرد و حالا این فرصت را دارد که با غلبه بر دورتموند به دیدار فینال راه پیدا کند.

این فرصت بسیار خوبی برای امباپه است که بتواند در آخرین فصل حضورش در این باشگاه به رویای دیرینه آنها جامه واقعیت بپوشاند و جام قهرمانی لیگ قهرمانان را برای این تیم به ارمغان بیاورد تا به بهترین شکل از پی‌اس‌جی جدا شود.

این ستاره سابق یوونتوس در این باره به خبرنگاران گفت: "اتفاقات عجیبی درباره تمدید قراردادهای امباپه در چند سال اخیر رخ داده است. خداحافظی‌های دروغین و سپس تمدید قرارداد. اگر می‌خواهی در پاریس بمانی پس در پاریس بمان. من واقعا چنین رفتارهایی را درک نمی‌کنم.

از سوی دیگر، او سال آینده فرصت قهرمانی در لیگ قهرمانان را خواهد داشت. بنابراین اگر امسال همه چیز طبق برنامه پیش نرود، او سال آینده شانس زیادی برای قهرمانی با رئال مادرید خواهد داشت."

دیگر خبرها

  • تاثیر دلار تلگرامی روی کالاهای وارداتی چه قدر است؟
  • ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • نقش کانال های اماراتی در افزایش نرخ دلار | التهابات سیاسی بازیگر اصلی تغییر نرخ ارز است، نه اقتصاد
  • امباپه فصل بعد با رئال قهرمان اروپا می‌شود
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰هزار تومانی به بازار
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی به بازار
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰هزار تومانی به بازار/ زلزله رشد نقدینگی در راه است؟