Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین کلانتری در دیداری که مدیرکل و تعدادی از محیط بان محیط زیست استان به مناسبت روز محیط زیست با وی داشتتند، گفت: در برابر تهدیدها و خطراتی که محیط زیست با آن مواجه است ،سریعا اقدام و حمایت می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ استاندار با بیان اینکه محیط ‌زیست یک سرمایه ملی و متعلق به همه نسل ها و امانتی ارزشمند در دستان ماست، افزود: کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ برخورداری از این منابع عظیم خدادادی شرایط خاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلانتری تصریح کرد: مناطق حفاظت شده استان محل زیستگاه گونه های مختلف و نادر گیاهی و حتی جانوری است و ودیعه ای که نیازمند حفاظت و صیانت همگانی بوده و فرهنگ سازی و آموزش در این مسیر بسیار ضروری است.

استاندار به آتش سوزی اخیر در منطقه حفاظت شده خائز اشاره کرد و گفت: در جریان این آتش سوزی به دلیل اهمیت موضوع شخص رئیس جمهور، معاون اول، مسئولین کشوری و لشکری در سطح ملی و در استان همه دستگاه های اجرایی، نظامی، امنیتی، سپاه، بسیج  و گروه های مختلف مردمی با جدیت پای کار آمدند.

کلانتری با اشاره به نگرانی مردم از آتش سوزی ها تصریح کرد: اما در کنار این همه نگرانی ها و فداکاری و زحمات طاقت فرسا کسانی بودند که فیلم هایی از آتش سوزی های جنگل های کالیفرنیا، استرالیا و یا از دیگر جاهایی را در معرض دید عموم قرار دادند تا ناجوانمردانه این همه زحمات را مخدوش کنند.

وی با بیان اینکه، سالم نگه داشتن عرصه‌های‌ محیط زیست که با حیات جامعه پیوند دارند تحرک و پویایی افراد و جامعه را می طلبد گفت: باید در کنار تقویت فرهنگ حفاظت از محیط زیست برخوردار از تکنولوژی روز و ابزار و امکاناتی چون دوربین های پایش یا رصد، اینترنت اشیاء، تجهیزات اطفای حریق و پهپاد شد.

استاندار با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست نیازمند عزم عمومی دارد، گفت: باید با ارتباطات و آگاهی بخشی، فرهنگ ‌سازی و شناخت عمیق و ریشه‌ ای به سمت جامعه حفاظتی محیط زیست حرکت کنیم تا تک تک آحاد جامعه حافظانی برای محیط زیست باشند.

استاندارکهگیلویه وبویراحمد با تبریک روز میلاد حضرت امام رضا(ع) ضامن آهو که به روز محیط زیست نام گذاری شده است به همه محیط بانان خدا قوت گفت و از آنها صمیمانه تشکر کرد.

مدیرکل محیط زیست استان هم در این دیدار از اهمیت وافری که استاندار کهگیلویه وبویراحمد به مسئله زیست محیطی دارد تقدیر کرد و گفت: تلاش های خستگی ناپذیر، پیگیری های دلسوزانه، هماهنگی ها و مدیریت دکتر کلانتری در سطح ملی و استانی برای مهار آتش سوزی منطقه خائز حقیقتا ستودنی است و همین امر باعث شد تا کمترین خسارات را در این منطقه به گونه های مختلف گیاهی و جانوری داشته باشیم.

هاشمی افزود: ۳۱۲ هزار هکتار مناطق حفاظت شده محیط زیست این استان که عمدتا در منطقه دنا می باشد محل زیستگاه گونه های مختلف جانوری و گیاهی نادر و کم نظیر است.

وی اظهار داشت: یکهزار و ۲۰۰ گونه گیاهی و ۳۵۰ گونه جانوری و ۲۶ هزار هکتار پارک ملی در استان داریم.

وی تصریح کرد: تصرف و تجاوز به مناطق حفاظت شده، آتش سوزی ها و شکارغیرقانونی عمده مشکلات و تهدیدات این مناطق است.

به گفته وی، حدود شش هزار کل و بز که بیشترین گونه جانوری را شامل می شود و ۲۰ پلنگ خالدار در عرصه های مناطق حفاظت شده استان داریم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دیدار استاندار مناطق حفاظت شده محیط زیست آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست

حجت الاسلام حسین حسین‌زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر ضمن تأکید بر اهمیت صیانت از محیط‌زیست به تعریف محیط‌زیست پرداخت و آن را دربردارنده تمام مؤلفه‌های مؤثر بر حیات انسان توصیف کرد و اظهار داشت: محیط‌زیست را در دو سطح محیط پیرامونی زندگی انسان و بسترهای دیگر طبیعت می‌توان دنبال کرد.

وی بر لزوم بازشناسی دقیق الزامات صیانت از محیط‌زیست تأکید و درختکاری و کاشت نهال را از برجسته‌ترین توصیه‌های روایی برشمرد و خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و اله در روایتی می‌فرمایند؛ اگر قیامت فرارسد و در دست یکی از شما نهالی باشد، چنانچه بتواند برنخیزد تا آن را بکارد، باید آن را بکارد.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده با بیان این که کاشت نهال و توسعه فرهنگ درخت‌کاری باید مورد اهتمام همگان از جمله ائمه جمعه قرار گیرد، اظهار داشت: دعوت به همکاری گروه‌های مختلف مردمی با منابع طبیعی در روز درختکاری از جمله مؤلفه‌های مؤثر بر ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست است.

وی در ادامه تبیین برخی دیگر از مصادیق صیانت از محیط‌زیست به موضوع مهم آب اشاره کرد و اذعان داشت: پرهیز از کثیف و تباه سازی آب و دوری از آزار و اذیت حیوانات از سفارش‌هایی مبانی دینی است؛ چرا که همگان در برابر زمین، سرزمین و حیوانات مسئول هستیم و این مهم باید موردتوجه عموم جامعه قرار گیرد.

امام‌جمعه امامزاده عبدالله به مسئولیت گفتمانی ائمه جمعه در مواجهه با محیط‌زیست اشاره نمود و اذعان داشت: نیاز است تا ائمه جمعه در تمام مشارکت‌های عمومی و تخصصی عرصه محیط‌زیست حضوری فعال و جهادی داشته، میدان‌دار عرصه جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی باشند.

وی به زیبایی‌های حضور ائمه جمعه در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه عرصه صیانت از حیوانات و جمع‌آوری پسماند از محیط‌زیست اشاره نمود و خاطرنشان کرد: توجه متقابل به ظرفیت‌های موعظه و کارگاه بهترین راهکار جهاد تبیین و نهادینه‌سازی فرهنگ زیبای مدیریت پسماند و صیانت از محیط‌زیست است.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده تصریح کرد: ائمه جمعه ضمن تبیین مباحث دینی و اجتماعی باید پرچم‌دار میدان‌های فرهنگ‌ساز بوده ورود علمی و عملی به فرهنگ‌سازی داشته باشند.

کد خبر 6087540

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست