Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@10:54:51 GMT

رکورد‌های جدید بازار بورس و پیش‌بینی آینده

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۳۳۴۵

‍‍‍‍‍‍

مدیر آموزش و فرهنگ‌سازی شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس، مهمترین دلیل رشد این روز‌های بازار سرمایه را رشد نقدینگی دانست و گفت: حدود ۲.۵ میلیون میلیارد تومان نقدینگی در کشور برآورد شده که بخش قابل توجه آن، وارد بازار سرمایه شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بهنام بهزادفر در تیتر امشب با بیان این مطلب گفت: البته این ورود نقدینگی به بازار سرمایه منطقی بوده و رشد قیمت دلار و افزایش فروش شرکت ها، از مهمترین دلایل اقبال مردم به این بازار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر آموزش و فرهنگ‌سازی شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس، همچنین نبودِ رقبای خارجی و تاثیرِ آن بر افزایش میزان تولید و مبلغ فروش را در کنار دلایلی که گفته شد، از عوامل دیگرِ هدایت نقدینگی به بازار سرمایه دانست.

او تاکید کرد: این ورود پول و سرمایه به بازار، جهش تولید را به دنبال دارد و تاکنون بیش از ۵۰ میلیون کد بورسی صادر شده است.

بهزادفر در ادامه به ارزش روز واحد‌های سرمایه گذاری شاره و تصریح کرد: در ابتدا هر واحد سرمایه گذاری ۱۰ هزار تومان بود که امروز به ۲۷ هزار تومان رسیده و چیزی حدود ۱۷۰ هزار درصد رشد داشته است؛ به این معنی که هر واحد سرمایه گذاری صندوق دارا یکم، حدود ۳ برابر شده است.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
او در پاسخ به این فرضیه که «بازار سرمایه پلی به تورم است»؛ گفت: در بازار سرمایه، نقدینگی کنترل می‌شود و اگر افراد با رشد سودآوری مواجه شوند، عملا اتفاق بدی در این عرصه برای اقتصاد کشور نخواهد افتاد.

مدیر آموزش و فرهنگ‌سازی بورس در ادامه از مرحله بعدی پذیره نویسی صندوق دارایی یکم خبر داد.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
در ادامه گفتگو بهروز خدارحمی کارشناس بازار سرمایه، نگرانیِ مردم از کاهش ارزش سپرده به دنبال افزایش تورکم را دلیل اصلی اقبال مردم به بازار سرمایه در بین سایر بازار‌ها دانست و گفت: به دلیل فرهنگ سازی و جهت دهی دولت در این عرصه از دلایل دیگر این استقبال بوده است.

عامری‌مقدم، کارشناس بازار سرمایه دیگر میهمان برنامه تاکید کرد: تازمانی که تورم انتظاری و افزایش شاخص‌های مهم اقتصادی ادامه داشته باشد، می‌توان پیش بینی کرد، روند و حرکت بازار سرمایه ادامه پیدا کند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است: بستر‌های مختلف معاملاتی در باراز سرمایه، پاسخگوی حضور یکباره مردم نبود و به نظر می‌رسد سرمایه گذاری مستقیم در بازار سرمایه، تصور اشتباهی است. برچسب ها: بورس ، بازارسرمایه ، نقدینگی ، صندوق دارایکم

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بورس بازارسرمایه نقدینگی صندوق دارایکم سرمایه گذاری بازار سرمایه فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس تغییر جهت داد

شاخص کل بازار سرمایه که روز گذشته ۱۳ هزار واحد کاهش داشت امروز تغییر جهت داد و افزایشی شد.

به گزارش ایسنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز (چهارشنبه) ۱۰۶۹ واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم وزن نیز ۰.۶۱ درصد رشد کرد و در کانال ۷۶۳ هزار واحدی ایستاد.

در این بازار ۳۵۳ هزار معامله به ارزش ۷۹ هزار میلیارد ریال انجام شد و اغلب نمادهای بازار در دامنه مثبت معامله شدند.

نمادهای فملی، شبندر، فایرا و جم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و باعث رشد بازار سرمایه شدند. در مقابل نمادهای پارسان و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم امروزرشد کرد و در کانال ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحدی ایستاد.

در معاملات امروز بازار سهام، گروه خودرو بیشترین حجم معاملات را داشت و گروه فلزات اساسی نیز پس از خودرویی ها بیشترین حجم معاملات را از آن خود کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورس تغییر جهت داد
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳