Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@07:19:40 GMT

ترکیه نخستین موشک کروز خود را آزمایش کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۳۵۸۳

ترکیه نخستین موشک کروز خود را آزمایش کرد

به گزارش راشاتودی، صنایع دفاعی ترکیه روز یکشنبه اعلام کردند که یک فروند موشک کروز ضد کشتی و ساخت این کشور با اصابت به یک هدف فرضی در فاصله ۲۰۰ کیلومتری آخرین مرحله آزمایش خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

تصویر ویدئویی منتشر شده از عملیات پرتاب آزمایشی این موشک نشان می‌دهد که این موشک کروز پس از پرتاب از یک سکوی زمینی-ساحلی به یک هدف فرضی اصابت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«اسماعیل دمیر» رئیس صنایع دفاعی ترکیه در یک پیام توئیتری نوشت: «ATMACA این بار مسافت طولانی را پیمود و به طور موفقیت آمیزی پس از طی مسافتی ۲۰۰ کیلومتری به هدف اصابت کرد. این موشک آماده است که به ذخیره موجودی تسلیحات افزوده شود».

این تصاویر ویدئویی همچنین فرآیند طراحی این موشک را که از اواخر دهه ۲۰۰۰ میلادی در شرکت «راکستان» ترکیه- تولیدکننده موشک، راکت، خمپاره‌انداز و…- در حال انجام بود، نشان می‌دهد.

به گفته مقامات شرکت راکستان، این موشک از قابلیت تجهیز انواع مختلفی از شناور‌ها از جمله قایق‌های گشت زنی، رزم ناوها، و ناوچه‌های جنگی برخوردار است و یک سلاح مدرن، دوربرد، و بسیار دقیق بشمار می‌رود.

پیش‌بینی می‌شود که این موشک کروز تا پایان سال میلادی جاری در ارتش ترکیه به کار گرفته شده و جایگزین موشک‌های قدیمی «هارپون» ساخت آمریکا شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: موشک کروز ترکیه پارسی خبر موشک کروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۳۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور تام کروز در صحنه‌های اکشن «ماموریت غیرممکن ۸»

تام کروز در حال اجرای یک صحنه اکشن جدید دیگر برای فیلم بعدی‌اش «ماموریت غیرممکن ۸» دیده شد.

به نقل از آسوشیتدپرس، در عکس‌های جدیدی که از این بازیگر مربوط به دوشنبه شب منتشر شده است، وی با پیراهنی خونین در حال دویدن در فضای خارجی موزه ملی تاریخ لندن دیده می‌شود. وی که با عجله از در‌های موزه بیرون می‌آید، در حال پایین رفتن از پله‌ها در کنار همبازی‌هایش ونسا کربی و اساید مورالس، در حال فیلمبرداری صحنه‌های دراماتیک فیلم دیده شد.

این فیلم «روزشمار مرگ قسمت ۲» نامیده می‌شود، زیرا دنباله قسمت اول است که سال ۲۰۲۳ اکران شد. قسمت اول در مقایسه با فیلم‌های قبلی تام کروز در این مجموعه فیلم‌ها در گیشه سینما‌ها به موفقیت درخشانی دست نیافت و دلیل اصلی این امر «اوپنهایمر» بود که سال پیش در همان زمان اکران شد.

در همین حال گزارش‌ها حاکی از آن است که تام کروز از یک سکوی هلیکوپتر استفاده کرد تا بازیگران و خدمه «ماموریت: غیرممکن ۸» را در طول تعطیلی بزرگراهی در مسیر که برای نصب پل جدید ایجاد شده بود، به استودیوی لانگ کراس سوری بفرستد تا از تاخیر جلوگیری کند.

دسترسی به لوکیشن فیلمبرداری فیلم جدید تام کروز که نزدیک جاده بین تقاطع ۱۰ و ۱۱ واقع است، از جمعه شب به منظور نصب پل بسته شد و تا دوشنبه بسته بود.

منبع: مهر

tags # هالیوود سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • تناقض آشکار ترکیه در ادامه تجارت با رژیم اسراییل
  • موج جدید حملات موشکی لبنان به اسرائیل/ اصابت چند موشک به شلومی
  • آیا Starship به انتقال انسان به مریخ موفق خواهد شد؟
  • ببینید | لحظه متلاشی شدن یک رادار اوکراینی توسط موشک کروز
  • (ویدیو) بدلکاری ترسناک تام کروز با پرش واقعی از روی کوه
  • حضور تام کروز در صحنه‌های اکشن «ماموریت غیرممکن ۸»
  • تام کروز در صحنه‌های اکشن دیده شد/ «ماموریت غیرممکن ۸» جلو می‌رود
  • موشک جدید و مخوف کیم‌جونگ‌اون!/ عکس
  • این جنگنده هولناک روسی کیف اوکراین را به هم ریخت
  • فیلم/ اصابت راکت‌ شلیک شده از لبنان به یک کارخانه اسرائیلی