Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@17:02:24 GMT

ترکیه نخستین موشک کروز خود را آزمایش کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۳۶۹۰

ترکیه نخستین موشک کروز خود را آزمایش کرد

صنایع دفاعی ترکیه از آزمایش یک فروند موشک کروز ضد کشتی و ساخت داخلِ این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، صنایع دفاعی ترکیه روز یکشنبه اعلام کردند که یک فروند موشک کروز ضد کشتی و ساخت این کشور با اصابت به یک هدف فرضی در فاصله ۲۰۰ کیلومتری آخرین مرحله آزمایش خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویر ویدئویی منتشر شده از عملیات پرتاب آزمایشی این موشک نشان می‌دهد که این موشک کروز پس از پرتاب از یک سکوی زمینی-ساحلی به یک هدف فرضی اصابت کرده است.

«اسماعیل دمیر» رئیس صنایع دفاعی ترکیه در یک پیام توئیتری نوشت: «ATMACA این بار مسافت طولانی را پیمود و به طور موفقیت آمیزی پس از طی مسافتی ۲۰۰ کیلومتری به هدف اصابت کرد. این موشک آماده است که به ذخیره موجودی تسلیحات افزوده شود».

این تصاویر ویدئویی همچنین فرآیند طراحی این موشک را که از اواخر دهه ۲۰۰۰ میلادی در شرکت «راکستان» ترکیه- تولیدکننده موشک، راکت، خمپاره‌انداز و…- در حال انجام بود، نشان می‌دهد.

به گفته مقامات شرکت راکستان، این موشک از قابلیت تجهیز انواع مختلفی از شناورها از جمله قایق‌های گشت زنی، رزم ناوها، و ناوچه‌های جنگی برخوردار است و یک سلاح مدرن، دوربرد، و بسیار دقیق بشمار می‌رود.

پیش بینی می‌شود که این موشک کروز تا پایان سال میلادی جاری در ارتش ترکیه به کار گرفته شده و جایگزین موشک‌های قدیمی «هارپون» ساخت آمریکا شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم تحولات منطقه راشاتودی ترکیه کروز موشک کروز آمریکا ارتش ترکیه موشک کروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۳۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ادعای شبکه ۱۲ اسرائیل: شلیک موشک‌های کروز ایران به سمت اسرائیل

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894756

دیگر خبرها