Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به نقش دهیاری‌ها در توسعه و اقدامات زیربنایی روستاها گفت: 28 درصد واحدهای مسکونی روستایی روی گسل قرار دارد.

رضا خواجه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از مجموع 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی 49 هزار و 582  واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان در سطح استان مقاوم سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: میانگین مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در سطح کشور 41 درصد و در استان زنجان 53 درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی گفت: با توجه به مطالعات انجام شده، ۱۵۳ روستا در استان زنجان روی گسل بوده و بیش از ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی نیز در این روستاها بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریبا ۵ هزار و ۲۵۹ واحد مسکونی که ۲۸ درصد واحدها را شامل می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به نقش دهیاران در راستای توسعه روستاها اشاره کرد و گفت: دهیاران تکمیل‌کننده‌ زنجیره‌ حکومت مردم بر مردم و بازوی اجرایی شوراهای اسلامی در مدیریت روستایی هستند که می‌توانند با ارائه تسهیلات عمومی به روستاییان، تقویت روند توسعه اجتماعی، بسترسازی و کنترل روند مهاجرت از روستاها، حفظ امکانات زیربنایی احداث شده در روستاها و تقویت روند توسعه کشاورزی نقش موثری در توسعه پایدار روستاها داشته باشند.

وی ادامه داد: اداره امور روستاها و توجه به نیازهای مختلف رفاهی روستاییان مستلزم همت و تلاش پیگیری و صادقانه متصدیان امور روستاهاست و رشد و توسعه هماهنگ شهر و روستا همراه با فضاسازی مناسب از نکاتی است که باید با یک رویکرد علمی صورت پذیرد. در این راستا تأسیس نهاد عمومی و غیردولتی دهیاری‌ها را می‌توان اقدام مهمی در تکمیل حلقه مدیریت روستایی در فرآیند توسعه متوازن و پایدار دانست.

خواجه‌ای با اشاره به اهمیت و جایگاه دهیاری‌ها در پیشرفت و رونق اقتصادی و افزایش توانایی‌های اقتصادی روستاها، اظهار کرد: دهیاران باید با مطالعه و شناخت دقیق ظرفیت‌های موجود در راستای شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در سطح روستاها گام بردارند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه دهیاران به عنوان پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند که با انتقال مسائل و مشکلات حوزه کاری خود به مسؤولان می‌توانند در توسعه مناطق روستایی موثر باشند، تصریح کرد: دهیاران باید با همکاری اعضای شورا، در راستای توسعه اقتصادی، افزایش درآمد دهیاری‌ها با توجه به اساسنامه، کمک‌های دولت و خودیاری اهالی، هرچه بیشتر در زمینه عمران و آبادانی روستاها تلاش کنند.

خواجه‌ای با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی خدمات قابل توجهی در راستای بهبود زندگی روستائیان ارائه و موجب شده، پایداری فضاهای روستایی در ابعاد مختلف، نقش موثری در توسعه منطقه‌ای و ملی داشته باشد، افزود: از آنجایی که اهداف بنیاد مسکن و دهیاری در یک راستاست، بنیاد مسکن نیز با توجه به توان تخصصی کارشناسان خود همواره در راستای همسویی و مشارکت در اجرای طرح‌های عمرانی روستاها تلاش کرده است.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل بنیاد مسکن گسل روستایی دهیاران مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان واحد مسکونی دهیاری ها روی گسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۳۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن

به گزارش  جام جم آنلاین -چهارمحال و بختیاری به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش،  شنبه ۱ اردیبهشت ماه   کلنگ آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن در قالب طرح نهضت ملی مسکن، واقع در فاز ۳ محله الهیه، با حضور مسئولین استان چهارمحال و بختیاری و با هدف تهیه مسکن برای فرهنگیان،به زمین زده شد.

 

فرماندار بروجن در این آیین گفت: نهضت ملی مسکن از خدمات دولت سیزدهم است که هدف آن خانه‌دار کردن اقشار مختلف مردم می باشد.

 

فتاح کرمی اضافه کرد: پس از دریافت درخواست‌های فرهنگیان مبنی بر ساخت پروژه ای در قالب نهضت ملی مسکن برای فرهنگیان بروجن؛ این درخواست در کارگروهی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید فرهنگیانی که در طرح های دیگر نهضت ملی مسکن، ثبت نام کرده‌اند، در صورت تمایل از واحدهای پروژه فرهنگیان بروجن به ایشان تحویل گردد.

 

سرپرست اداره راه و شهرسازی بروجن نیز در این رابطه گفت: پروژه مسکن فرهنگیان بروجن در زمینی به مساحت ۵۸۰۰ متر مربع ساخته خواهد شد‌.

 

افراسیاب علایی افزود: بر اساس نقشه‌های موجود این پروژه ۱۷۳۰۰ مترمربع زیر بنا دارد که در ۵ بلوک ساخته خواهد شد.

 

ایشان اضافه کرد: بلوک های این مجتمع مسکونی در ۷طبقه، ۵ طبقه مسکونی و ۲طبقه(همکف و ۱-) برای ساخت پارکینگ و انباری در نظر گرفته شده است.

 

علایی متراژ واحدهای این پروژه مسکونی را بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ مترمربع عنوان و ابراز امیدواری کرد واحدهای این پروژه در کمترین زمان ممکن ساخته و تحویل فرهنگیان عزیز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل