Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@08:53:31 GMT

گرانی در سبد تخم‌مرغ

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۳۸۵۳

گرانی در سبد تخم‌مرغ

گرانی در بازار مرغ و تخم‌مرغ موجب شد تا ستاد تنظیم بازار و اتحادیه مرغداران و سایر نهادهای نظارتی با اعلام نرخ‌های مصوب فروش بالاتر از این قیمت‌ها را تخلف بدانند.

هاشم رسائی‌فر/

گرانی در بازار مرغ و تخم‌مرغ موجب شد تا ستاد تنظیم بازار و اتحادیه مرغداران و سایر نهادهای نظارتی با اعلام نرخ‌های مصوب فروش بالاتر از این قیمت‌ها را تخلف بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شرایطی و در حالی که نرخ‌های مصوب اعلام شده و مردم انتظار دارند مرغ و تخم‌مرغ مورد نیازشان را با همان قیمت اعلام شده تهیه کنند اما متأسفانه دیده می‌شود برخی از فروشندگان در بازار تخم‌مرغ را با قیمت‌هایی بالاتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسانند که این سبب نارضایتی مردم شده است.

اختلاف قیمت تخم‌مرغ با نرخ مصوب اعلامی

شهروندی با ابراز گلایه از روند موجود در بازار تخم‌مرغ در این خصوص می‌گوید: با اینکه نرخ مصوب و اعلامی برای هر کیلو تخم‌مرغ معمولی 11 هزار تومان است و باید در بازار تخم‌مرغ با این قیمت در اختیار مردم قرار گیرد اما با کمال تعجب وقتی برای خرید تخم‌مرغ به بازار رفتم اول اینکه در دو فروشگاه که همسایه یکدیگر بودند قیمت هر کیلو تخم‌مرغ را یکی 14 هزار تومان زده بود و دیگری همان تخم‌مرغ را 15 هزار تومان می‌فروخت این در حالی بود که هر کیلو تخم‌مرغ‌ مارکدار هزار تومان گران‌تر از تخم‌مرغ‌های معمولی بود.

وی ادامه داد: وقتی دلیل این افزایش قیمت نسبت به قیمت مصوب بازار را پرسیدم فروشنده گفت اصلاً تخم‌مرغ با قیمت‌هایی که شما می‌گویید در بازار گیر نمی‌آید نرخ‌هایی هم که اعلام شده فقط در حد همان اعلام باقی مانده و کسی تخم‌مرغ را به 11 هزار تومان نمی‌فروشد.

او همچنین اظهار کرد: اگر دولت یا ستاد تنظیم بازار و یا هر جای دیگر در مشهد و استان خراسان رضوی این نرخ‌ها را اعلام کرده باید پیگیر اجرای آن هم باشد نه اینکه نرخی اعلام شود و تخم‌مرغ قیمتش بشود 11 هزار تومان و جایی موجود نباشد که بشود با این قیمت تهیه کرد.

هنوز بازار به قیمت مصوب مرغ و تخم‌مرغ نرسیده است

این در حالی است که معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان رضوی در خصوص وضعیت بازار تخم‌مرغ می‌گوید: هفته گذشته بر اساس مصوبات ابلاغی تنظیم بازار کشور، قیمت تخم‌مرغ اعلام شد.

علی غفوری‌مقدم افزود: قیمت تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده هر کیلو 11 هزار تومان است.

وی بیان کرد: نظارت و توزیع در حال انجام است تا قیمت مصوب محقق شود، از هفته گذشته که شروع کردیم، قیمت مقداری کاهش داشته اما هنوز به قیمت مصوب برای تخم‌مرغ نرسیدیم، امیدواریم در یکی دو روز آینده توزیع زیاد شود تا به قیمت مصوب برسیم.

وی تصریح کرد: هنوز بازار به قیمت مصوب برای تخم‌مرغ نرسیده و تلاش می‌کنیم در یکی دو روز آینده توزیع را افزایش دهیم و از طرف دیگر با تخلفات نیز به صورت جدی برخورد کنیم تا به قیمت مصوب برسیم.

فروش بالاتر از نرخ مصوب تخم‌مرغ تخلف است

امیر دلداری، مدیر نظارت و بازرسی اصناف مشهد گفت: سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم‌مرغ را ۱۱۰ هزار ریال برای مصرف‌کننده تعیین کرده و فروشندگان نباید بالاتر از این قیمت عرضه کنند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تخم مرغ گرانی بازار تخم مرغ مرغ و تخم مرغ قیمت مصوب تنظیم بازار هزار تومان تخم مرغ نرخ مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۳۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، سکه و ارز ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳

به گزارش تابناک، قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران با کاهش ۴۴ هزار تومانی به قیمت ۳ میلیون و ۷۸۲ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز به قیمت ۴۴ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز پنج‌شنبه، ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

 

دلار (در صرافی بانکی)

۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان

یورو

۴۶ هزار و ۳۶۹ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۴۰ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان

سکه امامی

۴۴ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان

نیم سکه

۲۶ میلیون تومان

ربع سکه

۱۶ میلیون تومان

سکه گرمی

۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۷۸۲ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۵ میلیون و ۴۴ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۶ میلیون و ۳۸۲ هزار تومان

هر انس طلا

۲۳۷۷.۱۹ دلار

منبع: خبر آنلاین

دیگر خبرها

  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • قیمت طلا، سکه و ارز ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۰۹:۳۰
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • شرایط فروش اقساطی KMC T8 ، جک J4 و بک X3 کرمان موتور در فروردین 1403
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند
  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است
  • قیمت دلار بازار غیررسمی در سراشیبی