Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- چند وقتی است مردم استان خراسان‌جنوبی از نوسانات قیمت مرغ گلایه دارند؛ از یک‌سو گویا مسئولان با تولیدکنندگان بر سر قیمت واحد به توافق نرسیده‌اند و از طرف دیگر نیز افزایش قیمت روغن جامد و کمیاب‌شدن آن در بازار بیرجند را شاهد هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، گرانی‌ اجناس این روزها نقل هر محفلی است؛ گرانی‌هایی که گویا تمامی ندارد و مانند کرونا در بین مردم موج‌سواری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسب چموش گرانی هر روز بر روی یک کالایی در جامعه سوار می‌شود و تا می‌تواند می‌تازد. تاخت و تازی که کمر مردم را در زیر بار این گرانی‌ها خم کرده است.

برخی از مردم در این شرایط سخت اقتصادی از این اوضاع و احوال گرانی کاسه صبرشان لب ریز شده و گویا گزارش دهی به سامانه 124 را هم مفید بر فایده نمی‌دانند چرا که برایشان عادی شده که هر روز یک قلم جنس گران و کمیاب می‌شود.

در چند هفته اخیر بارها از گرانی مرغ و تخم مرغ در بازار استان گزارش نوشتیم و مسئولان استانی هم در این گزارش‌ها بارها وعده دادند جلسه تعیین قیمت مرغ در استان برگزار می‌شود اما انگار هنوز خبری نیست و قیمت مرغ روزانه تعیین می‌شود.

روغن مایع و جامد 12 تا 14 درصد گران شدوزارت جهاد کشاورزی خواستار حذف ارز 4200 تومانی واردات دانه‌های روغنی شدایران در تولید روغن‌های صنعتی هواپیما و ترانس خودکفا می‌شود

اختلاف نظر مسئولان و تولیدکنندگان بر سر قیمت مرغ سبب شده تا این محصول با قیمت‌های متفاوت به دست مصرف‌کنندگان برسد آن طور که مردم گلایه دارند و در بازار حرف از نبود تخم مرغ و گرانی مرغ است. تخم مرغی که بعد از فراز و نشیب‌های مختلف خود را به کیلویی 11 هزار تومان رسانده و این روزها پرواز کرده و کمتر مغازه‌ای در بیرجند این کالا را موجود دارد.

اما این، همه ماجرا نیست چرا که مرغ در روز یکشنبه در مراکز عرضه مستقیم با قیمت 16 هزار و 30 تومان و در خرده‌فروشی‌ها با قیمت 17 هزار و 300 تومان عرضه شد که نسبت به روز شنبه کاهش قیمت داشت و مردم می‌گویند نمی‌دانیم در کدام روز قیمت مرغ تعادل دارد؛ تا کی قرار است مسئولان بی برنامه باشند و قیمت مرغ روزانه تعیین شود؟

یکی از شهروندان بیرجندی با گلایه از اینکه اگر برجام بود تاکنون تعیین و مصوب شده بود گفت: قیمت مرغ چند هفته است که نرخ مشخص و مصوبی ندارند و گویا مسئولان نمی‌خواهند و یا نمی‌توانند دل تولیدکننده را راضی کنند و نرخ مشخصی را تعیین کنند و مشخص نیست چه برنامه‌ای در آستین دارند و مردم همچنان سرگردان هستند که قیمت این کالا تا چه زمانی قرار است روز به روز باشد.

این روزها دغدغه مردم بیرجند علاوه بر کرونا و افزایش قیمت تخم مرغ و مرغ افزایش قیمت و نبود کالایی دیگر به نام روغن جامد است. کالایی که از روز یکشنبه وقتی اعلام شد نرخ این محصول افزایش قیمت دارد گویا مغازه‌داران بیرجندی هم گوی سبقت را از هم ربوده و این کالا کمیاب شده است. حال مردم مانده‌اند وقتی جنسی گران شده باز صیغه کمیابی آن چه معنی دارد.

یکی از شهروندان بیرجندی با با بیان اینکه برای خرید 5 کیلویی روغن به یکی از مراکز عرضه خرید سطح شهر بیرجند مراجعه کردم در همان ابتدای صبح پاسخ مسئول نبود روغن جامد بود و این درحالی است که آن واحد عرضه یکی از بزرگترین عمده‌فروشی‌های شهر است مگر می‌شود یک عمده فروش بزرگ یک روغن 5 کیلویی نداشته باشد؟

وی ادامه داد: می‌دانیم قیمت روغن جامد گران شده است اما چرا در بازار یافت نمی‌شود؟ از مسئولان تقاضا داریم نسبت به این موضوع رسیدگی بیشتری داشته باشند.

یکی از فروشندگان نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: تنها دو 5 کیلویی روغن از قبل برایم باقیمانده که آن را هم به صورت تک به مردم نمی‌فروشم بلکه هرکه باید 5 روغن مایه نیز از من خریداری کند در غیر این صورت روغن جامد را به فروش نمی‌رسانم.

رئیس اتحادیه خوار و بار فروشان بیرجند در گفتگو با خبرنگار تسنیم ضمن تایید افزایش قیمت روغن جامد و مایه گفت: طبق نرخ نامه مصوب کشوری روغن‌های مایع و جامد از روز یکشنبه افزایش قیمت دارد و درحال حاضر روغن در سطح شهر بسیار کم است.

شریف با بیان اینکه وقتی جنسی گران می‌شود تا یک بازه زمانی یک ماهه آن جنس تا حدی کمیاب و یا نایاب می‌شود افزود: برای جبران روغن در سطح شهر محموله‌ای درخواست کردیم که به محض رسیدن به بیرجند در سطح مراکز با قیمت جدید عرضه می‌شود.

انتهای پیام/254/س

R41348/P/S6,56/CT7 بیشتر بخوانید... کمبود حلب علت کمبود روغن جامد در همدان است "روغن جامد" جمع می‌شود تولید روغن جامد و نیمه جامد تا پایان سال ۹۵ در کشور متوقف می‌شود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: افزایش قیمت روغن جامد قیمت مرغ تخم مرغ روز یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۴۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟

«دنیای اقتصاد» نوشت: نگاهی به روند قیمت‌ها در این بازه زمانی نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تاکنون بهای خودروهای داخلی در بازار به طور میانگین ۴۷میلیون تومان، معادل ۷.۱درصد، رشد داشته است. محصولات مونتاژی اما در همین مدت زمان کمتر تحت‌تاثیر رشد قیمت بوده‌اند و بهای آنها به طور میانگین ۲۸.۸میلیون تومان افزایش یافته تا رشدی ۱.۸درصدی را ثبت کند.

فروردین، ماه پرتلاطمی برای بازار خودروی ایران بود. طی تعطیلات نوروزی قیمت خودرو رو به رشد رفت اما شیب چندان شدیدی نداشت. با این وجود بعد از ۲۵ فروردین و اوج‌گیری چالش‌های منطقه‌ای، بهای خودرو گام بلندی برداشت و به سقف خود رسید. با این وجود طی چهار روز اخیر قیمت خودرو مسیر کاهشی را پیش گرفته، البته این کاهش به قدری نبوده که رشد قیمتی را که از ابتدای فروردین یا حتی پس از تعطیلات نوروزی اتفاق افتاده بود جبران کند.

رشد قیمت خودرو در فروردین‌ماه امسال را می‌توان متاثر از سه عامل اساسی تورم انتظاری، اتفاقات سیاسی و رشد نرخ ارز دید که البته چندان هم از یکدیگر منفک نیستند. البته تورم انتظاری عاملی بود که از اسفندماه سال گذشته تاثیر زیادی روی بازار گذاشت. با گذشت نزدیک به یک سال از آخرین قیمت‌گذاری رسمی خودرو، بسیاری انتظار داشتند که سال نو با اعلام قیمت‌های جدید آغاز شود. بنابراین از همان اسفندماه رشد قیمت‌ها تحت‌تاثیر انتظارات تورمی کلید خورد، موضوعی که در تعطیلات نوروزی همچنان نقش مهمی را ایفا می‌کرد و شیب نمودار قیمت خودرو را مثبت نگه داشته بود. همین انتظارات تورمی ناشی از نزدیک شدن به قیمت‌گذاری است که باعث شده بهای خودروهای داخلی با شیب بسیار تندتری نسبت به محصولات خودروسازان خصوصی پیش برود.

همچنین نرخ ارز بر بهای خودرو به‌شدت موثر بوده است، موضوعی که البته در بیشتر مواقع صادق است، چراکه نمودارهای قیمت خودرو همیشه وفاداری خود را نسبت به نوسانات نرخ ارز به اثبات رسانده‌اند. بهای ارز در بازار آزاد از ابتدای فروردین رو به رشد بوده، که باعث شده قیمت خودرو نیز همان نوسانات را در پیش بگیرد. اتفاقات سیاسی‌ و چالش‌های منطقه‌ای نیز عاملی بود که نقش مهمی در بازار فروردین‌ماه خودرو ایفا کرد، به طوری که ۲۶فروردین بسیاری از خودروها قله قیمتی خود را لمس کردند. البته همان‌طور که اشاره شد، طی چهار روز گذشته شاهد افت جزئی قیمت خودرو بودیم.

اگر اتفاق سیاسی غافلگیرکننده‌ای رخ ندهد و فعلا خبری از رشد قیمت کارخانه‌ای خودرو نباشد، می‌توان گفت روند کاهشی قیمت خودرو ادامه خواهد داشت؛ سناریویی که البته چندان محتمل به نظر نمی‌رسد، چراکه سه‌شنبه بعدازظهر وزیر صمت جلسه‌ای با شورای رقابت داشت که این موضوع احتمال رشد قریب‌الوقوع قیمت رسمی خودرو را تقویت کرده است. بنابراین اگر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان که زیرمجموعه وزارت صمت است، در آینده‌ای نزدیک دست به اعلام قیمت‌های جدید خودرو بزند احتمالا باز هم شاهد موج دیگری در رشد قیمت‌های بازار خواهیم بود. همچنین اگر باز هم در زمین روابط بین‌المللی کشور، اتفاق غافلگیرکننده‌ای رخ دهد، سایه خود را روی بازار خودرو نیز خواهند انداخت. به‌هرصورت پیش‌بینی این مورد چندان آسان نیست و باید منتظر ماند و دید آیا بازار خودرو می‌تواند روند رو به کاهش قیمت‌ها را حفظ کند؟

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس
  • افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد
  • ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی
  • آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از نیمه جنوبی
  • هیجانات بازار ارز تخلیه شد؟