Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا تیموری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا پارسال ساز و کار صدور حواله و توزیع لاستیک در کشور و البته خراسان رضوی به وسیله تشکلها و انجمنهای صنفی انجام می‌شد و سازمانهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و صنعت، معدن و تجارت بر این روند نظارت می‌کردند.

وی ادامه داد: این روند ادامه داشت تا این که دولت، توزیع لاستیک را به شکل اینترنتی تغییر داد و البته هدف این بود که رانندگان در هر نقطه ای از کشور به صدور حواله لاستیک دسترسی داشته باشند هرچند این هدف درست بود ولی در عمل اتفاقات بدی افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس انجمن صنفی کارفرمایی کامیون‌داران خراسان رضوی گفت: از یک طرف حتی ۱۵ درصد رانندگان نیز نتوانستند لاستیک را از طریق اینترنت تهیه کنند که علت آن فراهم نبودن زیرساخت‌ها در گوشی و فقدان دانش این افراد برای ثبت مجازی درخواستشان بود.

تیموری افزود: اگر هم حواله‌ای از این طریق صادر شد معمولا لاستیکی برای آن توزیع نشد مثلا به فروشگاهی در مشهد حدود ۵۰۰ حواله داده شده بود اما در نهایت مردم نتوانستند از این فروشگاه لاستیک بگیرند و  این واحد صنفی با استفاده از خلا ایجاد شده در تغییر روش توزیع، لاستیکها را با حواله و یا بدون حواله به فروش رساند و راه‌اندازی سامانه جدید خطای بزرگ دست‌اندرکاران در حوزه توزیع لاستیک ناوگان سنگین بود.

وی ادامه داد: علت دیگر گرانی لاستیک حذف ارز ۴۲ هزار ریالی برای واردات لاستیک و مواد اولیه کارخانه‌های تولید لاستیک بود که طی چندماه گذشته اجرا شده است و این موضوع بهانه گران شدن تولیدات داخلی شد و قیمتها به عدد کنونی رسید.

رییس انجمن صنفی کارفرمایی کامیون‌داران خراسان رضوی گفت: البته این موضوع عمومی است و سایر اقلام اساسی نیز گران شده است و تنها به لاستیک اختصاص ندارد اما این افزایش قیمت برای لاستیک که کالای اساسی در حمل و نقل به شمار می آید کاملا مشهود است در حالی که لاستیک خاور پارسال جفتی ۱۴ میلیون ریال بود اکنون به ۳۷ میلیون ریال رسیده است.

تیموری وضعیت بازار لاستیک اتوبوس را  آشفته‌تر توصیف کرد و افزود: خودروهای سنگین ناوگان باری می‌توانند کم و بیش از لاستیکهای فرسوده نیز برای سفر استفاده کنند اما هیچ راننده اتوبوسی با ۴۰ مسافر به خود اجازه استفاده از لاستیک فرسوده را نمی‌دهد و ناچار به دنبال تامین لاستیک سالم و دارای برند می‌رود از این رو در این حوزه افزایش قیمتها بیشتر بوده است.

۴۹ هزار راننده در بخش حمل و نقل بار و مسافر جاده‌ای در قالب ۶۳۱ شرکت در خراسان رضوی فعالیت دارند همچنین سالانه بیش از ۳۰ میلیون تن کالای دارای بارنامه، ۲۰ میلیون مسافر دارای صورت وضعیت و حدود چهار میلیون تن کالای ترانزیتی و صادراتی توسط ناوگان جاده‌ای خراسان رضوی جابه ‌جا می‌شود.

برچسب‌ها لاستیک مشهد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لاستیک مشهد لاستیک مشهد توزیع لاستیک خراسان رضوی حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه تشکل های صنفی کامیونداران ایران وجود خارجی ندارد

        به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور گفت: از همه همکاران خواسته شده است نسبت به انتشار فراخوان های جعلی با این عنوان که به بهانه گرانی ها و شرایط خاص اقتصادی صادر می شود هوشیار باشند و طعمه این سوء استفاده و جعل عنوان نشوند.    رضا تیموری همچنین به آخرین اطلاعیه کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور درخصوص پاسخ سپاه به حملات تجاوزکارانه رژِیم صهیونیستی اشاره و افزود: از پاسخ و اقدام و عملیات غرورآفرین شنبه شب نیروهای جان برکف نظامی کشورمان در قبال رژیم گستاخ و متجاوز صهیونیستی قدردانی و تشکر می کنیم و معتقدیم این اقدام، هیبت و هیمنه پوشالی و پوسیده این رژیم را در هم کوبید.   رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور همچنین به آخرین اطلاعیه کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور درخصوص پاسخ سپاه به حملات تجاوزکارانه رژِیم صهیونیستی اشاره و گفت: از پاسخ و اقدام و عملیات غرورآفرین شنبه شب نیروهای جان برکف نظامی کشورمان در قبال رژیم گستاخ و متجاوز صهیونیستی قدردانی و تشکر می کنیم و معتقدیم این اقدام، هیبت و هیمنه پوشالی و پوسیده این رژیم را در هم کوبید.   تیموری افزود: از پاسخ انقلابی و مقتدرانه به تجاوزهای رژیم صهیونیستی به خود می بالیم و اقتدار و قدرت این واکنش را برگرفته از قدرت ایمان، جهاد و شهادت فرزندان این مرز و بوم می دانیم.   وی که ریاست انجمن‌ صنفی کامیونداران خراسان رضوی را نیز برعهده دارد ادامه داد: برخی کوردلان و فریب خوردگان خارج از کشور با صدور بیانیه های جعلی شبیه آنچه پیش از این بیان شد می خواهند همراه و همسخن با رژیم غاصب صهیونیستی شوند و با این نوع اقدامات از شدت این سیلی به صورت اشغالگران قدس شریف بکاهند.   رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور با اشاره به سوء استفاده بدخواهان از برخی شرایط اقتصادی گفت: کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور به هیچ عنوان برای استحقاق حقوق صنفی این مجموعه سکوت نخواهد کرد و در تمامی فرصت ها برای گرفتن حق مشروع، منطقی و قانونی خود به خصوص از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مطالبه گری می کند با این حال از همه همکاران با بصیرت درخواست می شود مراقب حرکات دشمنان انقلاب و کشور باشند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲ میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند
  • کشف محموله ۵۶۶ کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • اصلاح ۳۲۸ کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع آب در خراسان شمالی
  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • افشاگری درباره بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ سوء استفاده کنندگان کیستند؟
  • فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد
  • ۳۹ میلیون لیتر نفت‌گاز بین کشاورزان غرب خراسان رضوی توزیع شد
  • اتحادیه تشکل های صنفی کامیونداران ایران وجود خارجی ندارد