Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از گذشت ۵ ماه از شیوع کرونا اینک دانشگاه‌های خراسان شمالی با چالش‌های جدیدی روبه‌رو شده‌اند؛ نحوه برگزاری آزمون دکتری و عدم تمایل خوابگاه‌داران برای راه‌اندازی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از بجنورد؛ تمام نهاد‌ها و ارگان‌ها به چالش افتاده اند؛ یکی نمی‌داند چطور ارباب رجوع‌های خود را متقاعد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کند و دیگری از بی رونقی کسب و کارش گله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
کرونا شرایط ویژه‌ای را به وجود آورده است.

اما دانشگاه‌ها به عنوان یکی از نهاد‌های پرتجمع از همان روز‌های آغاز شیوع کرونا در کشور به سمت تعطیلی رفتند. دانشگاه‌های خراسان شمالی نیز از این قائده مستثنی نشدند و دانشجویان دانشگاه‌های بجنورد و شهرستان‌های دیگر استان از حضور در دانشگاه فارغ شدند. ۲ برابر شدن بستریان مبتلا به کرونا در خراسان شمالی طی ۱۵ روز اما اینک حدود پنج ماه از آغاز کرونا می‌گذرد و خراسان شمالی در پیک دوم شیوع کرونا قرار گرفته است. پیکی به مراتب شدید‌تر؛ تا حدی که سید احمد هاشمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، از افزایش تعداد بیمار‌های بستری شده در تیرماه خبر داد.

وی در این خصوص گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در خراسان شمالی در تیرماه که به مرز بستری شدن رسیده اند، ۲ برابر مدت قبل اعلام شده است. 
این مسئله شرایط دانشگاه‌ها را نیز با بحران مواجه می‌کند. هنوز آزمون‌های عملی دانشگاه‌ها برگزار نشده و از طرفی برگزاری کنکور‌ها نیز در پیش است. وضعیت قرمز بجنورد و چالش برگزاری کنکور‌های سراسری! رجبعلی وثوق، رئیس دانشگاه آزاد بجنورد در این خصوص به خبرنگار ما گفت: آزمون‌های دانشگاه آزاد بجنورد به شکل ترکیب مجازی و حضوری برگزار شد و ۲ هفته از آغاز امتحانات می‌گذرد. آخر تیرماه هم آخرین امتحان دانشگاه آزاد بجنورد برگزار می‌شود.

وثوق با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دانشگاه بیان کرد: استفاده از ماسک و دستکش اجباری بود و در هر آزمون تمام سطوح کلاس‌ها و صندلی‌ها ضدعفونی می‌شد؛ همچنین فضای آزمون گیری را به نسبت سال‌های گذشته گسترش دادیم.

رئیس دانشگاه آزاد بجنورد از امکان امتحان دادن دانشجویان در محل زندگی خود خبر داد و ادامه داد: این موضوع باعث کاهش تردد‌ها شد و در مجموع باعث شد دانشگاه مشکل خاصی در خصوص کرونا نداشته باشد.

وی در ادامه به چالش برگزاری کنکور اشاره کرد و افزود: در همین ماه دانشگاه آزاد بجنورد باید میزبان بیش از ۶۰۰ نفر در آزمون دکتری باشد و اواخر مرداد ماه نیز کنکور سراسری در دانشگاه برگزار می‌شود؛ که نیازمند تمهیدات ویژه‌ای است.

وثوق گفت: با توجه به اینکه احتمال قرار گرفتن خراسان شمالی در وضعیت قرمز کرونا در طی روز‌های آینده وجود دارد، باید شرایط ویژه‌ای برای برگزاری کنکور دکتری مهیا شود. آغاز امتحانات عملی دانشگاه بجنورد از ۱۳ مرداد محمدرضا قربانی، معاون دانشجویی دانشگاه بجنورد نیز در خصوص مشکلات دانشگاه بجنورد گفت: دانشگاه بجنورد در ابتدا هیچ گونه زیرساختی برای برگزاری کلاس‌ها به صورت غیر حضوری نداشت، اما با پیگیری‌های انجام شده جزو دانشگاه‌های نسبتا موفق در این زمینه قرار گرفتیم.

قربانی ضمن اشاره به برگزاری امتحانات به صورت مجازی تصریح کرد: امتحانات رشته‌های تربیت بدنی و یا هنر، که می‌بایست به صورت عملی باشد به ۱۳ مرداد تا ۱۵ شهریور موکول شده تا به شروع ترم جدید متصل شود.
معاون دانشجویی دانشگاه بجنورد ادامه داد: نامه‌ای به ستاد مبارزه با کرونا استان ارسال می‌شود تا در خصوص امتحان گرفتن دروس عملی با اولویت دانشجویان ترم آخر، کسب تکلیف شود.

وی افزود: اگر وضعیت به سمت قرمز نرود، پیش بینی ها برای برگزاری کلاس ها و آزمون‌های عملی از تاریخ مذکور، بازگشایی خوابگاه‌ها و ارائه فقط یک وعده غذایی شده است.

قربانی تاکید کرد: با شروع ترم جدید نیز کلاس‌های عملی به صورت فشرده طی یک ماه برگزار خواهد شد تا در صورت تعطیلی دوباره دانشگاه، کلاس‌های عملی به پایان رسیده باشد. تکلیف خوابگاه‌های خودگردان در ترم آینده چیست؟ معاون دانشجویی دانشگاه بجنورد در ادامه به خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان دانشگاه بجنورد در خوابگاه خودگردان حضور دارند و با توجه به نامشخص بودن شرایط ترم آتی، خوابگاه داران خصوصی برای دایر کردن خوابگاه اعلام آمادگی نکرده اند؛ که این مسئله می‌تواند در مهرماه مشکل جدی‌ را به وجود بیاورد.

اما ولی الله حیاتی، معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی نیز در گفتگو با خبرگزاری دانشجو در خصوص مسئله خوابگاه‌های دانشجویی استان گفت: مجموعه استانداری نامه‌ای به رئیس جمهور ارسال کرده و در آن خواستار تعیین تکلیف برای خوابگاه‌های دانشجویی شده ایم، لذا منتظر تعیین تکلیف این موضوع در سطح ملی هستیم.

حیاتی ادامه داد: مشکلات دانشجویان در حوزه خوابگاه باید در جلسات کارشناسی ذیل این کمیسیون بررسی و حل شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی در انتها بیان کرد: برای بازگشایی دوباره دانشگاه‌ها و برگزاری کلاس‌ها تابع مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا آزمون سراسری دانشگاه آزاد بجنورد خراسان شمالی دانشگاه آزاد بجنورد خراسان شمالی دانشگاه بجنورد برگزاری کنکور خوابگاه ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۴۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۷۲ مصدوم حوادث ترافیکی در خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مداوای ۷۷۲ مصدوم حوادث ترافیکی از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی تا نهم فروردین خبر داد.

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی سال‌جای تاکنون، ۳۹ هزار و ۹۴۶ نفر به اورژانس بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه مراجعه و خدمات دریافت کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد، ۷۷۲ نفر مربوط به مصدومان حوادث ترافیکی بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با بیان اینکه در طرح نوروزی ۳۵۰ نفر پرسنل اورژانس دانشگاه در بیش از ۵۰ پایگاه به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، تصریح کرد: بیماران جاده‌ای تنها مربوط به تصادفات نیستند، بلکه با توجه به استقرار پایگاه‌های جاده‌ای اورژانس ۱۱۵، مسافرانی که حین سفر دچار عارضه شوند، برای دریافت خدمات فوریتی و درمانی مورد نیاز به پایگاه‌های اورژانس مراجعه می‌کنند.

کد خبر 740184

دیگر خبرها

  • شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون/ دارندگان مدارک حوزوی معادل ارشد امکان ورود ندارند
  • ۷۷۲ مصدوم حوادث ترافیکی در خراسان شمالی
  • برپایی مراسم محوری شب‌های قدر در ۶۸ نقطه خراسان شمالی + جزئیات
  • اعلام شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون در دانشگاه الزهرا(س)
  • شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون
  • برگزاری مراسم شب های قدر در ۱۴ بقعه متبرکه خراسان شمالی
  • معرفی ۱۰ سوغات لذیذ خراسان شمالی/ حسرت آبنبات هل‌دار را به جان نخرید
  • برگزاری مراسم شب قدر در ۶۸ مکان محوری خراسان شمالی
  • بازدید ۱۲۹ هزار مسافر از اماکن گردشگری خراسان شمالی/ مفخم در صدر موزه‌ها
  • جشن ازدواج ۱۱۴ زوج جوان در بجنورد