Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رئیس دادگستری شهرستان ساوه گفت: آسیب زدایی از تولید رویکرد دستگاه قضائی در حمایت از صنعت برای تحقق جهش تولید است.

هادی ملکی شامگاه یکشنبه 15 تیرماه در جلسه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی که با حضور رئیس کل دادگستری استان مرکزی در شهرصنعتی کاوه شهرستان ساوه برگزار شد، اظهار کرد: انجمن مدیران صنایع منتخبی از  صنعتگران شهرستان است که با احصا و عارضه‌یابی مشکلات حوزه صنعت و با تشکیل جلسات مستمر، پیگیر برطرف شدن مشکلات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شهرستان ساوه که بزرگترین شهر صنعتی کشور در آن مستقر است کمترین مشکلات را به نسبت حجم صنایع دارد، افزود: بیشتر مشکلات صنایع ساوه در حیطه اختیارات استان و کشور است و مشکلات در حیطه اختیارات شهرستان با هم افزایی بین دستگاه های اجرایی برطرف می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان ساوه با اشاره به مشکلاتی که صنعتگران در حوزه مالیاتی دارند، افزود: دستگاه قضائی مطالبات صنایع را در چارچوب قانون پیگیری و برای برطرف شدن آن اهتمام جدی دارد.

وی تصریح کرد: مسیر حرکت و حمایت کمیته قضایی در مسیری است که تولید آسیب نبیند و با حمایت‌های قضایی تلاش شده است تا جهش در تولید محقق شود و با اتخاذ سازوکار مناسب به فعالتر شدن صنعت و تولید در کشور دست یابیم.

در ادامه، دبیر کمیته اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان مرکزی خواستار اصلاح قوانین و بروزرسانی قوانین شد و افزود: جهش تولید با کار جهادی و انقلابی امکان پذیر است. با قوانین سالیان گذشته نمی‌توان در شرایط تحریمی، اقتصاد کشور را مدیریت کرد.

غلامرضا ملک محمدی نوسانات ارزی را چالش اصلی پیش روی تولید کنندگان دانست و افزود: سیاست‌های قوه قضائیه حمایت از واحدهای تولیدی است، اما نوسانات ارزی مسیر حمایت از تولید را تغییر می‌دهد و صنعتگران را با چالش‌های جدیدی مواجه می‌کند.

رییس انجمن مدیران صنایع ساوه نیز گفت: رسالت ما حفظ و توسعه تولید است و خوشبختانه تقاضا برای تولیدمحوری افزایش یافته است، که با حمایت واقعی، بستر تولید توسعه خواهد یافت.

سعید رضوانی افزود: امروز تامین منابع ارزی برای تهیه مواد اولیه مهمترین مشکل حوزه صنعت و تولید است. کشور با بحران ارزی مواجه است، اما باید تدبیری اتخاذ کرد تا سازوکارها مغایر با جهش تولید نباشد.

وی بروکراسی پیچیده اداری و عدم همکاری نظام بانکی با تولیدکنندگان، کمبود نیروی انسانی، حمایتی نبودن قوانین و ناکارآمدی برخی از قوانین را از جمله مشکلات تولید برشمرد و بر تشکیل کمیته بحران برای حل مشکلات فراشهرستانی و فرااستانی صنعتگران با حمایت دستگاه قضائی تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سال جهش تولید دستگاه قضایی ساوه استانی سیاسی شهرستان ساوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۴۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد

ایسنا/کرمان معاون عمرانی فرماندار بم گفت: ۱۰ راه روستایی مناطق عشایری و کوهستانی بخش بروات این شهرستان به دلیل بارش شدید مسدود شده و همچنین ۱۰ خانه در منطقه تهرود دچار آبگرفتگی شدند. 

محمدصادق دادالله پور امروز ششم اردیبهشت ماه در تشریح این خبر اظهار کرد: در  پی بارندگی از شب گذشته و طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب، ۱۰ راه روستایی بخش بروات در منطقه روداب غربی مسدود شده است.

وی با اشاره به اینکه کارکنان اداره راهداری شهرستان با کمک بخشداری بروات در حال بازگشایی مسیرهای روستایی هستند، افزود: بیشترین آسیب در بخش دهبکری منطقه تهرود بوده و آب وارد منازل روستای خان خاتون شده است.

دادالله پور بیان کرد: به دلیل حجم بی سابقه آب و طغیان رودخانه تهرود، آب حاصل از بارندگی از دو پل و مسیر سیل بندها عبور کرده و وارد روستای خان خاتون شد که به محض وقوع این حادثه اعضای ستاد مدیریت بحران در محل حضور یافته و با چهار دستگاه پمپ کَفکِش و موتورهای تخلیه، آب از منازل تخلیه شد.

معاون فرماندار بم با اشاره به اینکه سیلاب به زیرسازی، جدول گذاری و بخشی از آسفالت روستای خان خاتون آسیب وارد کرده، افزود: هم اکنون شرایط در منطقه تهرود بخش دهبکری پایدار است و آب، برق و گاز  روستا وصل است.

وی اظهار کرد: بارش باران و تگرگ به زمین‌های کشاورزی آسیب وارد کرده که کارشناسان جهاد کشاورزی در حال ارزیابی برآورد مالی این خسارت هستند.

دادالله پور با اشاره به اینکه منازل بافت قدیمی مردم نیز آسیب جزئی دیده، گفت: پیگیری‌های لازم صورت گرفته و تیم‌های کمکی توسط مجموعه دهیاری‌ها و شهرداری‌های بم، بروات و دهبکری با سه دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر در منطقه تهرود مستقر هستند.

معاون عمرانی فرماندار بم با اشاره به اینکه بیشترین بارندگی را در شمال شهر بم داشتیم، عنوان کرد: سیلابی که به همراه رواناب در مجموعه روستاهای اسپیکان و پشترود در حال حرکت بود، در مسیر رودخانه‌هایی که از قبل پیش بینی شده بود مدیریت و کنترل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • ۱۰ راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل