Web Analytics Made Easy - Statcounter

با هدف ایجاد بستر‌های مناسب برای گسترش همکاری‌های پژوهشی، فناوری، مطالعاتی، مشاوره‌ای و ارتقای توانمندی‌های اجرایی رئیس دانشگاه یزد و شهردار یزد تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با هدف ایجاد بسترهای مناسب برای گسترش همکاری‌های پژوهشی، فناوری، مطالعاتی، مشاوره‌ای و ارتقای توانمندی‌های اجرایی رییس دانشگاه یزد و شهردار یزد  تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  بر اساس این تفاهم‌نامه، اجرای طرح‌های مطالعاتی و عناوین تحقیقاتی پیشنهادی و یا توافق شده با شهرداری و همچنین انتقال تجارب موفق شهرداری‌های کشور و جهان منطبق با مسایل، مشکلات و نیاز‌های شهرداری یزد در اولویت تعهدات دانشگاه یزد قرار گرفت.

همچنین مقررشد دانشگاه یزد برای تامین نیاز‌های مطالعاتی و پژوهشی شهرداری و اولویت‌بخشی برای ارائه خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی مورد نیاز شهرداری و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت با شهرداری یزد همکاری کند.

بهره‌گیری از توانایی‌های شهرداری برای اجرای فعالیت‌های مشترک یا اختصاصی آموزشی و پژوهشی و انتشار مقالات علمی حاصل از نتایج پروژه‌های تحقیقاتی مصوب مشترک با ذکر نام شهرداری به عنوان همکار طرح یا سازمان حامی از دیگر تعهدات دانشگاه یزد در این تفاهم‌نامه است.

بر اساس دیگر مفاد این تفاهم‌نامه مقرر شد دانشگاه یزد با به رسمیت شناختن حقوق مادی و معنوی شهرداری در خصوص نتایج حاصل از فعالیت‌های مشترک نظیر تالیف و ترجمه مراجع، متون و کتاب‌های علمی مورد نیاز شهرداری در زمینه معرفی اعضای هیات علمی دانشگاه به شهرداری در موضوعات مورد توجه شهرداری، ارایه مشاوره‌های علمی–تخصصی، برگزاری کنفرانس‌ها، سمینارها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی با موضوعات شهری با شهرداری یزد همکاری کند.

همکاری در جهت بسترسازی، ایجاد و توسعه مراکز تحقیق و توسعه در شهرداری و مشارکت دانشگاه در تدقیق و اصلاح عناوین طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی در قالب پایان‌نامه‌های تخصصی ارشد و دکتری نیز از دیگر مواردی بود که دانشگاه یزد بر اساس این تفاهم‌نامه متعهد به انجام آن‌ها شد.

از سوی دیگر شهرداری یزد نیز ملزم به حمایت معنوی و مادی از مشارکت دانشگاه در توسعه مراکز تحقیق و توسعه شد. بر همین اساس پایان‌نامه‌های دانشجویی در سه محور مالی، ارائه اطلاعات پایه و همکاری‌های فنی و کارشناسی و انتشار نشریات تخصصی مرتبط با حوزه‌های فعالیتی شهرداری نیز مشمول حمایت‌های مادی و معنوی شهرداری یزد خواهدشد.

اولویت‌بخشی به دانشگاه در واگذاری طرح‌های تحقیقاتی ذی‌ربط و نیز در داوری و نظارت بر طرح‌ها از دیگر تعهدات شهرداری در چارچوب این تفاهم‌نامه است.

علاوه بر این شهرداری یزد متعهد شد نسبت به تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در دانشگاه یزد برای بهره‌برداری مشترک همکاری کرده و با به رسمیت شناختن حقوق مادی و معنوی دانشگاه در خصوص نتایج حاصل از فعالیت‌های مشترک، از برگزاری سمینارها، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی علمی در حوزه وظایف شهرداری پشتیبانی کند.

پشتیبانی از مسابقات طراحی، رویدادها، استارتاپ‌ها و موارد مشابه، حمایت از قطب‌ها و انجمن‌های علمی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دپارتمان‌های علمی تخصصی و پذیرش کارآموز و کارورز در واحد‌های مختلف از دیگر تعهدات شهرداری یزد در چارچوب این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در نشستی که به همین منظور روز چهارشنبه یازدهم تیرماه جاری با حضور تنی چند از مسئولان دانشگاه و شهرداری در تالار اندیشه دانشگاه یزد برگزارشد، به امضای دکتر قاسم بریدلقمانی رییس دانشگاه یزد و جمال‌الدین عزیزی شهردار یزد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه یزد شهرداری یزد تفاهم نامه همکاری تفاهم نامه دانشگاه یزد دانشگاه یزد شهرداری یزد طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۵۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه مراغه گفت: به منظور ایجاد و گسترش همکاری‏‌های آموزشی، پژوهشی، عمرانی و سرمایه گذاری در تولید و توسعه محصولات دانش‏ بنیان، تفاهم نامه  مشترک همکاری دانشگاه مراغه با شرکت صنعتی فولاد ماهان تبریز منعقد شده است.

محمد زادشکوریان افزود: استانداردسازی و سرمایه گذاری در تولید و توسعه محصولات دانش بنیان با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین اعم از فنّی، تولیدی، نیروی انسانی و اطلاعات، تجربه و تخصص از دیگر اهداف این تفاهم نامه صنعتی و آموزشی است.

وی اضافه کرد: بهره‏ مندی از توانمندی‏‌های نیروی انسانی، دانش فنّی، تجهیزات و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی به منظور حل معضلات و چالش های صنعت فولاد در اولویت برنامه‌های دانشگاه مراغه و این شرکت خواهد بود.

به گفته رئیس دانشگاه مراغه، ایجاد زمینه برای کارآموزی دانشجویان و فرصت مطالعاتی اساتید در این تفاهم نامه آمده است.

در دانشگاه مراغه ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری