Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@18:47:02 GMT

اشتغالزایی برای ۳۸۹ مددجوی کمیته امداد قزوین

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۵۰۷۵

اشتغالزایی برای ۳۸۹ مددجوی کمیته امداد قزوین

حق گویان گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری با پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد و ۷۷۴ میلیون تومان تسهیلات، برای ۳۸۹ مددجو اشتغال زایی داشته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، «مهرعلی حق گویان» در نشست روسای ادارات و کارشناسان حوزه اشتغال کمیته امداد استان بیان کرد: ایجاد اشتغال یک سیاست جدی در کمیته امداد است چراکه با ابعاد مختلف زندگی مددجو در ارتباط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کمیته امداد قزوین ادامه داد: ایجاد اشتغال با این معیار اهمیت دارد که سیاست توانمندسازی بر سیاست تواندهی ارجحیت دارد یعنی کمیته امداد امام (ره) تنها به دنبال تأمین معاش مددجو نیست بلکه تلاش می کنیم تا رویکرد استقلال معیشتی نیازمندان با عزت و کرامت آنها توأم باشد.

 

وی اضافه کرد: وقتی مددجو خود با اتکاء با توانایی های خویش کار کرده و درآمد داشته باشد دیگر برای تأمین هزینه های زندگی چشم به کمک دیگران ندارد و این گام نخست عزت نفس و کرامت انسانی برای هر فردی است.

 

حق گویان افزود: همین رویکرد عزت بخشی بنیان ایجاد اشتغال و اجرای سیاست توانمندسازی است که با آموزش مهارت های فنی و حرفه ای، ارائه مشاوره های شغلی، استفاده از ظرفیت راهبران شغلی، پرداخت تسهیلات، نظارت و کمک به بازاریابی و ایجاد اشتغال با استفاده از ظرفیت کاریابی ها محقق می شود.

 

وی اعلام کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری با پرداخت بیش از 13 میلیارد و 774 میلیون تومان تسهیلات، برای 389 مددجو اشتغال زایی داشته ایم.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: از این تعداد 20 طرح کارانگیزی، 47 طرح توان افزایی، 2 طرح کارفرمایی و 320 طرح خودکفایی بوده است که در اقصی نقاط استان اجرایی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: این نهاد برای ایجاد اشتغال مددجویان برنامه های مختلفی دارد که می توان به پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان و ارائه بسته تشویقی برای کاریابی ها و کارفرمایان اشاره کرد. 

 

حق گویان گفت: براساس بسته تشویقی طراحی شده برای کارفرمایان به ازای هر مددجوی بکارگیری شده، کارفرما می تواند 50 میلیون تومان تسهیلات دریافت کند همچنین کارفرما می تواند به جای این تسهیلات تا 2 سال از پرداخت حق بیمه مددجوی جذب شده خود را معاف کند.

 

وی تصریح کرد: امروز کمیته امداد امام (ره) آمادگی دارد تا نیروی کار مورد نیاز واحدهای تولیدی و خدماتی را براساس مهارت مورد نیاز آنها تأمین کند، بر این اساس علاوه بر استفاده از نیروی آماده به کار براساس مهارت های موجود، این آمادگی وجود دارد تا نیروی کار را با همکاری آموزش فنی و حرفه ای در رسته های مورد نیاز کارفرمایان آموزش دهیم.

 

وی یادآور شد: کمیته امداد استان قزوین برای سال 99 ایجاد 4 هزار و 883 اشتغال را برنامه ریزی کرده است که با 140 میلیارد تومان اعتبار اجرایی می شود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مددجویان اشتغالزایی کمیته امداد کمیته امداد ایجاد اشتغال حق گویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه اقدامات لازم برای ایجاد اشتغال تعهد شده استان مطلوب بوده است، ابراز داشت: برای پیشبرد هرچه بهتر برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های این حوزه باید دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط همکاری بیشتری داشته باشند.

وی افزود: طی ارزیابی شش ماهه نخست سال گذشته در موضوع تعهد اشتغال ایجاد شده، استان سمنان توانست بین استان‌های کشور رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

استاندار سمنان بابیان اینکه بانک‌های عامل باید برای تخصیص ۱۰۰ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ تلاش بیشتری انجام دهند، ابراز داشت: رسیدن به بیش از این میزان می‌بایست در دستور کار بانک‌ها قرار گیرد.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: در مراجعات مردمی سفر دور دوم رئیس جمهور به استان سمنان بالغ بر یکصد و ۱۱ هزار درخواست به ثبت رسید که پیگیری و رسیدگی خواهند شد.

وی افزود: اعتبارات دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی به نسبت دور قبل سفر با رشد بسیار چشمگیری همراه بود که امیدواریم این اعتبارات بتواند سهم اشتغال استان را افزایش دهد.

کد خبر 6086383

دیگر خبرها

  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • سیستان‌ و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان میان مددجویان خراسان‌شمالی