Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت انجام وظیفه سه قوه در خصوص مدیریت کرونا گفت: جنبش‌های اجتماعی و پویش‌های مردمی مجددا فعالیت خود را آغاز کنند و پویش‌هایی مثل "من ماسک می‌زنم" توسط هنرمندان و گروه‌های مرجع تقویت شود.

حسین حاتمی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرروت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عمل به وظیفه شخصی گفت: طرح موضوع اقتصاد یا سلامت چندان جالب نیست نمی توان بین این دو مورد اولویت قائل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما باید یک راه بینابینی برای مدیریت بحران فراهم کنیم هم اقتصاد مهم است و هم مدیریت ویروس کرونا.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با بیان این که «محدود کردن دامنه شیوع کرونا مهم است» تاکید کرد: اقتصاد ما بیش از این ظرفیت انسداد و انزوا را ندارد. پس مجبوریم لایه‌های اقتصادی و اجتماعی را بچرخانیم در ضمن میزان کشندگی ویروس کرونا محل بحث است و تحقیقات نشان می دهد که از حدت و شدت چند ماه اول  کم شده است.

حاتمی با بیان این که جامعه راه مبارزه با ویروس را یاد گرفته است بر "رها نکردن فضا و ضرورت مدیریت ویروس" تاکید کرد و گفت: ما در عین حال باید زمینه‌های فعالیت‌های اقتصادی را فراهم کنیم. رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عمل به وظیفه شخصی موجب هدر نشدن کوشش‌های مدیریتی می‌شود.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های دولت و نهادهای مردمی در مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: همه قوا در یک فضای متعهدانه دست به دست هم داده تا ویروس کرونا را مدیریت کنند. رعایت پروتکل‌ها و عمل به وظیفه شخصی موجب به هدر نرفتن زحمات مدیریتی می‌شود. مدیریت ما در ویروس کرونا بد نبوده است. این در حالی است که بسیاری از کشورهای دیگر که تحریم نبودند مدیریت جالبی نداشتند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در پایان به ضرورت انتشار گسترده پویش‌های اجتماعی در خصوص رعایت بهداشت فردی تاکید کرد و گفت: پویش‌هایی مثل "من ماسک می ‌زنم" یا "من رعایت می‌کنم" باید مجددا در دستور کار قرار گرفته و توسط هنرمندان و گروه‌های مرجع تبلیغ شود تا میزان آسیب وارد شده به حداقل برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: من ماسک میزنم ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۵۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران بعد از ظهر امروز در همایش استانی هفته ملی سلامت در مازندران مردمی‌سازی سلامت را گامی در جهت برقراری عدالت عنوان کرد و گفت: ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند.

رضا صفری شعار هفته سلامت را سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت عنوان کرد و افزود: پزشک خانواده شهری در ساتان مصداق بارز این شعار است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند، تصریح کرد: کمک خیران تاثیرات شگرفی بر ارتقای حوزه سلامت دارد و در جدیدترین اقدام خیران در مرکز سلامت روستای آبلو نکا ۱۲ میلیارد تومان کمک کردند که قابل تقدیر است.

صفری با اشاره به اینکه با شعار مردمی‌سازی سلامت امکانات درمانی چندین برابر می‌شود، خاطرنشان کرد: با کمک صداوسیما و رسانه‌های مختلف، سطح سواد سلامت مردم را باید ارتقاء ببخشیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ درصد خدمات‌گیرندگان رضایت داشتند، تصریح کرد: با اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین دی، در حال حاضر وضعیت سطح ویتامین دی مردم استان تغییر کرده و رو به بهبودی است.

 

دیگر خبرها

  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • ضرورت تکمیل جاده شلمزار، ناغان به کارون۴
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • وحیدی: تعداد اندکی از بانوان حجاب را رعایت نمی‌کنند
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • لغزنده بودن معابر وآب گرفتگی خیابانهای شهر زرند
  • هشدار پلیس زرند به رانندگان وسائل نقلیه