Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه به مناسبت گرامیداشت هفته حجاب و عفاف بیش از ۲ هزار جلد کتاب مرتبط در سطح کانون های فرهنگی و هرنی مساجد استان ایلام توزیع می شود، گفت: گسترش و بسط فرهنگ حجاب و عفاف محور برنامه ها و فعالیت های کانون های مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: در هفته حجاب و عفاف  و به مناسبت روز ملی حجاب و عفاف برنامه های ویژه ای در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» گفت: اهدای گل با بانوان محجبه در سطح شهر ایلام همزمان با روز ملی حجاب و عفاف و با حضور بانوان فعال کانون های مساجد استان در خیابان طالقانی این شهر، تقدیر از جوانان و نوجوانان خواهر محجبه، تقدیر از بانوان نمازگزار در محل مصلی نماز جمعه، توزیع بیش از ۲ هزار جلد کتاب حجاب و عفاف در بین خواهران عضو کانون های مساجد و دیگر مراکز فرهنگی از جمله برنامه های این هفته است.

 

وی  با اشاره به برگزاری دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر با حضور ۴۰ نفر از بانوان استان ایلام، یادآور شد: با محوریت کانون تخصصی حجاب و عفاف استان نیز برنامه های متنوع فرهنگی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به ویژه با بهره گیری از ابزار هنری و فعالیت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اجرا می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد: برنامه های دیگری در سطح کانون های فرهنگی و هنری روستایی و شهری استان نیز  اجرا می شود، تجلیل بانوانی که در بحث مبارزه با کرونا فعالیت داشته اند به ویژه از بانوان و مبلغینی که در بحث غسل  تدوفین بیماران مبتلا به کرونا فعالیت داشته اند و  دیدار بانوان فعال در حوزه مساجد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از دیگر برنامه های این هفته است.

 

چراغی پور گفت: کانون تخصصی حجاب و عفاف با توجه به نقش مساجد و کانون‌های تخصصی در نهادینه کردن فضیلت حجاب و عفاف و افزایش سطح بینش و بصیرت اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری و سایر نوجوانان و جوانان به‌منظور گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در استان راه اندازی شده و برنامه‌های مدونی را در طول سال در این حوزه اجرا می‌کند.

 

وی با اشاره به حضور رابطان و مدیران خواهر در راس فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد، بیان کرد: افزایش تعامل و هم‌افزایی بین خواهران فعال در کانون‌های مساجد در جهت عملیاتی کردن مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه زن و خانواده، نقش زن و خانواده در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی در جمع خواهران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله محورهای فعالیت رابطان خواهر در کانون‌های مساجد است.

 

گفتنی است، بیست و یکم تیرماه هر سال سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است، در ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ مردم مشهد در اعتراض به این اقدام حکومت در مسجد گوهرشاد تجمع کردند که با حضور قوای نظامی این تحصن به شدت سرکوب و بیش از ۱۶۰۰ نفر کشته و زخمی شدند.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان ایلام حجاب و عفاف کانون های مساجد کانون های فرهنگی و هنری مساجد فرهنگ حجاب و عفاف کانون های مساجد مساجد استان استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۵۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی،   در نشست با کانون‌های فعال حوزه سرود آذربایجان غربی گفت: سرود یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در حفظ روحیه حماسی مردم در تقویت هویت ملی و دینی نسل جوان است.   وی افزود: هویت بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و رشد این گروه‌های سرود امری مهم و ضروری است.   رضایی با بیان اینکه شهرستان‌های ارومیه، نقده و میاندوآب در حوزه سرود پیش‌رو هستند، ادامه داد: آموزش تخصصی مربیان گروه‌های سرود و اعضای آن‌ها از اولویت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی می‌باشد.   مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی افزود: دغدغه ما بر این است که میزبان جشنواره سرود کشوری باشیم که ظرفیت بزرگی برای کانون‌های فرهنگی و هنری فعال خواهد بود.   رضایی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت حوزه هنر بویژه سرود در زمینه جذب بیشتر کودکان و نوجوانان به مساجد باید بیشتر و بهتر استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان