Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@21:03:50 GMT

پیش‌بینی برداشت ۱۲۵ تن عسل در شهرستان بهار

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۵۳۲۲

پیش‌بینی برداشت ۱۲۵ تن عسل در شهرستان بهار

عبدالحسین اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس آخرین سرشماری زنبورستان ها که مهر ماه سال گذشته انجام شد، شهرستان بهار ۹ هزار و ۸۵۰ کلنی زنبور عسل دارد که میزان تولید به ازای هر کندو حدود ۱۳ کیلوگرم پیش بینی می‌شود.

وی افزود: توسعه صنعت زنبورداری در شهرستان بهار می‌تواند اشتغال زایی مناسبی را برای جوانان ایجاد کند و به لحاظ انجام عملیات گرده افشانی توسط زنبور عسل سبب رونق کشاورزی و تقویت محیط زیست شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری بر ضرورت خروج پرورش زنبور عسل از تولید تک محصولی به چند محصولی تاکید کرد و گفت: زنبور عسل علاوه بر تولید عسل تولیدات دیگری مانند ژل رویال، گرده گل، بره موم، موم، زهر و نیش زنبور عسل را دارد و توجه به این فرآورده‌ها نقش بسزایی در افزایش درآمد زنبورداران خواهد داشت.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در شهرستان بهار در تولید و جمع آوری ژل رویال، پرورش ملکه، موم و بره موم، افزایش تولید کیفی عسل، بسته بندی محصول و غیره باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی بهار گفت: عمده ترین مشکلات زنبورداران در حال حاضر وجود عسل‌های تقلبی در بازار، تغییرات محیطی، وزش بادهای موسمی و بروز بیماری‌های ناشناخته است

کد خبر 4966448

منبع: مهر

کلیدواژه: زنبور عسل تولید عسل حسین اکبری ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد بیرجند ایلام خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان دهه کرامت ستاد مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی شهرستان بهار زنبور عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۱۵ هزار تن کلزا در دهلران

لطیف صادقی فرماندار ویژه دهلران در دیدار با مدیر کل تعاون روستایی استان ایلام، اظهار کرد: دهلران در تولید کلزا در استان رتبه اول و در کشور نیز از جایگاه خوبی در تولید کلز برخوردار است.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به ضرورت تسریه در حمل محصول کلزا توسط تعاون روستایی، ابراز کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که مراکز برای خرید گندم نیز آمادگی لازم را برای فصل برداشت گندم در سطح شهرستان داشته باشند.

مدیر کل تعاون روستایی استان از آمادگی تعاون روستایی برای خرید کلزا و گندم این شهرستان خبر داد و گفت: تا کنون در سه مرکز خرید این اداره در دهلران هفت هزار ۵۰۰ تن کلزا خریداری شده است.

حمید رضا شکری بیان کرد: تا کنون از این میزان پنج هزار و ۵۰۰ تن از شهرستان به شرکت ماهیدشت کرمانشاه حمل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 29 فروردین 1403/ سکه بهار پرچمدار بیشترین رشد قیمت شد
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران
  • پیش بینی تولید ۲۱ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • برداشت کلزا از اراضی کشاورزی شوشتر
  • برداشت کلزا در شهرستان شوشتر
  • پیش بینی برداشت ۱۵ هزار تن کلزا در دهلران
  • پیش‌بینی برداشت ۵۰هزار تن نخود در دلفان
  • پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان موقت بهار
  • پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان موقت بهار طی سال‌جاری