Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:17:37 GMT

۷۰ درصد ازآسیب های اجتماعی با مواد مخدر مرتبط است

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۵۵۱۳

۷۰ درصد ازآسیب های اجتماعی با مواد مخدر مرتبط است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی شامگاه یکشنبه در جلسه مبارزه با مواد مخدر در محل استانداری زنجان، مقابله و مبارزه نیروی انتظامی در خصوص مواد مخدر در استان قدر دانی کرد و گفت: کشفیات مواد مخدر در استان روند رو به رشد دارد.

وی اظهار کرد: کشفیات مواد مخدر در استان طی سال گذشته نسبت به سال ۹۷ بیش از ۹ درصد افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان زنجان، مواد مخدر را بلای خانمان سوز اعلام کرد و گفت: ۴۷ درصد از زندانیان در استان زنجان به طور مستقیم با مواد مخدر مرتبط هستند.

نیارکی ابراز کرد: ۷۰ درصد از جرایم در استان زنجان هم مرتبط با مواد مخدر است و این آمارها نشان می‌دهد منشا تمام جرایم و سرقت‌ها در استان مربوط به مواد مخدر است.

وی مواد مخدر را از آسیب‌های اجتماعی مهم استان اعلام کرد و یاد آورشد: مقام معظم رهبری همواره در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار تاکید دارند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان، با بیان اینکه ۷۰ درصد ازآسیب های اجتماعی با مواد مخدر مرتبط است، ابراز داشت: امروز شیوع مواد مخدر در استان افزایش داشته و با اقدامات پبیشگیرانه باید جلوی شیوع بلای خانمان سوز اعتیاد گرفته شود.

نیارکی با بیان اینکه دشمن جوانان ما را نشانه گرفته و این همان جنگ نرم دشمن است، گفت: ۷۰۰ سایت رسمی مواد مخدر را تبلیغ می‌کند ولی در ایران در زمینه سایت های رسمی و ویژه برای پیشگیری و مقابله با اعتیاد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این استان بیش از ۱۳ هزار معتاد دارد، افزود: این آمار نشان می‌دهد اعتیاد کنترل نشده است و بایداستان را از اعتیاد عاری کرده و به دنبال یک هدف باشیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان، تاکید کرد: باید شیوع ۱.۸ درصدی اعتیاد در استان گرفته شود و اعتیاد کنترل شود.

کد خبر 4966821

منبع: مهر

کلیدواژه: مواد مخدر اعتیاد ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد بیرجند ایلام خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان دهه کرامت ستاد مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی مواد مخدر در استان مواد مخدر استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تأمین اجتماعی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ جراحی علمداری به آمار ویزیت پزشکان در مراکز تحت پوشش این اداره طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۷۳ هزار و ۹۰۷ ویزیت پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشک به ثبت رسید که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن ۱.۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بیش از هشت هزار و ۲۳۰ عمل جراحی نیز در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان زنجان به ثبت رسید.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان  ادامه داد: خدمات پاراکلینیک سرپایی مراکز درمانی سال گذشته به یک میلیون ۱۹۳ هزار و ۱۵۷ مورد رسید که این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشت.


جراحی علمداری با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۴ تخت فعال، ۲۲ تخت ویژدر بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان زنجان فعال بود، گفت: ۷۱.۳ درصد تخت‌های بیمارستان‌های این استان اشغال بود که نسبت به مدت مشابه قبل ۴.۷ درصد افزایش دارد.

وی افزود: تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان در سال گذشته به ۱۷ هزار و ۸۴۱ نفر رسید که افزایش ۱.۲۹ درصدی داشته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: زایمان‌های انجام شده در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی این استان نیز در این مدت به سه هزار و ۸۳۴ نفر رسید، اما این آمار نسبت به مدت مشابه قبل ۹ درصد کاهش داشت.

جراحی به سیر نزولی زاد و ولد اشاره کرد و ادامه داد: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در راستای برنامه‌های تبلیغی افزایش جمعیت، برگزاری دوره‌های آموزشی، نجوم رصدی، باغ کاوشگران، برگزاری مسابقات فرهنگی و برنامه‌های مشابه را در دستور کار دارد.


هم اکنون ۵۹۴ هزار و ۸۸۷ نفر تحت پوشش تامین اجتماعی استان زنجان هستند.

دیگر خبرها

  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تامین اجتماعی زنجان ثبت شد
  • ثبت بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تأمین اجتماعی در زنجان
  • ضرورت ایجاد تحولی در عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر