Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی ساعات در استان مازندران و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال استان های تهران، البرز، قزوین، سمنان، ارتفاعات کردستان، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات کرمان، جنوب یزد، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان رگبار باران، وزش باد شدید و گاهی رعدوبرق پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات استان های مازندران، تهران، البرز، سمنان، کردستان، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات کرمان، جنوب یزد، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان پیش بینی شده است.

روز پنجشنبه در ارتفاعات شمال غرب و روز جمعه در شمال استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در شمال شرق کشور، جنوب سمنان، جنوب تهران، قم، مرکزی، شمال و شرق اصفهان و شرق یزد در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با گردو خاک پیش بینی می شود.

طی دو روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گردوخاک روی می دهد. شرق دریای عمان نیز طی سه روز آینده مواج خواهد بود.

سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه ای از رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد به نسبت شدید در ارتفاعات و دامنه های استان مازندران طی امروز دوشنبه 16 تیر 99 خبر و نسبت به بالاآمدن سطح آب رودخانه ها، احتمال سیلاب ناگهانی در مسیلها و دره ها، رخداد تگرگ و برخورد صاعقه هشدار داد.

منبع: الف

کلیدواژه: پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۵۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در نوار غربی کشور

صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه امشب در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات البرز، دامنه‌های جنوبی البرز، گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و امتداد رشته‌کوه زاگرس شاهد بارندگی خواهیم بود گفت: همچنین در استان‌های قم، اصفهان، مرکزی، یزد، شمال و شرق فارس، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شرق و جنوب شرق، بارش‌های رگباری، همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید دارند.

وی همچنین  از کاهش نسبی دما در برخی مناطق کشور خبر داد و افزود: فردا در شمال غرب و غرب از میزان بارش‌ها کاسته خواهد شد و این سامانه در نیمه شرقی کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد. فردا شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی از جمله استان‌های البرز، تهران، سمنان، قم، اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بارندگی دارند.

ضیائیان  توضیح داد: فردا بارش در تهران، البرز، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بخش‌هایی از استان‌های یزد، کرمان، فارس، اصفهان شدت دارد. چهارشنبه علاوه بر این مناطق گستره بارش‌ها بیشتر می‌شود و شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: از پنجشنبه روند افزایش دما در کشور رخ می‌دهد. در ۵ روز آینده در مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی شده است که همین شرایط سبب ایجاد خسارت به محصولات کشاورزی می‌شود.

وی همچنین از صدور  هشدار سطح قرمز  و خطر صاعقه امروز دوشنبه در کل استان های غربی کشور خبر داد و گفت:  امشب احتمال وقوع صاعقه در غرب کشور بسیار بالا خواهد بود. توده ها به شکل ریزش منطقه ای تندری و در عین لحظه عمل خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان کشور
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان
  • هشدار شدید باران در ۲۱ استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۱ استان
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور
  • هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها
  • صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در نوار غربی کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳ و ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعد و برق