Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه قانون حق جدایی جمهوری‌ها از اتحاد جماهیر شوروی، یک "بمب ساعتی" بود و روسیه فعلی نباید این اشتباه را تکرار کند، گفت: اصلاحات در قانون اساسی، باعث تقویت حاکمیت کشور خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه ابراز اطمینان کرد که تصویب اصلاحات در قانون اساسی فعلی فدراسیون روسیه اقدامی صحیح بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، تغییرات در نظر گرفته شده باعث تقویت حاکمیت کشور و ایجاد شرایط برای پیشرفت روسیه در آینده خواهد شد.

پوتین شب گذشته در مصاحبه با برنامه مستند «مسکو.کرملین.پوتین» از شبکه اول تلویزیون روسیه یادآور شد که حق جدا شدن جمهوری‌ها از اتحاد جماهیر شوروی یک "بمب ساعتی" بود و روسیه باید از ارتکاب چنین اشتباهاتی خودداری کند.

پوتین با اشاره به اینکه قانون حق جدایی جمهوری‌ها از اتحاد جماهیر شوروی (سابق) در قانون اساسی شوروی در سال‌های 1924 ، 1936 و 1977 تکرار شد، گفت: «این یک بمب ساعتی بود که در سال 1922 در زمان تشکیل اتحاد جماهیر شوروی گذاشته شد. البته، ما باید از چنین اشتباهی دوری کنیم.»

رئیس جمهوری روسیه تأکید کرد: «من کاملاً مطمئن هستم که ما کار درستی انجام می دهیم و اصلاحاتی را در قانون اساسی فعلی تصویب می کنیم. این اصلاحات باعث تقویت حاکمیت روسیه شده و شرایط مناسبی را برای پیشرفت  و ترقی کشور ما برای ده‌ها سال آینده ایجاد خواهد کرد.»

وی توضیح داد که همه این قوانین باید در قانون اساسی مقرر شود تا آنها در آینده نیز به کار خود ادامه داده و فراموش نشوند و بعدها از حیات عملی روسیه کنار گذاشته نشوند. اگر مسئله‌ای در قانون اساسی به تصریح آمده باشد، ناگزیر همه مقامات و دولت‌ها موظف به اجرای آن خواهند بود.

پوتین با تأکید بر حمایت اکثریت مردم روسیه از اصلاحات قانون اساسی گفت: «صحبت بر سر عدالت اجتماعی است که باید این واقعیت بیان شود که هیچ شخصی نباید کمتر از حداقل دستمزد دریافت کند و هزینه زندگی باید با این دستمزد فرد مطابقت داشته باشد. در همین راستا در اصلاحات قانون اساسی عملکرد درست سیستم بازنشستگی نیز در نظر گرفته شد تا با پشتیبانی قانونی، لازم اجرا شده و هیچ دولتی نتواند در آینده در آن تخطی کند.»  

پوتین از حمایت و اعتماد مردم روسیه تشکر کردحمایت 78 درصدی روس‌ها از اصلاح قانون اساسی کشورشاننتیجه همه پرسی امروز روسیه چه معنایی دارد؟

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور روسیه ولادیمیر پوتین بیشتر بخوانید... اصلاحیه قانون اساسی روسیه از امروز به اجرا گذاشته شد پوتین: روسیه با کمترین آسیب کرونا را پشت‌سر می‌گذارد پوتین: اقتصاد روسیه بر عواقب کرونا غلبه خواهد کرد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور روسیه ولادیمیر پوتین اخبار روسیه ولادیمیر پوتین اتحاد جماهیر شوروی قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت

علی بهادری جهرمی از کاهش مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی کالا‌های اساسی و دارو به ۱ درصد خبر داد که از اول فرودین ماه اعمال می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با رأی هیأت دولت، تعرفه واردات و صادرات کلیه کالا‌ها به تصویب رسید و بزودی ابلاغ خواهد شد. سعی شد در این تعرفه‌ها، جهت‌گیری در حمایت از کنترل قیمت اقلام مورد مصرف مردم و حمایت از تولید داخل باشد.

وی افزود: هم‌چنین برای تسریع اجرای تکالیف و بودجه امسال و تحقق شعار سال، ضوابط اجرایی بودجه به تصویب هیأت وزیران رسید.

بهادری جهرمی یادآور شد: دولت برای حمایت از تأمین کالا‌های اساسی مالیات ارزش افزوده و هم‌چنین حقوق گمرکی کالا‌های اساسی، اقلام دارویی، مواد اولیه تأمین دارو و نهاده‌های دامی را به ۱ درصد کاهش داد و این کاهش از ابتدای فروردین اعمال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • قانون اساسی برخاسته از نماز + فیلم
  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا