Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد تمامی بازی‌های سیاسی و توطئه هایی که علیه کشورمان در مدیترانه شرقی صورت گرفته بود، نابود شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم افتتاحیه 52 نیروگاه برق آبی در سراسر کشور که از طریق ویدئو کنفرانس در آن شرکت کرد، اظهارداشت: تمامی بازی‌های سیاسی و توطئه‌ها علیه کشورمان را که در مدیترانه شرقی صورت گرفته بود، نابود کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کالین: فرانسه، امنیت ناتو، مدیترانه و لیبی را به خطر می‌اندازدواکنش آنکارا به ادعای فرانسه در ایجاد مزاحمت ناوهای ترکیه در مدیترانه

وی همچنین درباره موضع اتحادیه اروپا در قبال ترکیه گفت: هدف اتحادیه اروپا با اعمال استاندارد دوگانه بین ترکیه و کشورهایی که دارای مشکلات شفافیت دارند، آشکار است.

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ترکیه سال گذشته در تولید برق بر اساس منابع انرژی تجدید پذیر رتبه دوم در اروپا را کسب کرد، گفت: در 5 ماه اول سال 2020 میزان تولید برق از منابع داخلی و تجدید پذیر را به 66 درصد افزایش دادیم.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه این کشور علاوه بر ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی در دوران پاندمی کرونا، با سرمایه‌گذاری در تمامی زمینه‌ها عزم خود برای دستیابی به اهداف 2023 را نشان داده است، تصریح کرد: اولین کارخانه تولید پنل خورشیدی یکپارچه ترکیه را در ماه آگوست سال ‌جاری افتتاح می‌کنیم.

او در ادامه گفت: کشور فاقد انرژی امکان ندارد از تمدن صحبت کند. در همه زمینه‌ها از جمله اقتصاد٬ سلامت٬ امنیت و دیپلماسی به پتانسیل های کشورمان اعتماد داریم.

انتهای پیام/

R1396/P/S8,89,1414/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کشور ترکیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور ترکیه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییسی و پوتین درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفتند؟

آفتاب‌‌نیوز :

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ضمن قدردانی از موضع اصولی و سازنده دولت روسیه در قبال دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در سوریه، این اقدام تروریستی را نقض صریح قوانین بین‌المللی از جمله کنوانسیون وین و تهدیدی جدی علیه صلح بین‌المللی دانست و تصریح کرد: نقش مخرب آمریکا و برخی کشور‌های غربی و بی‌عملی و ناکارآمدی نهاد‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت در برخورد با اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه موجب شد، جمهوری اسلامی ایران در راستای اعمال حق دفاع مشروع خود بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد، عملیاتی را علیه همان مراکزی که علیه ما شرارت کرده بودند، طراحی و اجرا کند.

رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه عملیات «وعده صادق» با هدف تنبیه متجاوز با موفقیت انجام شده است، تاکید کرد: قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد.

رئیسی ضمن قدردانی از تلاش‌های دیپلماتیک دولت روسیه برای خنثی کردن توطئه‌های آمریکا و برخی کشور‌های غربی در شورای امنیت سازمان ملل، تصریح کرد: به آن دسته از کشور‌هایی که با رویکردی دوگانه در مواجهه با جنایات رژیم صهیونیستی، از افزایش تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی می‌کنند، توصیه می‌کنیم برای حفظ ثبات و امنیت منطقه، از حمایت خود از نسل‌کُشی و جنایت‌گری صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین دست بردارند.

پوتین: پاسخ ایران بهترین روش برای تنبیه متجاوز بود

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز در این مکالمه تلفنی ضمن محکوم‌کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، این اقدام را خلاف همه موازین و مقررات بین‌المللی دانست و تصریح کرد: آنچه از سوی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اقدام جنایتکارانه و در سایه انفعال شورای امنیت اتفاق افتاد، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود.

رئیس‌جمهور روسیه با انتقاد شدید از رفتار آمریکا و برخی کشور‌های غربی در تنش‌زایی در منطقه، تصریح کرد: ما اطمینان داریم جمهوری اسلامی ایران از جمله پایه‌های اصلی ثبات و امنیت در منطقه است.

رؤسای جمهوری اسلامی ایران و روسیه در این مکالمه تلفنی همچنین ضمن مرور آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف تجاری، امنیتی، انرژی، حمل و نقل و علم و فناوری بر ضرورت تسریع در اجرای توافقات و تفاهمات صورت گرفته میان دو کشور و توسعه همکاری‌ها تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می افتد
  • رییسی و پوتین درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفتند؟
  • تاکید رئیسی بر اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر کولبران
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • بررسی تنش اخیر ایران و اسرائیل در کابینه اردوغان
  • اردوغان بر لزوم مهار افسارگسیختگی رژیم صهیونیستی تاکید کرد
  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد
  • افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی
  • رئیس دیوان عالی کشور: از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی نباید غفلت کرد
  • اردوغان به پاپ نامه نوشت