Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@13:29:37 GMT

کنترل کرونا در فصل گرم سخت‌تر است

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۵۶۸۳

کنترل کرونا در فصل گرم سخت‌تر است

ایسنا/گلستان مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان معتقد است در فصل تابستان با توجه به استفاده از سیستم سرمایشی در محیط‌های تجمعی و مشکل بودن تحمل ماسک برای مردم، کنترل بیماری سخت‌تر است.

محمدجواد کبیر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای اسفند تا ۱۲ اسفند شرایط صعودی کرونا را در گلستان داشتیم و از این تاریخ تا هفته اول فروردین‌ماه نیز اوج بیماری در استان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آن روند نزولی شد و به نقطه‌ای ثابت رسید اما از دو هفته قبل شاهد روند صعودی شیوع بیماری هستیم.

وی افزود: در فرودین ماه مطالعات زیادی صورت گرفت و بعد از آن اعلام شد چنانچه مدیریت درست نشود ممکن است آخر فصل بهار یا اول تابستان پیک دیگری داشته باشیم. الان به همان پیک رسیده‌ایم که اهمیت زیادی دارد.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه چرخش حرکت ویروس در این فصل سال بیشتر است، گفت: به دلیل استفاده از سیستم تهویه مطبوع و کولر، امکان پخش ویروس در محیط چندین برابر می‌شود. به همین علت است که در استان‌های جنوبی کشور از یک ماه قبل شیوع بیماری را به وفور داریم.

کبیر با بیان اینکه در گلستان هم شیوع مجدد ویروس کرونا را از شرق استان داشتیم، گفت: به دلیل گرمای هوا در این مناطق مردم به سمت استفاده از سیستم سرمایشی بیشتری در محیط‌های تجمعی رفتند. همین امر باعث شد که شیوع ویروس در این مناطق افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه امروز مدیریت کرونا در این شرایط سخت‌تر از اسفند و فروردین است، تصریح کرد: نظارت و مدیریت بر واحدهای اقتصادی که چرخه اقتصادی‌شان را در کنار مراقبت‌های بهداشتی انجام دهند، مشکل است. در فصل تابستان با توجه به گرمای هوا استفاده از ماسک برای مردم سخت است و خطرپذیری ویروس بیشتر می‌شود.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تأکید بر اتخاذ تمهیدات لازم، گفت: اگر پیشگیری را در دستور کار خود قرار ندهیم، علاوه بر افزایش شمار جان‌باختگان ناشی از این بیماری، مشکلات اقتصادی مردم هم تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۵۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور دستاوردهای سازمان دامپزشکی کشور در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

امین اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بخشی از دستاوردهای سازمان دامپزشکی کشور در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: آغاز بازمهندسی ساختاری، مأموریت‌ها و فرایندهای سازمان، حمایت از تولیدات داخلی شامل واکسن، دارو و ضدعفونی کننده‌ها، افزایش اعتبارات ملی و استانی، راه‌اندازی اولین آزمایشگاه سطح ۳، ملی شدن تسری، شروع خرید ۲۰۰ خودروی دو کابین مناسب و تکمیل ساخت گلمکان از جمله این دستاوردها محسوب می‌شود.

وی افزود: از جمله دیگر تلاش‌های این سازمان می‌توان به کسب رتبه برتر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور برای سومین سال متوالی در وزارت جهاد کشاورزی، بازدید هیئت آبزی‌پروری و دامپروری سنگال از تجربیات و دستاوردهای دامپزشکی ایران، بازدید هیئت دامپزشکان کشور مالی از تجربیات و دستاوردهای دامپزشکی ایران و رونمایی و بهره‌برداری از سامانه هوشمند «سیام» با هدف یکپارچه‌سازی ارتباطات مردمی در این سازمان اشاره کرد.

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به‌رغم درگیری کشورهای اروپایی، آمریکایی و همسایه با این بیماری تصریح کرد: کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی و جلوگیری از ترانزیت دام از قفقاز به کشورهای همسایه و کنترل مهار و پیشگیری بیماری هاری با هدف پیشگیریِ مقدم بر درمان، از جمله دیگر اقدامات این سازمان محسوب می‌شود.

اسدی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، این سازمان رزمایش جهادی مناطق سیل زده جنوب استان سیستان و بلوچستان را برگزار و کمک‌های همه جانبه‌ای را به این مناطق ارسال کرد و کمیته تدوین مقررات ملی دامپزشکی را تشکیل داد.

وی گفت: دریافت اعتبارات از محل حوادث، شروع تحول آموزشی، راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام و فرآورده‌های دامی و ارتقای حراست از دفتر به اداره کل و عضویت سازمان دامپزشکی کشور در شورای راهبردی مدیریت وزارت جهاد دامپزشکی و شورای مشاوران ارشد، از جمله دیگر اقدامات سال گذشته سازمان دام‌پزشکی به شمار می‌رود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: از جمله دیگر دستاوردهای سازمان دامپزشکی در سال ۱۴۰۲ می‌توان به ارائه ۳۵ میلیون خدمت رایگان به مناطق محروم، دریافت مصوبه هیئت دولت در اعزام ناظران بهداشتی سازمان به کشورهای صادرکننده گوشت و انجام فعالیت‌های تشخیصی و آزمایشگاهی جهت ورود محموله‌های گوشت وکیوم با عمر ماندگاری ۱۲۰ روزه اشاره کرد.

کد خبر 739511

دیگر خبرها

  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • ۲۵ هزار مورد بازرسی بهداشتی اماکن گلستان/ تداوم بازرسی‌ها تا ۲۵ فروردین
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • هشدار دامپزشکی درباره خطر شیوع تب کریمه کنگو؛ سمپاشی دام و اماکن دامی اصلی‌ترین روش‌ کنترل
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره