Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسدی با اشاره به رویکردها و برنامه‌های کانون فرهنگی هنری «شهید علایی» شهرستان بیله‌سوار، گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی، جمع‌آوری خاطرات ایثارگران و جانبازان بخش دیگری از رویکردها و برنامه‌های این کانون است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «شهید علایی» روستای فولادلوقویی شهرستان بیله سوار در استان اردبیل درنخستین رویداد ملی «فهما» به عنوان کانون برگزیده در ترویج کتاب و کتابخوانی معرفی شد و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تجلیل قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کانون فرهنگی هنری در سال 83 با مجوز ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تاسیس شد و علاوه بر فعالیت های فرهنگی و مذهبی محور فعالیت های این کانون در زمینه کتاب و کتابخوانی بوده است. طرح های ابتکاری کانون شهید علایی در زمینه کتاب و کتابخوانی موجب توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و نیز معرفی این کانون به عنوان کانون برتر در رویداد ملی فهما گردید.

 

«امامعلی اسدی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان پیرامون محور فعالیت های کانون شهید علایی گفت: کتابخانه کانون دارای 20 هزار جلد کتاب در بخش های متنوع است که به مخاطبان خدمات ارایه می دهد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید علایی روستای فولادلوقویی شهرستان بیله سوار استان اردبیل با اشاره به اینکه این کانون در جشنواره روستای دوستدار کتاب نیز به عنوان کانون برگزیده معرفی شده است، بیان کرد: از دیگر طرح هایی که در این کانون در حوزه کتابخوانی انجام شده است، ارسال کتاب به اهالی روستا از طریق تماس تلفنی است. به دلیل آنکه اهالی روستا همیشه نمی توانستند به کتابخانه بروند، به همین جهت با یک تماس کتاب مورد نظرشان به در منزلشان از طریق کتابدار کانون ارسال و از طریق وی نیز دریافت و به کتابخانه منتقل می شود.

 

وی دیگر رویکرد فعالیت کتابخانه کانون را انتشار کتاب دانست و تصریح کرد: چاپ کتاب پولاد شامل زندگینامه و خاطرات سردار شهید علایی فرمانده گردان حبیب بن مظاهر از دیگر رویدادهای کتابخانه ای کانون فرهنگی هنری شهید علایی بوده است.

 

 مدیرکانون فرهنگی هنری شهید علایی روستای فولادلوقویی شهرستان بیله سوار استان اردبیل با اشاره به برنامه های آموزشی این کانون ویژه کتابداران مساجد، گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی در سطح استان، جمع آوری خاطرات آزادگان، ایثارگران و جانبازان جنگ تحمیلی شهرستان بیله سوار بخش دیگری از رویکردها و برنامه های این کانون بوده است.

 

اسدی با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون شهید علایی در بحران کرونا گفت: با شیوع ویروس کرونا اگرچه کتابخانه های مساجد تعطیل شدند، اما فعالیت های این کانون همچنان ادامه داشت و کتاب توسط کتابداران مساجد میان اعضای کتابخانه توزیع می شد. در حین توزیع کتاب به اعضای کتابخانه، کتابداران در جریان وضعیت زندگی بسیاری از خانواده ها قرار گرفتند و تلاش کردند که به افراد بی بضاعت کمک رسانی های لازم صورت گیرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید علایی روستای فولادلوقویی شهرستان بیله سوار استان اردبیل، خاطر نشان کرد: تاکنون در شش مرحله از ابتدای شیوع بیماری کرونا بسته های معیشتی و بهداشتی در بین اهالی روستای فولادلوقویی برای حمایت از اقشار نیازمند و عمل به منویات مقام معظم رهبری به همت فعالین این کانون توزیع شده است و در تلاش هستیم که توزیع این بسته های معیشتی را در دیگر مناسبت ها نیز ادامه دهیم.

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون شهید علایی طرح ملی فهما کتاب کانون فرهنگی هنری شهید علایی رویکردها و برنامه کتاب و کتابخوانی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه «معلم من یک هیولاست!» در کانون پرورش فکری

به گزارش خبرگزاری مهر، کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت روز معلم و روز گرامی‌داشت حکیم ابوالقاسم فردوسی دو نمایشگاه کتاب با عنوان «معلم من یک هیولاست! نه، نیستم.» برگزار می‌کند.

در این دو نمایشگاه کتاب‌های فارسی و غیرفارسی به نمایش گذاشته می‌شود. عنوان نمایشگاه با موضوع ۱۲ اردیبهشت روز معلم انتخاب شده است.

اسامی تعدادی از کتاب‌های موجود در این نمایشگاه عبارت است از: «دیدار با آقای عنق» نوشته آر. ال. استاین با ترجمه مسعود ملک‌یاری، «معلم تازه کار» اثر دن گاتمن با ترجمه نسرین شاملو، «پیشتازان ایرانی: روایت زندگی و موفقیت ۱۷ چهره برتر علمی معاصر ایران» نوشته اشکان خسروپور و همکاران، «گوشه دنج کلاس» نوشته دبورا هاپکینسن با ترجمه پریا لطیفی‌خواه.

The dunderheads behind bars by Paul Fleischman, the Swallows by Lisa Lutz

Teachers by Sylvia Ashton-Warner, the Lendry News by Andrew Clements

همچنین به مناسبت ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز پاسداشت زبان فارسی نمایشگاه دیگری از کتاب‌های بزرگسال، مرجع و کودک با موضوع فردوسی در کتابخانه مرجع برقرار است.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه‌ها می‌توانند اردیبهشت روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ به کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالداسلامبولی، پلاک ۲۴، مجتمع فرهنگی هنری شهید ملک‌شامران کانون مراجعه کنند.

کد خبر 6084339 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • برپایی نمایشگاه «معلم من یک هیولاست!» در کانون پرورش فکری
  • راه‌اندازی ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد کشور