Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@06:26:16 GMT

دوباره کرونا می‌گیریم؟

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۵۹۳۲

دوباره کرونا می‌گیریم؟

ایسنا/کرمانشاه این روزها در جامعه صحبت هایی شنیده می شود که هرکس یکبار کرونا بگیرد، حداقل تا چند ماه در برابر ابتلای مجدد به آن مصونیت دارد. این صحبت‌ها در حالی است که هیچ منبع علمی آن را تایید نکرده و آنطور که متخصصان می گویند احتمال ابتلای دوباره به کرونا وجود دارد و افراد باید پس از بهبودی هم مانند سایر افراد جامعه رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمدحسین زمانیان، متخصص بیماری های عفونی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه احتمال ابتلای مجدد بهبودیافتگان کرونا به این بیماری وجود دارد، گفت: در برخی افراد با ابتلا به کرونا، آنتی بادی بالا نمی رود و این افراد پس از بهبودی هم مجدد در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

وی افزود: افرادی هم که آنتی بادی خون آنها افزایش می‌یابد، تا مدتی که زمان دقیق آن مشخص نیست مصونیت پیدا می کنند، اما این مصونیت 100درصدی نبوده و احتمال ابتلای مجدد این افراد هم وجود دارد.

زمانیان تصریح کرد: همچنین افرادی که بار اول کرونا را به شکل ضعیف گرفته‌اند، این احتمال هست که در صورت ابتلای مجدد، بیماری در آنها به شکل شدیدتری بروز پیدا کند و نمی‌توان در این رابطه بصورت قاطع سخن گفت که چون بار اول سبک گرفته‌اند، بار دوم هم به همین صورت خواهد بود.

این متخصص بیماریهای عفونی در خصوص شدت بیماری در افراد مختلف هم گفت: حدود 80 درصد افرادی که جوان بوده و بیماری زمینه‌ای نداشته‌اند در صورت ابتلا به این بیماری، با یک تب و لرز یک هفته ای یا با علائم کمتر آن را گذرانده اند، اما در 20 درصد موارد هم متاسفانه کرونا در آنها به شکل شدید بروز پیدا کرده و موجب درگیری قلب و ریه شده و بعضا فوت آنها شده است.

وی افزود: بنابراین در مورد ویروس کرونا هیچ چیزی بصورت 100 درصدی و قاطع وجود ندارد و همه افراد در هر سنی و با هر شرایط جسمانی باید رعایت نکات بهداشتی را داشته باشند.

زمانیان به تغییراتی در شیوه انتقال بیماری هم اشاره کرد وافزود: در ماه‌های قبل ویروس عمدتا از شیوه تماسی منتقل می‌شد، به اینصورت که دست آلوده افراد با چشم و دهان و بینی آنها تماس داشته و از این طریق ویروس منتقل می‌شد، اما هم اکنون شیوه انتقال به سمت تنفسی در حال حرکت است، به اینصورت که اگر در محیطی سرپوشیده قرار داشته باشید و فرد آلوده عطسه و یا سرفه کند احتمال انتقال ویروس افزایش می یابد و یا اینکه مدت طولانی با فرد آلوده در یک مکان باشید.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در همین راستا امروزه تاکید بیشتری بر استفاده از ماسک می شود و راه های دیگر پیشگیری از جمله شست و شوی مکرر دست‌ها نیز همچنان توصیه می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابتلای مجدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید