Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گرانی اجناس این روز‌ها نقل هر محفلی است؛ گرانی‌هایی که گویا تمامی ندارد و مانند کرونا در بین مردم موج‌سواری می‌کند.

اسب چموش گرانی هر روز بر روی یک کالایی در جامعه سوار می‌شود و تا می‌تواند می‌تازد. تاخت و تازی که کمر مردم را در زیر بار این گرانی‌ها خم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از مردم در این شرایط سخت اقتصادی از این اوضاع و احوال گرانی کاسه صبرشان لب ریز شده و گویا گزارش دهی به سامانه ۱۲۴ را هم مفید بر فایده نمی‌دانند چرا که برایشان عادی شده که هر روز یک قلم جنس گران و کمیاب می‌شود.

در چند هفته اخیر بار‌ها از گرانی مرغ و تخم مرغ در بازار استان گزارش نوشتیم و مسئولان استانی هم در این گزارش‌ها بار‌ها وعده دادند جلسه تعیین قیمت مرغ در استان برگزار می‌شود، اما انگار هنوز خبری نیست و قیمت مرغ روزانه تعیین می‌شود.

اختلاف نظر مسئولان و تولیدکنندگان بر سر قیمت مرغ سبب شده تا این محصول با قیمت‌های متفاوت به دست مصرف‌کنندگان برسد آن طور که مردم گلایه دارند و در بازار حرف از نبود تخم مرغ و گرانی مرغ است. تخم مرغی که بعد از فراز و نشیب‌های مختلف خود را به کیلویی ۱۱ هزار تومان رسانده و این روز‌ها پرواز کرده و کمتر مغازه‌ای در بیرجند این کالا را موجود دارد.

بیشتر بخوانید 

جهش قیمت‌ها در بازار قنادان / زخم عمیق گرانی،شیرینی را به کام مردم تلخ کرد

اما این، همه ماجرا نیست چرا که مرغ در روز یکشنبه در مراکز عرضه مستقیم با قیمت ۱۶ هزار و ۳۰ تومان و در خرده‌فروشی‌ها با قیمت ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان عرضه شد که نسبت به روز شنبه کاهش قیمت داشت و مردم می‌گویند نمی‌دانیم در کدام روز قیمت مرغ تعادل دارد؛ تا کی قرار است مسئولان بی برنامه باشند و قیمت مرغ روزانه تعیین شود؟

یکی از شهروندان بیرجندی با گلایه از اینکه اگر برجام بود تاکنون تعیین و مصوب شده بود گفت: قیمت مرغ چند هفته است که نرخ مشخص و مصوبی ندارند و گویا مسئولان نمی‌خواهند و یا نمی‌توانند دل تولیدکننده را راضی کنند و نرخ مشخصی را تعیین کنند و مشخص نیست چه برنامه‌ای در آستین دارند و مردم همچنان سرگردان هستند که قیمت این کالا تا چه زمانی قرار است روز به روز باشد.

این روز‌ها دغدغه مردم بیرجند علاوه بر کرونا و افزایش قیمت تخم مرغ و مرغ افزایش قیمت و نبود کالایی دیگر به نام روغن جامد است. کالایی که از روز یکشنبه وقتی اعلام شد نرخ این محصول افزایش قیمت دارد گویا مغازه‌داران بیرجندی هم گوی سبقت را از هم ربوده و این کالا کمیاب شده است. حال مردم مانده‌اند وقتی جنسی گران شده باز صیغه کمیابی آن چه معنی دارد.

یکی از شهروندان بیرجندی با با بیان اینکه برای خرید ۵ کیلویی روغن به یکی از مراکز عرضه خرید سطح شهر بیرجند مراجعه کردم در همان ابتدای صبح پاسخ مسئول نبود روغن جامد بود و این درحالی است که آن واحد عرضه یکی از بزرگترین عمده‌فروشی‌های شهر است مگر می‌شود یک عمده فروش بزرگ یک روغن ۵ کیلویی نداشته باشد؟

او ادامه داد: می‌دانیم قیمت روغن جامد گران شده است، اما چرا در بازار یافت نمی‌شود؟ از مسئولان تقاضا داریم نسبت به این موضوع رسیدگی بیشتری داشته باشند.

یکی از فروشندگان گفت: تنها دو ۵ کیلویی روغن از قبل برایم باقیمانده که آن را هم به صورت تک به مردم نمی‌فروشم بلکه هرکه باید ۵ روغن مایه نیز از من خریداری کند در غیر این صورت روغن جامد را به فروش نمی‌رسانم.

رئیس اتحادیه خوار و بار فروشان بیرجند ضمن تایید افزایش قیمت روغن جامد و مایه گفت: طبق نرخ نامه مصوب کشوری روغن‌های مایع و جامد از روز یکشنبه افزایش قیمت دارد و درحال حاضر روغن در سطح شهر بسیار کم است.

شریف با بیان اینکه وقتی جنسی گران می‌شود تا یک بازه زمانی یک ماهه آن جنس تا حدی کمیاب و یا نایاب می‌شود افزود: برای جبران روغن در سطح شهر محموله‌ای درخواست کردیم که به محض رسیدن به بیرجند در سطح مراکز با قیمت جدید عرضه می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

منبع تسنیم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افزایش قیمت تنظیم بازار گرانی اجناس روغن جامد قیمت مرغ تخم مرغ روز یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق + تصاویر

نمازگزاران جمعه در نقاط مختلف خراسان جنوبی، ظهر امروز پس از اقامه نماز جمعه در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق راهپیمایی و تجمع برگزار کردند.

بیشتر بخوانید

عملیات وعده صادق یک دفاع منطقی بود

در ادامه تصاویری از تجمع و راهپیمایی مردم در شهرستان های مختلف خراسان جنوبی را نظاره گر باشید.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس
  • راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق + تصاویر
  • افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد
  • ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست
  • هیجانات بازار ارز تخلیه شد؟
  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است