Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست از چین، «مون چونگ این» مشاور رییس جمهوری کره جنوبی روز دوشنبه گفت: پس از اینکه این کتاب را مطالعه کردم نسبت به اینکه می توان به آمریکا به عنوان یک متحد اعتماد کرد دچار تردید شدم.

مشاور ویژه رییس جمهوری کره جنوبی در امور خارجی و امنیت ملی در مصاحبه با خبرنگاران، رهیافت آمریکا را در قبال کره شمالی «هرج و مرج گونه» توصیف کرد و گفت که قویا در مورد راهبردهای آمریکا دچار تردید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام بلند پایه کره جنوبی همچنین جان بولتون نویسنده کتاب «اتاق حوادث» و مشاور سابق امنیت ملی آمریکا را به دلیل اینکه مانعی برای رسیدن به یک توافق با کره شمالی برای برداشتن تحریم ها در قبال توقف برنامه هسته ای بوده است مورد انتقاد قرار داد.

مون، سیاست ها و رهیافت های آمریکا در قبال کره شمالی از جمله در طول مذاکرات میان سران دو کشور را بسیار مبهم خواند و گفت: چطورمی توانند اقداماتی انجام دهند که چنین آثار جدی به دنبال داشته باشد سیاست ها در قبال گفت و گو با کره شمالی و حل و فصل مساله شبه جزیره کره در آمریکا بسیار آشفته بوده است.

مشاور رییس جمهوری کره جنوبی یکی از اصلی ترین مشکلات برای نرسیدن به توافق را دیدگاه های بولتون دانست و گفت: این یک فرد دارای اختلالات روحی و روانی خواستار بیشترین فشارها و تحریم ها و حتی استفاده از گزینه نظامی در صورت لزوم بوده است بی آنکه جان مردم دیگر کشورها برایش اهمیتی داشته باشد.

وی بولتون را از جمله «منفورترین» افراد خوانده و افزوده است او یکی از اصلی ترین عاملانی بود که اجازه نداد توافق نزدیک با کره شمالی به نتیجه برسد.

منبع: ساوث چاینا مورنینگ پست برچسب‌ها کره‌ جنوبی کره شمالی ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی کره شمالی ایالات متحده آمریکا کره جنوبی کره شمالی ایالات متحده آمریکا رییس جمهوری کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدید «کنعانی» از بی عملی سازمان های بین المللی برای توقف جنایت صهیونیست ها در غزه 

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حجم جنایت های رژیم صهیونسیتی علیه مردم غزه گفت: اکنون سؤال پرتکرار نزد افکار عمومی جهان این است که با این حجم از جنایت و ویرانی جنون‌آمیز در نوار غزه، آیا مجامع و نهادهای بین‌المللی غیر از اعلام مواضع سیاسی، صدور بیانیه و یا تصویب قطعنامه، مسئولیت عملی برای ایجاد بازدارندگی و توقف این نسل‌کُشی آشکار و بی‌پروا و پیگرد قانونی جنایتکاران جنگی ندارند؟!

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس در این ارتباط نوشت: «جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه، بخشی غم‌انگیز و دردناک از روند جنایت جنگی و عملیات نسل‌کُشی ارتش تروریستی اسرائیل علیه ساکنان این باریکه است.»

گزارش‌های رسمی می‌گویند که از آغاز جنگ علیه نوار غزه تا امروز، رژیم صهیونیستی به صورت هدفمند ۳۳ بیمارستان را در این باریکه به کلی از توان ارائه خدمات پزشکی خارج کرده است.

ادامه محاصره «بیمارستان شفا» و تشدید عملیات نظامی علیه آن از جمله به آتش کشیدن ساختمان جراحی این بیمارستان در شب گذشته، محاصره و بمباران «بیمارستان أمل» در خان یونس و خارج کردن آن از قابلیت ارائه خدمات پزشکی، حمله به "بیمارستان ناصر" در خان یونس و بازداشت شماری از آوارگان و مجروحان مستقر در آن و ضرب و شتم و بازداشت کادر پزشکی و درمانی این بیمارستان، از جمله اقدامات جنون‌آمیز صهیونیست‌ها علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین می‌نویسد: «حجم انبوهی از شواهد مربوط به جنایات بین‌المللی اسرائیل در نوار غزه طی شش ماه گذشته، ممکن است دیوان بین‌المللی کیفری را در پنج دهه آینده به خود مشغول سازد.

اکنون سؤال پرتکرار نزد افکار عمومی جهان این است که با این حجم از جنایت و ویرانی جنون‌آمیز در نوار غزه، آیا مجامع و نهادهای بین‌المللی غیر از اعلام مواضع سیاسی، صدور بیانیه و یا تصویب قطعنامه، مسئولیت عملی برای ایجاد بازدارندگی و توقف این نسل‌کُشی آشکار و بی‌پروا و پیگرد قانونی جنایتکاران جنگی ندارند؟!»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • نشست تبیین شعار سال با حضور مشاور رئیس جمهوری در مشهد
  • پاکستان: موضع روشنی در قبال طرح انتقال گاز از ایران داریم
  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • انتقاد شدید «کنعانی» از بی عملی سازمان های بین المللی برای توقف جنایت صهیونیست ها در غزه 
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • تحلیل جالب یک حقوقدان از موضع آمریکا در قبال غزه: دلیل این تناقض چیست؟