Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@23:24:56 GMT

آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۶۰۶۰

آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت

خبرگزاری آریا - نثدینه - معاون سازمان خصوصی‌سازی ضمن تشریح آخرین وضعیت بورسی شدن شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، گفت: موضوع آزادسازی سهام افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند مطرح است و در پروسه زمانی یک ساله نهایی می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، حسن علائی با اشاره به آزادسازی سهام عدالت، اظهار کرد: تا 29 خرداد ماه به مشمولان سهام عدالت فرصت داده شد که نسبت به انتخاب روش مدیریت سهام خود تصمیم بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس از میان بیش از 49 میلیون نفر سهام‌دار، حدود 19 میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کردند.
وی ادامه داد: پس از آن، سازمان خصوصی‌سازی اطلاعات را بر اساس روش مدیریت، تفکیک استان و تفکیک پرتفوی سبد سهام بورسی طبقه‌بندی و به شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد. این شرکت در این مرحله، کارهای مقدماتی مربوط به ثبت پرتفوی افرادی که روش مستقیم را انتخاب کردند، انجام می دهد و متعاقبا روی روش مدیریت شرکت های سرمایه گذاری استانی کار می کند.
معاون امور سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی در ادامه با تاکید براینکه افرادی که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده اند، نیازی نیست اقدام خاصی انجام دهند، توضیح داد: شیوه نامه و چارچوب بورسی شدن شرکت های سرمایه گذاری استانی درحال آماده سازی است و از آنجاکه دولت هم باید در این مورد نظر خود را اعلام کند، چارچوب‌ها آماده و به دولت ارائه شده است.
علائی افزود: در واقع این موضوع یک پروسه زمانی دارد و افزایش سرمایه شرکت های سرمایه‌گذاری استانی باید بر اساس پرتفوی افراد آن استان شکل بگیرد، ثبت و مجمع برگزار شود، درخواست پذیرش به سازمان بورس و اراق بهادار ارائه شود و زمانی که در سازمان بورس پذیرفته شدند، سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بر اساس پرتفوی هر استان بین سهام داران آن استان تقسیم می شود.
وی با بیان اینکه برای بورسی شدن شرکت های سرمایه گذاری استانی جلسات کارشناسی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جلساتی به صورت کارشناسی بین سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس اوراق بهادار در سطوح مختلف برگزار و در نهایت به شورای عالی بورس ارجاع داده می شود. در واقع مرجع تصمیم گیری شورای عالی بورس است. به طور کلی سعی می شود این موضوع با کمترین چالش تا پایان سال اجرایی شود.
معاون امور سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی در پایان درمورد امکان فروش 100 در صد سهام عدالت برای مشمولینی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند نیز گفت: این موضوع به شورای عالی بورس رفته است و منتظر ابلاغیه این شورا هستیم. موضوع آزادسازی سهام افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند مطرح است و در پروسه زمانی یک ساله نهایی می شود.
بر اساس این گزارش، ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت نهم اردیبهشت ماه از سوی مقام معظم رهبری صادر شد و مشمولان تا 29 خردادماه فرصت داشتند نسبت به انتخاب روش مستقیم برای مدیریت سهام خود اقدام کنند. این افراد در حال حاضر می توانند 30 درصد از سهام خود را از طریق بانک ها و کارگزاری ها به فروش برسانند.
افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند نیز سهام دار شرکت های سرمایه گذاری استانی شده اند و باید منتظر بورسی شدن این شرکت ها بمانند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت های سرمایه گذاری استانی روش مستقیم را انتخاب سازمان خصوصی سازی انتخاب کرده اند آزادسازی سهام افرادی که روش مدیریت سهام روش مدیریت سهام عدالت بورسی شدن سهام خود بر اساس شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد


مهدی چراغ کارشناس حقوقی قوه قضائیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره تصویری که از زندان ها در فلیم های سینمایی ارائه می شود گفت: متاسفانه بینندگان فیلم های سینمایی تصویر درستی از مسائل حقوقی در آثار نمی بینند و معمولا در پایان فیلم معمایی و جنایی با یک حس بد و ناامید کننده نسبت به دستگاه قضایی مواجه می شوند.

وی با تاکید بر اینکه می توان از رسانه به عنوان ابزاری برای آموزش استفاده کرد، افزود: روایت درست در سینما می تواند موجب کاهش مراجعات مردمی به دستگاه قضایی شود. سینما می تواند همانند یک مدرسه امور حقوقی را به مردم آموزش دهد.

چراغ اظهار داشت: بیشتر فیلم های سینمایی که در دهه نود تولید شده اند روی جرائم عمد تاکید داشتند و یا در این فیلم ها، زندان محل قاچاق مواد مخدر و حتی محل جرائم سازمان یافته دیگری بوده است. متاسفانه هیچ یک از آثار جنبه آموزشی زندان ها را نشان نداده اند. در صورتی که سینما می تواند تصویر واقعی از بازپروری زندانیان را نشان دهد.

وی افزود: ستاد دیه و یا سازمان زندان ها در اکثر مناسبت ها برای زندانیان مالی قدم های بزرگ برمی دارند اما خیلی کم دیده شده که داستان این کمک ها در فیلم های سینمایی روایت شود. در حالی که این روایت ها می تواند دیدگاه مردم را به زندانیان تغییر دهد و آنها را به مشارکت در آزادسازی زندانی های غیرعمد تشویق کند.

این کارشناس حقوقی، آشنایی نویسنده و کارگردان با مسائل حقوقی را یکی از شرایط اصلی ساخت فیلم درباره پرونده های حقوقی دانست و گفت: عدم آگاهی فیلمسازان از مسائل حقوقی باعث می شود که هیچ کدام از آثار، پرداخت درستی به کانون اصلاح و تربیت نوجوانان و همچنین کارگاه های فرهنگی و مهارت آموزی در زندان ها نداشته باشند. باید کارشناسان حقوقی و فیلمسازان با مشارکت یکدیگر برای ساخت فیلم های واقعی از پرونده های حقوقی قدم بردارند. 

دیگر خبرها

  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • آشنایی با مالکان تمامی باشگاه‌های لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • انتخاب رشته بیش از ۳۲۷ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون برای واگذاری استقلال وپرسپولیس