Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-29@09:04:30 GMT

کودک‌ آزاری در خیابان را به ۱۲۳ اطلاع دهید

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۶۱۳۹

مدیرکل امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی کشور از مردم خواست هرگونه کودک‌آزاری در خانه یا خیابان را به اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ اطلاع دهند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علیگو گفت: همه تماس‌ها بدون آنکه هویت تماس‌گیرنده مشخص شود، فورا مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی کشور افزود: کودک‌آزاری‌ها در خیابان را به طور مثال می‌توان از ظاهر خونی و کبود کودک تشخیص داد و وظیفه انسانی همه افراد است که در صورت مشاهده چنین کودکانی، موارد را به ۱۲۳ اطلاع دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از مردم خواست در صورت مشاهده کودکی در خیابان که ظاهری خونی و کبود شده دارد و معلوم است که مورد ضرب و شتم قرار گرفته، پس از تماس با سامانه ۱۲۳، چند دقیقه کودک را به بهانه گفتگو نگاه دارند تا فرصت رسیدن ماموران اورژانس اجتماعی فراهم شود.

مدیرکل امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: حساسیت مردم نسبت به کودک‌آزاری باید افزایش یابد تا از تبدیل آن به موقعیت خطرناک جلوگیری شود.

علیگو با اشاره به قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و تمرکز آن بر کودکان بزه دیده و موضوع خشونت و آزار کودکان، اضافه کرد: وظیفه انسانی و شهروندی هر فردی است تا از بروز خشونت‌های حاد جلوگیری کند.

یکشنبه هجدهم خرداد امسال، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در جلسه شورای نگهبان بررسی و عدم نداشتن مغایر با موازین شرع و قانون اساسی تشخیص داده شد.

رئیس جمهوری نیز شنبه بیست و چهارم خرداد، قانون حمایت از اطفال و نوجوانان را برای اجرا به قوه قضائیه، وزارت دادگستری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور را ابلاغ کرد.

لایحه حمایت از اطفال و کودکان سال ۸۸ با پیشنهاد قوه قضاییه به دولت دهم کلید خورد و اکنون پس از ۱۱ سال و در ۹۹ پس از فراز و فرود‌های بسیار به سرانجام رسید.   قانونی که بسیاری از کارشناسان معتقدند می‌تواند خلاء‌های موجود در حمایت از کودکان و نوجوانان را تا حد زیادی پرکند. برچسب ها: حمایت ، لایحه ، کودکان ، قانون

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: حمایت لایحه کودکان قانون سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شما هم می توانید یک یتیم را سرپرستی کنید ؛ با هزینه اندک شما و همت والای "ماه"

جعفر محمدی؛ سردبیر عصر ایران - سال هاست که خیریه مهر امام هادی(ع) یا همان "ماه" را می شناسم؛ موسسه ای که 1900 کودک یتیم را سرپرستی می کند.

آنچه این موسسه را برایم دوست داشتنی تر کرده، نوع نگاهی است که در آن به مساله ایتام و فقرا وجود دارد. اگر در بسیاری از موسسات برای جلب کمک ها از تصاویر ترحم آمیز ایتام و فقرا استفاده می شود در مهر امام هادی (ع) شان و شخصیت آنها مورد احترام ویژه است بدان گونه که اگر کسی کودک یتیم و فقیری را تحت پوشش قرار می دهد، این حس را دارد که منتفع اصلی این حمایتگری خود اوست که سعادت یافته است یتیم و مستمندی را حمایت کند.

این که موسسه ای فقط به فکر آب و نان مستمندان تحت پوشش نباشد و به توانمندسازی محترمانه آنها همت بگمارد و حتی کمک های مالی را نیز با حفظ شخصیت انسانی شان به آنها برساند، ویژگی ارجمندی است که مرا به این خیریه، بسیار علاقه مند کرده است.

تصویر از سایت موسسه

به طور کلی، آنچه را درباره این موسسه دریافته ام در چند بند خلاصه می کنم:

۱-  قریب به 2000 کودک تحت حمایت که در شهرستان های قم، قلعه گنج، بشاگرد، رودبار جنوب، تهران و مشهد هستند.

۲- علاوه بر کودکان ایرانی، تمرکز ویژه ای روی کودکان افغان دارند. 90درصد این کودکان از ایتام و بیست در صد آنها غیر ایتامند.

۳- موسسه به هیچ نهاد یا جریانی، وابستگی ندارد.

۴- فعالیت ها شفاف است و شرح هزینه های مبالغ هر فرد برایش به شکل مستند ارایه می شود.

۵- عمده حمایت ها معیشتی است ولی در حوزه هایی همچون ایجاد اشتغال، درمان، تهیه جهیزیه و ... نیز فعال هست.

۶- در بخش اشتغال، موسسه به عنوان یک تسهیل گر عمل می کند؛ بدین صورت که زمینه ایجاد اشتغالی که فرد در آن صاحب مهارت و ابتکار باشد را ایجاد کرده و از این که مددجو صرفاً به کارگری بپردازد، دوری می کند.

۷- در این عرصه تا کنون دو جریان شغلی ایجاد شده: اول آموزش فریلنسینگ در فضای مجازی و ایجاد یک شرکت برای بچه ها، دوم اهدای بز جهت پرورش به خانواده ها.

۸- موسسه در بخش آموزش این کودکان نیز فعالیت دارد که معطوف به تقویت هوش هیجانی و ارتباطات اجتماعی بچه هاست.

  دفتر موسسه در قم است و افراد می توانند از روش های زیر با موسسه در ارتباط باشند و یا کمک نمایند:

وبسایت: www.imamhadi.com

آدرس: قم، خیابان صفاییه، کوچه ۲۳ پلاک ۹/۱۰

شماره تلفن:
۰۲۵۳۷۷۴۰۷۸۹

شماره پیامک: ۵۰۰۰۲۳۰۰

اطلاعات حساب:

شماره حساب: ۳۴/ ۳۴۴۹ ۳۴۴۹ بانک ملت - بنام موسسه خيريه مهر امام هادي (عليه السلام)
شماره کارت: ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۲۱۰۰۲
شبا: IR۷۹ ۰۱۲۰ ۰۲۰۰ ۰۰۰۰ ۳۴۴۹ ۳۴۴۹ ۳۴

راستی اگر خواستید کودک یتیمی را تحت تکفل خودتان دربیاورید از طریق لینک زیر اقدام کنید .

https://imamhadi.com/register

همچنین برای تماس با مدیر موسسه  از شماره تلفن 09121510429 استفاده کنید.
تن تان سالم و شادی و آرامش نصیب تان.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کاری متفاوت و زیبا از یک خیریه که می خواهد نگاه جامعه به "یتیم" را اصلاح کند (+انیمیشن به کارگردانی بهرام عظیمی) با ماهانه 100 هزار تومان یک یتیم را تحت حمایت خود قرار دهید

دیگر خبرها

  • پویش آمد بهار جان‌ها تا پایان فروردین تمدید شد
  • ۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند
  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند
  • شما هم می توانید یک یتیم را سرپرستی کنید ؛ با هزینه اندک شما و همت والای "ماه"
  • خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران
  • مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان معرفی شد
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد
  • تصویب قانون پرحاشیه: کودکان زیر ۱۴ سال اجازه ندارند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند
  • ۸۶۱ خدمت توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر ارائه شد