Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدطاهر ظاهری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه ساله پس از پایان زمان برداشت غلات، عده‌ای از کشاورزان برای سرعت بخشیدن به آماده‌سازی اراضی کشاورزی برای کشت ذرت به آتش‌زدن بقایای کاه و کلش باقی‌مانده در زمین اقدام می‌کنند.
وی افزود: آتش زدن زمین‌هایکشاورزی علاوه بر این که موجب آلوده شدن هوا می‌شود، به دلیل افزایش بیش از حد دمای خاک، میکروارگانیزم‌ها و حشرات مفید موجود در خاک را از بین می‌برد و خاک حاصلخیز را که محیطی زنده است، نابود می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند، آتش زدن بقایای گیاهی اراضی کشاورزی از ۲۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان جریمه نقدی دارد.
ظاهری افزود: بر اساس قانون مدیریت پسماند و ماده ۲۰ قانون هوای پاک، آتش زدن بقایای گیاهی بعد از برداشت محصول جزای نقدی درجه 6 موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی به همراه دارد که این جریمه می‌تواند بین ۲ تا هشت میلیون تومان باشد.
وی گفت: در راستای مقابله با تخلف آتش زدن بقایای گیاهی در زمین‌های کشاورزی، گشت مشترک جهاد کشاورزی و محیط زیست قرچک تشکیل شده است.

رئیس محیط زیست قرچک گفت: کشاورزان باید بدانند که روزی خود را از زمین حاصلخیر به دست می‌آورند و آتش زدن بقایای کاه و کش ناسپاسی بزرگی به نعمت‌های الهی است و خاک مرغوب را نابود می‌کند لذا تمامی مسئولان موظف هستند تا آگاهی لازم را به کشاورزان بدهند و ضررهای این عمل را به آنان گوشزد کنند.
امسال بیش از سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان قرچک زیرکشت گندم و جو رفته است.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست گندم قرچک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست گندم قرچک سازمان حفاظت محیط زیست گندم قرچک آتش زدن بقایای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی اعلام کرد، در پی انتشار فیلم ایجاد تنش توسط فرد متهم در مراسم اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در شهرستان ارومیه متهم با دستورات قضائی دستگیر و با تفهیم اتهام بازپرس رسیدگی کننده روانه زندان شد.

روابط عمومی دادگستری در قسمت دیگری از این اطلاعیه آورده است برابر قوانین هر کس به قصد ایجاد تنش و خشونت به قومیت‌های مصرح در قانون اساسی توهین نماید تعقیب و وفق قانون مجازات می‌شود.

این فرد قومیت گرا وقتی مجری سالن اقدام به گفتن شعار یاشاسین آذربایجان کرده بود با زیر سوال بردن امنیت عمومی کشور و در اقدامی اراذلانه چاقو به دست به سمت مجری حمله ور شده بود.

کد خبر 6082784

دیگر خبرها

  • عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است
  • تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی ممنوع است
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • سیستم عامل هوشمند چینی معرفی شد