Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@23:39:21 GMT

مرجعیت دینی نجف مانع از فروپاشی عراق شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۶۲۸۸

مرجعیت دینی نجف مانع از فروپاشی عراق شد

معاون دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء در امور حوزه‌های علمیه با محکوم کردن انتشار کاریکاتوری موهن در روزنامه الشرق‌الاوسط گفت: مرجعیت دینی نجف مهم‌ترین دژ مستحکمی بود که مانع از فروپاشی عراق شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سید علاءالدین الجزایری در گفتگو با شبکه «الاتجاه» توهین روزنامه الشرق‌الاوسط چاپ عربستان را محکوم کرد و گفت: انتشار کاریکاتور موهن بخشی از توطئه کامل دشمن (سعودی) در تجاوز به حاکمیت، سرزمین، ملت، مراجع دینی و اسطوره‌های ملی عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز تعجب از اینکه چرا آل‌سعود که به‌طور مداوم به مرجعیت دینی توهین می‌کند، باید در امور سیاسی عراق محور تلقی شود، تأکید کرد: مرجعیت دینی نجف مهم‌ترین دژ مستحکمی بود که مانع از فروپاشی ملت و عامل برهم خوردن نقشه‌های وهابیت، داعش و دیگر گروه‌های دست‌نشانده سعودی در عراق شد.

معاون دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء در امور حوزه‌های علمیه تصریح کرد: کینه آل‌سعود درقبال مرجعیت دینی در نجف، قم و حتی الازهر مصر و «الزیتونه» تونس باعث شد تا آتش تکفیر در این حکومت وهابی شعله‌ور شود.

جزایری با بیان اینکه عربستان در دولت‌های گذشته جرئت چنین توهین‌هایی نداشت، گفت: کوتاهی دولت باعث می‌شود تا دشمن به خود جرئت دهد به مرجعیت و دیگر ستون‌های حکومت توهین کند. مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق تضعیف ارکان قوت کشور یعنی مقاومت، حشدالشعبی و مرجعیت دینی را در اولویت برنامه خود قرار داده است. این در حالی است که نخست‌وزیر با توجه به جایگاهش در حکومت باید از ابزارهای خود همچون وزارت امور خارجه، وزارت اطلاع‌رسانی و ابزارهای رسانه‌ای در راستای اتخاذ موضع روشن بهره گیرد و با اتخاذ مواضعی جدی، مانع از تکرار توهین‌ها و رفتارهای تحریک‌آمیز شود.

انتهای پیام/4106/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: نخست وزیر عراق مرجعیت عالی عراق الشرق الاوسط آیت الله سیستانی مصطفی الکاظمی مرجعیت دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است

لوکاشنکو امروز (چهارشنبه) در هفتمین کنگره خلق بلاروس در مینسک گفت، پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است.

به گزارش ایسنا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت: «جنگ‌های بی ثبات کننده باعث بی خانمانی و آوارگی هزاران نفر شده است. این به نفع چه کسی است؟ آنهایی که آنسوی این سرزمین‌ها این جنگ‌های طولانی و خونین را مدیریت و نظارت می‌کنند و منافع آنها را می‌سنجند. تجارت‌های چند ملیتی غربی به ویژه آنگلوساکسون‌ها که خودشان را در این سال‌های اخیر به طرز چشمگیری غنی کرده‌اند. این حقیقت دارد.»

به نقل از خبرگزاری BelTA، وی ادامه داد: « آیا واشنگتن و لندن از نظر شهرت و اقتدار سیاسی در عرصه بین‌المللی در طول سال‌ها قوی‌تر شده‌اند؟ نه. برعکس، ما می‌بینیم که چگونه جایگاه جهانی این قدرت‌هایی که زمانی واقعا تاثیرگذار بودند، در حال فروپاشی است. فروپاشی اقتصادی دور از دسترس نیست. کارشناسان در حال حاضر در مورد بی ثباتی هرم جهانی دلار صحبت می‌کنند.»

لوکاشنکو همچنین اوکراین را میدان آزمایشی خواند که در آن سرنوشت نظم جهانی تعیین می‌شود.

رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد که بزرگترین قدرت‌های هسته‌ای در حال حاضر در خاک خود در حال جنگ هستند.

وی ادامه داد، هم ولودیمیر زلنسکی و هم روسای جمهور سابق اوکراین مسئول آنچه هستند که دارد در این کشور رخ می‌دهد.

رئیس جمهور بلاروس همچنین افزود: «مردم به سمت فقر سوق داده می شوند و آنهایی که در راس قرار دارند، از ثروت دزدیده شده لذت می‌برند. بیرون آوردن مردم به خیابان‌ها و فروپاشی کشور تلاش زیادی نمی‌خواهد. کافیست حساب‌های بانک‌های خارجی را به یاد داشته باشید. خود حاکمان کشور را رها می‌کنند و در اوکراین، همه اینها در دوران ریاست جمهوری زلنسکی ایجاد نشده است. او تنها مقصر آنچه اتفاق می‌افتد، نیست. تمامی روسای جمهور سابق اوکراین، این کشور را به یغما برده‌اند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • نوسازی مرجعیت
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • انتصاب مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت
  • مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت منصوب شد
  • نشست مرجعیت علمی
  • روایت روزنامه عبری از فروپاشی بازدارندگی اسرائیل
  • فروپاشی اقتصادی با ارز ۹۰ هزار تومانی