Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@08:12:50 GMT

تاثیر سبک زندگی اقتصادی در افزایش و کاهش طلاق

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۶۲۹۶

تاثیر سبک زندگی اقتصادی در افزایش و کاهش طلاق

حجت الاسلام کریمیان گفت: برای موضوع طلاق مسئله ی «تغییر سبک زندگی اقتصادی» در مقابل «اصل تورم و نسبت درآمد به فضای زندگی مردم» بیشتر اهمیت دارد. اگر مشکل فرهنگی حل شود شاید وضعیت اقتصادی به میزان زیاد در مسئله ی طلاق تعیین کننده نباشد.

حجت الاسلام «سجاد کریمیان مجد» درباره تاثیر وضعیت اقتصادی در کاهش یا افزایش آمار طلاق به خبرنگار شبستان گفت گفت: به نظر می رسد که باید در رابطه با وضعیت اقتصادی در مقیاس مقاله ای تحقیق کرد، زیرا واقعاً موضوعی مهم است که آیا وضعیت اقتصادی در عرصۀ طلاق تعیین کننده است یا خیر؟

 

این مشاوره خانواده بیان کرد: به نظر می آید که برای موضوع طلاق مسئله ی «تغییر سبک زندگی اقتصادی» در مقابل «اصل تورم و نسبت درآمد نسبت به فضای زندگی مردم »بیشتر اهمیت دارد باید به آن بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: اگر از سالمندان یا افرادی که در گذشته ای نه چندان دور می زیسته اند در رابطه با وضعیت اقتصادی آن دوران بپرسیم؛  متوجه خواهیم شد که معیشت، معاش و حتی خوراک و سیرشدن فرزندان که دغدغه ی بخش زیادی از مردم این است که فرزندان درخانه سیر شوند، یعنی غذا به اندازه ی کافی تأمین شود.

 

حجت الاسلام کریمیان مجد ادامه داد: حتی رفاهیات و مسئله ی تأمین آموزش فرزندان، مسائلی است که در گذشته و در دهه های پیشین بسیار زیاد بوده است  ولی آمار طلاق به این شکل زیاد نبود.

 

وی ادامه داد: یعنی منظور این است که در کشور ما هیچ گاه رفاه اقتصادی حداکثری، بهره مندی شهروند مرفه به لحاظ اقتصادی نبوده است. همیشه معضلات بسیاری در کشور موجود بوده است، از جمله جنگ و سازندگی های پس از آن و ... همیشه آشفتگی های اقتصادی برای مردم بوده استیعنی این شوک ها و تورم های زیاد در گذشته هم موجود بوده است و به این شکل نیست که فقط در حال حاضر این مسائل موجود باشد. البته این موارد قابل تاسف است و قابل اغماض نیست. این موارد نقش دارند،  اما نقش اساسی تر برای «مدل سبک زندگی اقتصادی» است.

 

این روانشناس با اشاره به «مدل سبک زندگی اقتصادی» گفت: این مدل یعنی انتظارات انسان ها از تأمین نیازهای اقتصادی ایشان .برای نمونه، انتظارات اقتصادی کشور در دهه های گذشته به این شکل نبود که هر خانواده حتماً دارای ماشین متعلق به خود باشد، خیلی از خانواده ها از این امکان محروم بودند. هم اکنون نیز در بسیاری از کشورهای جهان چنین انتظاری وجود ندارد که هر خانواده حتما یک ماشین داشته باشد.

 

حجت الاسلام کریمان مجد بیان کرد: به همین دلیل ماشین نداشتن یک خانواده در آن دوران باعث دعوا، جنجال زن و شوهر نبود، اما امروزه دعواهای متعدد و حتی طلاق هایی هم به این دلیل وجود دارد که یا در رابطه با عدم وجود ماشین یا حتی مدل آن است.این مسئله می تواند باعث از بین بردن حال خوب خانواده شود.

 

وی ادامه داد: پس کمبودهای اقتصادی به تنهایی باعث گسترش مسئله ی طلاق نمی شود، مدل  سبک زندگی ما دچار تغییر شده است. به طور مثال در گذشته کسی از زندگی در خانه ی والدین همسر ناراضی نبود چراکه سبک زندگی به این شکل بود و این مسئله عادی بود و باعث می شد که لازم نباشد مرد برای اجاره بها هزینه کند. اما امروزه چنین مسئله ای رخ نمی دهد مگر در شهر های بسیار کوچک، که در شهر های بزرگ چنین مسئله ای احتمال آسیب را بسیار زیاد می کند.

 

 وی تصریح کرد: پس به نظر میرسد که مسئله ی معاش مسئله ای کاملاً وابسته به مسئله ی فرهنگ است و اگر در زمینه ی فرهنگ مشکل به طور ریشه ای حل شود شاید وضعیت اقتصادی به میزان زیاد در مسئله ی طلاق تعیین کننده نباشد.

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: وضعیت اقتصادی ازدواج و طلاق سبک زندگی سبک زندگی اقتصادی وضعیت اقتصادی حجت الاسلام مسئله ی ی طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر محتوای صوتی در افزایش فروش

تاثیر محتوای صوتی در افزایش فروش به قدری بالاست که در حال حاضر، یکی از اصلی‌ترین شیوه‌های تبلیغات به حساب می‌آید. حرف ما را قبول ندارید؟ کافیست به حافظه خود رجوع کنید و برخی از مهم‌ترین تبلیغات تلویزیونی و اینترنتی اخیر را به یاد بیاورید. احتمالا اولین چیزی که از آن تبلیغات در ذهن شما متبلور می‌شود، صدای گوینده تیزر تبلیغاتی است. بنابراین به نظر می‌رسد که ماندگاری صدا، حتی از تصویر هم بیشتر خواهد بود به همین دلیل است که بسیاری از افراد به سراغ سفارش نریشن برای تبلیغات خود می‌روند.

در این مقاله می‌خواهیم دلایل اثرگذاری محتوای صوتی در افزایش فروش را بررسی کنیم. اگر شما هم کنجکاو هستید که اطلاعات بیشتری در خصوص این موضوع به دست آورید، به خواندن این متن ادامه دهید.

چرا باید محتوای صوتی تولید کنیم؟

اگر نگاه دقیقی به کاریز فروش و فرمول‌های افزایش آن بندازیم، متوجه می‌شویم که یکی از اساسی‌ترین کارهایی که برای جلب رضایت مشتری و وفاداری وی باید انجام شود، ماندگاری در ذهن است. یک صدای عالی و گیرا، می‌تواند این کار را به بهترین نحو انجام دهد. ما هرگز صدای منوچهر والی زاده را فراموش نمی‌کنیم و همیشه بسیاری از تبلیغات تلویزیونی را با صدای ایشان به یاد می‌آوریم. اگر بخواهیم چند دلیل ساده برای تولید محتوای صوتی جهت افزایش فروش بیاوریم، باید به نکات زیر اشاره کنیم:

صدای گوینده ماندگاری زیادی در ذهن مخاطب دارد.

پلتفرم‌های مختلفی برای انتشار دارد و به دست مخاطبان بیشتری می‌رسد (پادکست، رادیو، تلویزیون و...).

طیف مختلفی از مخاطبان را در بر می‌گیرد.

جهت پرسونال برندینگ به کار می‌رود.

تبلیغات رادیویی

یکی از بهترین شیوه‌های استفاده از محتوای صوتی، انتشار آن در بستر رادیو یا پادگیرهاست. شاید فکر کنید که رادیو مدت‌هاست که مخاطبان خود را از دست داده اما اشتباه فکر می‌کنید. اخیراً با محبوبیت پادکست در میان جوانان، به نظر می‌آید که این قشر با رادیو آشتی کرده‌اند و دوباره از آن استفاده می‌کنند. مخاطبان قدیمی بالای 50 سال هم که همچنان به رادیو گوش می‌دهند و این وسیله به بخشی از روتین زندگی آن‌ها تبدیل شده است.

استفاده از رادیو برای انتشار تبلیغات نیز فراگیر شده است. مثلاً بسیاری از برندهای بزرگ و کوچک، اسپانسر اپیزودهای یک پادکست می‌شوند و به این ترتیب نام خود را به هزاران مخاطب می‌رسانند. واقعیت اینجاست که استفاده از پادکست و رادیو برای تبلیغات و افزایش فروش، کاربرد خیلی زیادی دارد. یک مخاطب پادکست، بارها و بارها به اپیزود موردنظر خود گوش می‌دهد و بارها نام شما را خواهد شنید. برای اثرگذاری روی مخاطب، چه چیزی بهتر از تکرار و تداوم؟!

مزایای ضبط پادکست در فروش

حالا که در مورد اهمیت پادکست در افزایش فروش صحبت کردیم، تصمیم داریم که به مزایای ضبط پادکست در فروش نیز اشاره کنیم:

منجر به ارتباط با قشر عظیمی از مردم می‌شود.

به مخاطبان جوان‌تر که این روزها بیشتر پادکست گوش می‌دهند، متصل می‌شود.

باتوجه به دائمی بودن پادکست، بارها و بارها گوش داده خواهد شد.

این جنس از تبلیغات با ناخودآگاه انسان ارتباط برقرار می‌کند؛ چرا که پادکست را همواره حین کار، رانندگی و...گوش می‌دهیم و اساساً با ذهن ناخودآگاه خود، اطلاعات را دریافت می‌کنیم.

به دلیل تمام این مزیت‌هاست که پادکست‌‎ها به بستری فوق‌العاده برای انتشار آگهی و تبلیغ تبدیل شده‌اند و حتی برندهای بزرگ و معروف دنیا نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند.

ابزارهای تولید محتوای صوتی

حالا که با اهمیت و فواید تولید محتوای صوتی برای فروش آشنا شدید، باید ابزارهای تولید آن را نیز به شما معرفی کنیم. واقعیت اینجاست که برای ضبط یک محتوای صوتی به ابزار خاصی نیاز ندارید و حتی با یک گوشی ساده تلفن همراه هم می‌توانید این کار را انجام بدهید اما طبیعتاً کیفیت موردنظر را نخواهد داشت. تجهیزات و لوازم زیر را برای ضبط محتوای صوتی نیاز دارید:

یک استودیو حرفه ای و آکوستیک برای ضبط صدا

میکروفون یقه‌ای یا سه پایه دار

نرم افزارهای ویرایش صدا

یک صدای خوب و گیرا

در میان تمام ملزوماتی که برای تولید محتوای صوتی نام بردیم، اهمیت صدا و جذابیت آن خیلی بالاتر است. اگر بخواهیم ویژگی های صدای گوینده حرفه ای تبلیغاتی را بشماریم، باید نکات زیر را در ذهن داشته باشیم:

صدای پرقدرت و نافذی داشته باشد و بتواند روی مخاطب و مشتری اثر بگذارد.

لحن و استایل گوینده با کالا یا خدمات تبلیغ شونده مطابقت داشته باشد.

توان اثرگذاری عمیق روی مخاطب را داشته باشد.

قدرت تیپ سازی و شخصیت پردازی صدا را داشته باشد.

تسلط زیادی به فراز و فرودهای لحن داشته باشد.

از فن بیان و گویندگی خوبی برخوردار باشد.

هر یک از این نکات باعث می‌شوند که گوینده موردنظر، اثرگذاری بیشتری بر مخاطب تبلیغات شما داشته باشد و احتمال خرید را افزایش دهد.

تاثیر تولید محتوای صوتی روی سئو سایت

شاید این موضوع را کمتر شنیده باشید اما برای ارتقای سئو سایت، حتما باید از محتوای صوتی استفاده کنید. کارشناسان سئو سال‌هاست که تاکید می‌کنند برای دیده شدن در گوگل به محتوای صوتی هم نیاز دارید. فرض کنید که یک مقاله جذاب و گیرا نوشته‌اید و مخاطب هم تا بخش خوبی از مقاله، نوشته شما را دنبال کرده اما حالا ناچار است به کار خود مشغول شود. در چنین شرایطی، باید یک محتوای صوتی داخل سایت خود داشته باشید که خلاصه و چکیده‌ای از مطلب را بیان کند و مخاطب هم بتواند با خیال آسوده و در حین انجام کارهای خود، به آن گوش دهد. محتوای صوتی باعث می شود که:

جایگاه صفحات سایت ارتقا پیدا کند.

اهمیت و اعتبار سایت نزد مخاطب بالا برود.

برای سایت شخصیت سازی صورت بگیرد.

ارتباط مخاطب با محتوای سایت نزدیکتر شود.

هر یک از این دلایل باعث شده که بخش مهمی از کسب و کارهای آنلاین به تولید محتوای صوتی برای افزایش فروش اختصاص پیدا کند.

بهترین سازنده انواع محتواهای صوتی

اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌خواهید محتوای صوتی برای افزایش فروش خود داشته باشید، هیچ کجا بهتر از چکاوا نیست. مجموعه‌ای از بهترین و معروف‌ترین دوبلورهای ایرانی در چکاوا گرد هم آمده‌اند و یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های صدای کشور را پدید آورده‌اند. کدام صدا را دوست دارید؟ به دنبال گوینده خانم هستید یا آقا؟ لحن صمیمانه می‌خواهید یا موقر و گیرا؟

فرقی نمی‌کند که به دنبال چه جنس صدایی برای تبلیغات خود هستید؛ چرا که سایت هایی مانند چکاوا بهترین صداها را در اختیار شما می‌گذارد.

سخن پایانی

تاثیر محتوای صوتی برای افزایش فروش ثابت شده است و کارشناسان زیادی توصیه می‌کنند که برای بازدهی بیشتر تبلیغات خود، حتما از صداهای گرم و گیرا استفاده کنید. فراموش نکنید که اصل مهم و اساسی کسب و کار، افزایش فروش است. بنابراین باید از تمام ابزارها و بسترهایی که مهیاست، در جهت افزایش فروش استفاده کنید. پس معطل چه هستید؟ همین امروز برای تولید محتوای صوتی دست به کار شوید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1887978

دیگر خبرها

  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • تاثیر مستقیم Chat GPT بر افت تحصیلی دانش آموزان، نگران کننده است!
  • نابودی ۸ میلیون شغل در انگلیس توسط هوش مصنوعی
  • هشدار محققان نسبت به تاثیر حذف صبحانه بر زندگی
  • فقر سرعت پیر شدن مغز را افزایش می‌دهد
  • افزایش تولیدملی با مشارکت مردم مهمترین راه رفع مشکلات اقتصادی است
  • ریزش قیمت طلا در راه است ؟
  • سامانه «تصمیم»؛ مشاوره تخصصی برای کاهش طلاق‌های توافقی
  • تاثیر محتوای صوتی در افزایش فروش