Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد عرب اول  رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان زابل که از طریق وبینار برگزار شد اظهارداشت: یکی از پارامتر‌های مهمی که امسال برای توزیع اعتبارات در سیستان و بلوچستان از آن استفاده شده مطالعات آمایش سرزمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: بر اساس خروجی اطلاعات این سند به منظور ارتقای شاخص‌های توسعه در سیستان و بلوچستان باید چهار بخش راه، آب، انرژی و عمران شهری و روستایی را که پیشران‌های توسعه استان را رقم می‌زند به صورت جدی تقویت شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: خروجی مطالعات آمایش سرزمین باعث شد در منابع اعتباری امسال این چهار فصل را بهتر ببینیم و اعتبارات را در این قسمت متمرکز کنیم البته به این معنا نیست که سایر فصول اهمیت ندارد، اما این چهار فصل می‌تواند بر روی دیگر فصول تاثیر گذار باشد.

او ادامه داد: این مطالعات علمی نیاز‌های شهرستان‌ها و نقاط قوت و ضعف آن را نشان خواهد داد که برای ارتقای شهرستان و ایجاد اشتغال به چه سمت و سویی برویم، از آنجایی که شرایط ۲۳ شهرستان متفاوت است در این مطالعات به دنبال آن هستیم که زمینه‌های اشتغال هر شهرستان ازچه مجرایی تقویت شود.

عرب اظهارداشت: خیلی از پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه‌ای دارند باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسد که بر اساس مکاتباتی که سازمان برنامه بودجه کشور با استان داشت شرایط اتمام ۵۹ پروژه فراهم بود که تعهد دادیم اعتبار این پروژه‌ها را تامین کنیم.

او تصریح کرد: این به این معنا نیست که به سایر پروژه‌ها نپردازیم و بر اساس توافقی که با استاندار و فرمانداران داشتیم توزیع تخصیص اعتبارات پروژه‌های عمرانی را از مجرای کمیته برنامه‌ریزی دنبال خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: بعد از اتمام نشست کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان پروژه‌ها احصا خواهد شد و در قالب فصل، دستگاه اجرایی و عناوین پروژه‌ها و میزان تخصیصی که تا این لحظه به استان ابلاغ شده به شهرستان‌ها اعلام و تقسیم می‌شود.

او با اشاره به اینکه امسال طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب به «جهش تولید» مزین است، افزود: در توافق‌نامه پروژه‌های «جهش تولید» که بین استاندار و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مبادله شد ۳۷ پروژه جزو پروژه‌های این بخش در استان است که در بین ۳۱ استان بالاترین سهم اعتباری ملی را از محل این پروژه‌ها داشتیم.

عرب تصریح کرد: تامین اعتبار پروژه‌هایی که در قالب «جهش تولید» انتخاب و در تفاهم‌نامه قید شده از منابع مختلف خواهد بود به این ترتیب که از منابع ملی، استانی، منابع داخلی شرکت‌ها، تسهیلات و سرمایه در گردش تامین می‌شود.

به گفته وی، این ۳۷ پروژه علاوه‌بر ۵۹ پروژه‌ای است که باید امسال به اتمام برسد، بخشی از آن به شهرستان زابل تعلق دارد که امیدواریم بتواند در بحث تولید و ارتقای شاخص‌ها توسعه شهرستان کمک کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در حوزه وزارت نیرو بر اساس توافقی که بین استان با وزیر نیرو و با حضور نمایندگان مجلس شکل گرفته مقرر شد در هفته آینده تمام نیاز‌های حوزه وزارت نیرو اعم از آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب و حوزه برق را جمع بندی کنیم و به اتفاق معاون عمرانی استاندار و تعدادی از نمایندگان مجلس خدمت وزیر نیرو برسانیم تا جمع بندی نهایی را روی پروژه‌ها داشته باشیم.

او افزود: کار‌های بر زمین مانده‌ای در حوزه وزارت نیرو داریم، بخشی مربوط به مصوبه ۸ اسفند ۹۷ است که مصوبه بسیار خوبی در جهت توسعه زیرساخت‌های استان بود که شهرستان زابل در این تصویب نامه پروژه‌های مطلوبی را دارد.

عرب با اشاره به مشکل فاضلاب زابل بیان کرد: در این راستا نیز اقداماتی انجام و مقرر شد بر اساس موافقت‌نامه ایجاد فاضلاب در مناطق جدید این شهر سایر مناطق را هم ببینیم.

او اظهارداشت: امسال علاوه‌بر رقمی که در قانون برای این پروژه مصوب شده ۲۰ میلیارد تومان از محل متوازن اختصاص یافت و قرار شد از محل ردیف شهر‌های دارای تنش هم به این حوزه بتوانیم کمک کنیم که البته این مبلغ در طول سال ابلاغ می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: در خصوص صنوف مزاحم که جزو مطالبه اصلی مردم و مسئولان شهرستان زابل بوده و باعث شده سیمای شهر مناسب نباشد نیاز است که موضوع تحت عنوان شهرک صنفی و در قالب کارگروهی پیگیری شود.

او تصریح کرد: در حوزه تجهیزات فرودگاه زابل نیز کمک‌هایی خواهد شد در خصوص مدارس شهر زابل نیز نشستی با مجمع خیرین در تهران برگزار و توافقات شکل گرفت.

عرب بیان کرد: با مجمع خیران به توافقات خوبی رسیدیم و قرار شد ۲۰۰ مدرسه از منابع سیستان و بلوچستان و ۲۰۰ مدرسه از منابع مجمع خیرین ساخته شود که بر مبنای عدالت آموزشی و در همه مناطق این استان انجام خواهد شد.

او اظهارداشت: موضوع کمربندی زابل نیز با توجه به ترافیک موجود در این شهر از طریق مذاکره با وزیر راه و شهرسازی پیگیری می‌شود.

 

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سند توسعه پروژه های عمرانی شاخص های توسعه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان شهرستان زابل پروژه ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۲۴ میلیارد اعتبار سفر رئیس جمهور به اردبیل تخصیص یافت

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: بالغ بر ۲ هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رییس جمهور به استان اردبیل تخصیص یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، داود شایقی عصر پنجشنبه در اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل با تبریک موفقیت اخیر سپاس پاسداران در انجام عملیات غرورآفرین وعده صادق و نمایش مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این اقدام عزتمند اسباب خوشحالی آزادیخواهان جهان شد.

وی تصریح کرد: اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را با توجه به نامگذاری این سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» برگزار کردیم تا با همراهی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی اولویت‌ها و رویکردهای اصلی در سال جدید مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: سال گذشته از محل اعتبارات هزینه‌ای 920 میلیارد تومان برای 24 دستگاه منابع در نظر گرفته شده بود که با توجه به صدور احکام کارکنان با عنوان فوق‌العاده ویژه سعی شد تا کسری این اعتبارات در نظر گرفته شده و در پایان سال 72 میلیارد تومان کسری را در این بخش جبران کنیم.

شایقی افزود: همین فوق‌العاده ویژه 6 میلیارد و 100 میلیون تومان بار مالی به همراه داشت که با همکاری امور اقتصادی و دارایی، خزانه و ذیحسابان تلاش شد تا در پایان سال تمام اعتبارات هزینه‌ای و معوقات کارکنان، شاغلان و بازنشستگان پرداخت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بار مالی ایجاد شده با اجرای فوق‌العاده ویژه برای 12 دستگاه اجرایی هزینه خاصی را به همراه داشت که با پیگیری استاندار اردبیل در اواخر سال گذشته تمامی کمبودها و کسری اعتبارات جبران و صد درصد اعتبارات هزینه‌ای پرداخت شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اضافه کرد: حتی پاداش 163 نفر از بازنشستگان سال 1401 نیز در اواخر سال گذشته پرداخت شد و اضافه کار رفاهی کارکنان نیز به حساب آنها واریز شد.

شایقی بیان کرد: در حوزه اعتبارات عمرانی، تملک دارایی و سرمایه‌ای هر چند سفر دوم رییس جمهور به استان اردبیل انجام نشد ولی تخصیص‌ها به صورت کامل انجام شده و 2 هزار و 224 میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رییس جمهور تخصیص یافته است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: یک‌هزار و 200 میلیارد تومان نیز برای سایر پروژه‌ها از محل منابع استانی و ملی در نظر گرفته شد تا بتوانیم جذب این اعتبارات را شاهد باشیم که کمیته جذب استان ماه آینده جلسه خود را برگزار خواهد کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: از محل سفر رییس جمهور پروژه‌های مهم استان مورد پیگیری قرار گرفت تا تخصیص اعتبارات را شاهد باشیم به طوری که پروژه راه آهن اردبیل که اعتبار مصوب 730 میلیارد تومانی داشت، سال گذشته بالغ بر یک‌هزار و 503 میلیارد تومان برای آن اعتبار اختصاص یافت.

شایقی گفت: در توسعه بزرگراه‌های استان نیز به ویژه شمال، مرکز و جنوب استان 500 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود که این رقم در 29 اسفند امسال به 640 میلیارد تومان افزایش یافت که یک تخصیص 116 درصدی را در این حوزه شاهد بودیم.

وی افزود: برای پروژه بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی 239 میلیارد تومان منابع اختصاص یافت و ما تخصیص مناسبی را برای پروژه تالار شهر و مجتمع‌های فرهنگی استان شاهد بودیم که برای تکمیل آنها 25 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ساختمان دولت در شهرستان‌های مختلف به ویژه کوثر، انگوت و نیر مراحل پایانی را سپری می‌کند و با اختصاص 24 میلیارد تومان این پروژه نیز تکمیل خواهد شد.

شایقی از اختصاص اعتبار 22 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های صنعتی و 46 میلیارد تومانی برای تکمیل سدهای معیشتی کشاورزی خبر داد و اضافه کرد: برای تکمیل فاضلاب شهرهای استان نیز 124 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا امسال نیز در موعد مقرر 31 شهریور بتوانیم صد درصد اعتبارات عمرانی استان را جذب کنیم تا با بهره‌گیری از فرصت کاری بخش عظیمی از پروژه‌ها به سرانجام برسد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: 92 پروژه استانی با تزریق این اعتبارات و منابع در اولویت تکمیل و بهره‌برداری قرار گرفته که انتظار می‌‌رود در صورت نیاز با اصلاح موافقت‌نامه‌ها و جذب اعتبارات برای پروژه‌های مصوب بتوان روند اجرایی آنها را سرعت بیشتری داد.

شایقی تصریح کرد: در سال‌‌جاری سعی بر تخصیص اعتبارات با رقم 300 میلیارد تومان است که با این اقدام انتظار می‌رود بخش عظیمی از پروژه‌های نیمه‌تمام به سرانجام برسد.

انتهای پیام/131

دیگر خبرها

  • ۲۲۲۴ میلیارد اعتبار سفر رئیس جمهور به اردبیل تخصیص یافت
  • برنامه‌های ۲۰‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟
  • ۳۲۷ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است
  • تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در ۱۱ استان
  • جوجه ریزی یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در سیستان و بلوچستان
  • یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان
  • جزییات فصل اول سند جدید تحول قوه قضاییه اعلام شد
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است
  • تشکیل رصدخانه پروژه‌های عمرانی در آذربایجان شرقی