Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن بهشتی عصر امروز در شورای مسکن استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، گفت: اقشار ضعیفی از فقدان مسکن رنج می‌برند و درگیر اجاره‌بهای سنگین در همه مناطق هستند..

وی عنوان کرد: اگر قیمت مسکن این‌گونه روال پیدا کند به کالای غیرقابل‌دسترس تبدیل می‌شود، برخی از خانوار شهری قدرت اجاره را نیز ندارند و باید پروژه‌هایی در ۳۲ هکتاری، ۴۸ هکتاری، ۲۷ هکتاری و ۶۳ هکتاری برای رفع نیاز مسکن اقشار ضعیف تعریف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: التهاب و شوک سنگین به بازار مسکن، نیاز به مدیریت راهبردی و اساسی دارد و باید برای برون‌رفت از مشکلات مسکن، راهکاری مؤثر ارائه داد.التهاب در بازار مسکن و اجازه، سبب ورود دولت به مسئله و برای تعیین سقف اجاره‌بها به تفکیک شهرها، مصوباتی مطرح شد، این امر مسئولیت ما را سنگین می‌کند.

معاون امور عمرانی استانداری قم تصریح کرد: به نظر می‌رسد این التهاب در بازار مسکن، فارغ از عرضه و تقاضاست و با وجود ۵۰ هزار مسکن خالی در قم، کمبود عامل التهاب نیست.

وی با تأکید بر اینکه باید سایر شرایط اقتصادی را در افزایش قیمت مسکن و اجاره مورد ارزیابی قرار دهیم، گفت: وقتی ساخت‌وساز مسکن، بازار را متعادل می‌کند باید از ظرفیت طرح اقدام ملی مسکن و انبوه‌سازان، خیرین و بخش خصوصی در تأمین مسکن نیازمندان و تعادل بخشی به التهابات مسکن کمک بگیریم.

بهشتی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات بانکی نیز ظرفیتی مهم در تأمین مسکن است، پروژه‌هایی چون طرح ملی مسکن مهر در یک زمان‌بندی مشخصی، افراد فاقد مسکن را صاحب‌خانه می‌کند، البته برخی از اقشار نیاز به حمایت‌های بیشتری در تأمین منابع دارند.

وی با اشاره به اینکه طبق زمان‌بندی راه و شهرسازی و بنیاد مسکن، اتفاقات خوبی در انتظار مسکن قم است تا متقاضیان با کمترین مشکل صاحب‌خانه شوند، یادآور شد: اقدامات مهمی در اراضی دولتی در حال انجام است و ۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی در دست برنامه‌ریزی در قالب طرح ملی یا طرح‌های مشارکتی است که امیدواریم با ساماندهی این اراضی و سایر زیرساخت‌ها بتوانیم بازار مسکن را التیام بخشیم.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مسکن قیمت مسکن خانوار شهری مشکلات دولت قم شرایط اقتصادی افزایش قیمت بخش خصوصی تسهیلات بانکی مسکن مهر راه و شهرسازی خانوار شهری قم قیمت مسکن مسکن مسکن مهر بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس

 راه اندازی سامانه خود نویس خود یکی از مهم ترین برنامه ها برای بهبود و تقویت بازار اجاره مسکن به شمار می رود چراکه راه اندازی این سامانه خود باعث شده است که دست بخش زیادی از دلالان و سوداگران در این بازار کوتاه شود و ما شاهد آن هستیم که نرخ های اجاره هم در این بازار روند رو به کاهشی پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، راه اندازی سامانه خودنویس یکی از مهم ترین اقدامات دولت به شمار می رود که توانسته است تا حدودی زمینه را برای ایجاد آرامش در بازار اجاره مسکن فراهم کند و از سوی دیگر با ورود این سامانه و طراحی آن زمینه برای همکاری بیشتر مردم و استفاده از ظرفیت های مردمی در این بازار بسیار گسترده تر شده است.

ایلاتی کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های مردمی همزمان با راه اندازی سامانه خودنویس توانسته است بسیار بیشتر از گذشته باشد گفت: راه اندازی سامانه خودنویس علاوه بر صرفه جویی هزینه ها برای متقاضیان باعث شده است که گرفتن کد رهگیری برای مستاجران جهت دریافت تسهیلات بسیار کاهش یابد و این اقدام خود می تواند گام بزرگی در حذف مشکلات و موانع دریافت تسهیلات برای متقاضیان باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • بساط دلالی و سوداگری از طریق سامانه خودنویس جمع آوری می‌شود
  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • کارشناس مسکن: هیچ جای دنیا مستأجران مثل ایران به حال خود رها ‌نشدند / معضل مستأجران می‌تواند مشکل امنیتی شود
  • سال سخت خانه‌به‌دوشان
  • تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند