Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره پایش ایمنی ساختمان‌های شهر تهران در برابر خطر آتش‌سوزی، گفت: در دی و بهمن ماه سال گذشته مصوبات مهمی در این راستا در شورای شهر تهران تصویب شد و اقدامات مؤثری پس از تصویب مصوبه‌ها توسط سازمان آتش‌نشانی انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس مصوبه‌های موجود در شورای شهر، سازمان آتش‌نشانی موظف به صدور اخطار و دستورالعمل ایمنی بهره‌برداری موقت و دائم متناسب با شرایط ساختمان به منظور حداکثر شرایط ایمنی قابل اجرا بر اساس مباحث مقررات ملی ساختمان و استانداردهای مرجع برای ساختمان‌های ناایمن است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: آتش‌نشانی می‌تواند به مالکان و ذی‌نفعان ساختمان‌های ناایمن مهلت حداکثر ۶ ماه بدهد تا دستورالعمل‌های ایمنی و تمهیدات اصلاحی به منظور رفع خطر صورت گیرد.

نژادبهرام گفت:‌ همچنین شهرداران مناطق ۲۲‌گانه مکلف به صدور اخطار برای الزام مالکان به رفع خطر و ایمن‌سازی ساختمان هستند و پس از اتمام مدت اخطار در صورت همکاری نکردن مالک، شهرداری‌های مناطق ۲۲‌گانه می‌توانند از همه ظرفیت‌های قانونی خود و ظرفیت‌های قوه قضائیه و نیروی انتظامی بهره‌مند شوند.

وی گفت: ‌بهره‌مندی از ظرفیت‌های قانونی به صورتی است که شهرداری می‌تواند ابتدا با نصب پلاکارد خطر، شهروندان را از ناایمن بودن ساختمان مطلع کند و پس از آن ارائه خدماتی مانند آب، گاز و برق به ساختمان با حکم قضایی قطع و در آخرین گام نسبت به پلمب ساختمان اقدام شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: برای من جای سوال دارد که در ارتباط با کلینیک سینا مهر چرا اخطارهایی که سازمان آتش‌نشانی به مالکان ساختمان داده، پیگیری نشده است و باید این مسأله اکنون مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: شهرداری باید اسامی ساختمان‌های ناایمن را منتشر کند تا شاهد کاهش بی‌توجهی به اخطارها باشیم.

کد خبر 528405 برچسب‌ها کلینیک سینا اطهر شورای شهر حوادث - آتش سوزی تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کلینیک سینا اطهر شورای شهر حوادث آتش سوزی تهران ساختمان های ناایمن شورای شهر تهران آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق یک ساختمان مسکونی در تهران جان مرد میانسال را گرفت

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ساعت ۱۱: ۱۳ ظهر امروز وقوع حریق در یک ساختمان مسکونی در خیابان مجیدیه شمالی خیابان حسینی به نیروهای آتش نشانی اطلاع داده می‌شود.

وی افزود: لحظاتی بعد نیروهای دو ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند و مشاهده می‌کنند در یک ساختمان ۴ طبقه ۱۲ واحدی در طبقه سوم حریق رخ داده و کاملاً شعله ور است و دو انفجار کوچک هم رخ داده است. آتش نشانان عملیات را آغاز کردند.

وی افزود: ضایعات داخل خانه دچار حریق و یک مرد حدود ۶۰ ساله دچار سوختگی شدید و متأسفانه با تأیید نیروهای اورژانس جان خود را از دست داده بود.

کد خبر 6081058 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • شهردار منطقه ۱۱ تهران : برخی سازمان ها به آتش نشانی اجازه بازدید ایمنی نمی‌دهند
  • برخی سازمان‌ها به آتش نشانی اجازه بازدید ایمنی نمی‌دهند
  • اتاق کارگران یک ساختمان سوخت و ۶ کشته بر جای گذاشت
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت
  • مرگ مرد ۶۰ ساله در محله مجیدیه
  • ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند
  • حریق یک ساختمان مسکونی در تهران جان مرد میانسال را گرفت
  • ساختمان های ناایمن در کدام منطقه تهران قرار دارند؟
  • محدوده بازار تهران رکورددار ساختمان‌های ناایمن