Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا این کارگران که تعداد آنها حدود ۵۰ نفر بود مقابل شهرداری دزفول حاضر شدند و خواستار پرداخت حقوق اردیبهشت و خرداد امسال شدند.

یکی از این کارگران به خبرنگار ایرنا گفت: علاوه بر پرداخت نشدن حقوق اردیبهشت و خرداد، حق بیمه تامین اجتماعی نیز واریز نشده که این موضوع باعث تمدید نشدن دفترچه‌های بیمه کارگران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که نخواست نامش در خبر ذکر شود با بیان اینکه به نمایندگی از حدود ۱۵۰ کارگر شهرداری در محل حاضر شده‌ایم، افزود: ما کارگران فضای سبز قرارداد و پیمانکار نداریم و اگر کوچکترین اتفاقی برایمان بیفتد، شهرداری هیچ تعهدی نسبت به ما ندارد.

این کارگر فضای سبز شهرداری منطقه یک دزفول با انتقاد از رویه نادرستی که حتما باید اعتصابی صورت گیرد تا حقوقی پرداخت شود، گفت: اکنون با توجه به پرداخت نشدن حقوق به صورت مجانی برای شهرداری کار می‌کنیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و کاهش ساعت کاری نیروهای ستادی شهرداری گفت: کارگران فضای سبز در این شرایط بدون ماسک، دستکش و کلاه مشغول کار هستند و تاکنون حدود ۱۵ نفر از آنها به کرونا مبتلا شده است.

وی با بیان اینکه اغلب کارگران زن و بچه دارند و مستاجر هستند، افزود: یخچال‌های ما خالی است و شرمنده زن و بچه هایمان شده‌ایم؛ حتی برای رفتن سر کار پول بنزین را از آشنایان قرض می‌کنیم.

این کارگر گفت: حقوق کارگران فضای سبز حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که هنوز افزایش ۲۰ درصدی حقوق اعمال نشده و گفته‌اند از تیرماه اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه در تعطیلی هم سر کار می‌رویم ولی اضافه کاری درنظر گرفته نمی‌شود، افزود: قرار بود حقوق‌های ما به روز و افرادی که سابقه بالایی دارند بازنشسته شوند ولی هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

شهردار دزفول نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مشکل اصلی کارگران را قرارداد آنها عنوان و بیان کرد: بین قرارداد قبلی و جدید کارگران فضای سبز شهرداری به دلیل تعیین نرخ حقوق اداره کار وقفه‌ای افتاده بود که این موضوع باعث تعویق پرداخت حقوق آنها شد.

محمدعلی دوایی‌فر افزود: دستور لازم برای پرداخت حقوق کارگران تا فردا داده شده و مشکل آنها برطرف شده است.

نمایندگانی از کارگران فضای سبز به شهرداری دزفول مراجعه و مشکلات خود را بیان کردند؛ شهردار دزفول نیز در نشست بررسی مشکلات این کارگران دستور داد حقوق کارگران در اولین فرصت واریز شود در نتیجه کارگران پس از ۲ ساعت حضور مقابل شهرداری با وعده پرداخت حقوق بر سر کار خود بازگشتند.

برچسب‌ها کرونا کارگر محمد علی دوایی فر شهرداری دزفول

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کارگر شهرداری دزفول کرونا کارگر شهرداری دزفول کارگران فضای سبز شهرداری دزفول پرداخت حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است

معاون وزیرکار در واکنش به نامه خانه صمت مبنی بر کاهش ۱۰درصدی حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵شنبه ها گفت:کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است.درصورتی که چنین تخلفی صورت گرفت باید جلوی آن گرفته شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اخیراً گفته بود: کلیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد. هنوز مشخص نیست که چه روزهایی تعطیل خواهد شد اما ساعت کاری کارمندان در هفته از 44به 40 ساعت کاهش می‌یابد.

در پی این اظهارات خانه صمت ایران در نامه‌ای به نمایندگان مجلس ضمن انتقاد از تعطیلی پنجشنبه‌ ها به شنبه‌ها اعلام کرد که در قانون کار میزان ساعت کاری هفتگی 44ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه گردد ساعات کاری هفتگی 4ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز 10درصد کاهش خواهد یافت.

*کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی 5 شنبه تخلف است

به گزارش تسنیم؛محمد چکشیان,معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی  در ادامه درباره اعلام خانه صمت مبنی بر کاهش 10درصدی حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه‌ها گفت: این حرف نمی‌تواند اجرایی شود چون تخلف است و کسی نمی‌تواند حقوق کارگر را کم کند و خلاف قانون کار اقدام کند لذا در صورتی که چنین تخلفی صورت گرفت باید جلوی آن گرفته شود.

چکشیان صیانت از حقوق کارگران،‌ مطالبه حقوق و دستمزد، نظارت برکارگاه‌ها و مشکلات کارخانجات،‌تخلفات صورت گرفته در بنگاه‌ها و اجرای مباحث ایمنی را از جمله ماموریت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت کار برشمرد و گفت: اگر در حوزه فرهنگی،‌ اجتماعی و ورزشی اتفاقاتی که طی 3سال گذشته افتاده با دوره قبل مقایسه و بررسی شود می‌بینیم که این وقایع و آمارها و تغییراتی که به لحاظ کمی و کیفی و پشتوانه‌های اسناد بالادستی صورت گرفته بسیار بوده است با این حال این اتفاقات نمی‌تواند عقب ماندگی‌های چند ساله را جبران کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • حال کارگران خوب است!
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • الزامی شدن پرداخت حق تأهل به کارگران
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!
  • کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است
  • کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است
  • وزیر کار درباره تغییر در نحوه تعیین حقوق کارگران چه گفت؟