Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@15:01:37 GMT

پایان فاز اول اکتشاف نفت و گاز دانا

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۶۶۲۷

پایان فاز اول اکتشاف نفت و گاز دانا

استاندار ایلام گفت: فاز اول پروژه لرزه نگاری و اکتشاف نفت و گاز دانا در منطقه بانکول و باباگیر ایوان پایان یافت.

 به گزارش جماران، قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با مدیران شرکت ژئوفیزیک دانا با اشاره به نقش و اهمیت اجرای این پروژه ها در توسعه و اشتغال استان ایلام اظهار داشت: این پروژه که زمینه ساز فاز ۲ پالایشگاه گاز استان است در مرحله اول بیش از ۴۵۰ اشتغال ایجاد کرد که در فاز دوم در میادین نفتی بیجار و دلاوران از سومار تا صالح آباد در مرحله مقدماتی ۴۰۰ نفر و در پیک کاری نیز بالغ بر ۸۰۰ نفر اشتغالزایی در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی چند سال گذشته تحرک بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان اتفاق افتاده است که نویدبخش روزهای خوب در این صنعت مهم است.

استاندار ایلام با اشاره به وضعیت اشتغال استان ایلام یادآور شد : اگر چه در مجموع وضعیت بیکاری استان از نرخ بیکاری ۱۷.۶ در سال ۹۱ به ۸.۳ در سال ۹۸ تعدیل یافته است اما هنوز آمار جوانان و تحصیل کردگان بیکار استان بالاست و در این زمینه باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی در ادامه ضمن قدردانی از مدیران شرکت ژئوفیزیک دانا به عملیات اجرایی پروژه لرزه نگاری دانان در مناطق دهلران و آبدانان نیز اشاره کرد و گفت: در این مناطق شرکت دانان وابسته به صندوق بازنشستگی وزارت نفت با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه اکتشاف و استخراج میادین نفتی و گازی مشغول بکار است و در این پروژه نیز برای ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

استاندار ایلام افزود: همچنین به زودی در حوزه اکتشاف نفت و گاز یک پروژه لرزه نگاری دیگر در مناطق بیم دره شهر ایلام و کوهدشت لرستان عملیات اکتشاف و بهره برداری از میادین نفتی و گازی آغاز می شود.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اقدامات و فعالیت های خوب صورت گرفته در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی استان تاکید کرد: امیدواریم مجموعه این فعل و انفعالات در حوزه انرژی سبب تولید و اشتغال بیشتر و در نهایت منجر به توسعه استان شود و برای رسیدن به این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا نفت و گاز ایلام شرکت نفت و گاز دانا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدجعفر عظمائی افزود: ۴۹ فقره پروانه بهره‌برداری معدن (بهره‌برداری از معدن جدید) با میزان سرمایه‌گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۰۰ نفر در سال گذشته صادر شده که درمقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۳ درصدی داشته است.

وی گفت: پارسال ۲۹ فقره گواهی کشف معدن با مساحت حدود ۱۶۲ کیلومتر مربع صادر شده است که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳برابر در مساحت افزایش یافته که این موضوع نیز افزایش علاقه مندی برای توسعه فعالیت‌های معدنی در استان را نشان می‌دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به احیا و فعال سازی ۳۰ معدن در سال ۱۴۰۲ افزود: پارسال حدود ۲.۳ همت حقوق دولتی معادن در این استان وصول شد.

دیگر خبرها

  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • اشتغال بیش از ۶۴ هزار نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد