Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@09:32:01 GMT

وضعیت قرمز شیوع کرونا در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۶۷۰۹

وضعیت قرمز شیوع کرونا در آذربایجان غربی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بیماری کرونا که از اوایل اسفند سال گذشته در کشور و آذربایجان‌غربی شیوع یافته و در اوایل اردیبهشت امسال به کمترین میزان شیوع رسیده بود، با بی‌توجهی مردم و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، دوباره اوج گرفت به‌طوری که علاوه بر مراکز تفریحی و پرتجمع، برخی اداره‌ها در این استان نیز به‌خاطر درگیری کارکنان با کرونا تعطیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند در روزهای نخست، میزان شیوع این ویروس با شیب بسیار کمی‌بالا می‌رفت، ولی با همه‌گیری بیشتر و کمرنگ شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این روند با شدت بسیار زیادی به‌ویژه در آذربایجان‌غربی ادامه داشته و این استان را به استانی با وضعیت قرمز در کشور تبدیل کرده است.

اعمال محدودیت‌های جدید کرونا در ۱۰ شهرستان آذربایجان غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی از وضعیت قرمز در این استان در خصوص شیوع بیماری کرونا خبر داد و گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و اصول بهداشت فردی مهم‌ترین عوامل کنترل بیماری کروناست.

جواد آقازاده تاکید کرد: مردم باید در راستای مقابله با شیوع بیماری، استفاده از ماسک را در همه معابر در دستور کار داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد: با اهتمام مردم در رعایت این اصول، زمینه بهبود وضعیت آذربایجان‌غربی فراهم شود.

آقازاده با اشاره به اینکه بیشترین ظرفیت تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در مقابله با این بیماری مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: برای تشخیص بهتر بیماران مبتلا به بیماری کرونا، یک دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید در شهرستان خوی راه‌اندازی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی افزود: همچنین ۲ دستگاه سی‌تی‌اسکن دیگر در شهرهای ارومیه و میاندوآب طی روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود که در تشخیص بهتر بیماران مبتلا به کرونا در این شهرها که در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارند موثر خواهد بود.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان‌غربی نیز در این خصوص گفت: افزایش موارد بستری در بیمارستان‌های استان آذربایجان غربی را شاهد هستیم که این امرمشکلات زیادی را در حوزه درمانی ایجاد می‌کند.

علی‌احمد آقاپور افزود: تمامی دستگاه‌های ونتیلاتور در این استان به‌صورت روزانه فعال هستند و به هیچ‌وجه نمی‌خواهیم هیچ هم‌وطنی زیر این دستگاه باشد.

وی تاکید کرد: خطر فوت برای بیماران زیر دستگاه ونتیلاتور بیشتر بوده و احتمال نجات این بیماران بسیار پایین است.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان‌غربی از مردم خواست تا پروتکل‌های بهداشتی را جدی‌تر بگیرند.

کد خبر 528379 برچسب‌ها كرونا در ايران استان آذربایجان غربی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان آذربایجان غربی آذربایجان غربی بیماری کرونا وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد

مدیرکل مدیریت بهداشت و بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی ایران گفت: اجرای برنامه واکسیناسیون و پایش بیماری سالمونلا از اولویت‌های سازمان دامپزشکی در حوزه طیور در سال ۱۴۰۳ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سعید کرمی شامگاه _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در نشست با مدیرکل دامپزشکی استان اظهار کرد: دفتر طیور سازمان دامپزشکی کشور در سال جاری سه برنامه را در دستور کار دارد که تقسیم بندی مناطق کشور به مناطق با ریسک بالا، ریسک پایین و مناطق بدون ریسک نخستین این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های بهداشتی دفتر طیور سازمان دامپزشکی کشور بر اساس این تقسیم‌بندی‌ها متغیر خواهد بود، گفت: همچنین اجرای برنامه واکسیناسیون و پایش بیماری سالمونلا از دیگر مواردی است که به عنوان اولویت‌های دفتر طیور در کنار اجرای سایر برنامه‌ها در دستور کار دارد.

مدیرکل بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه خوشبختانه وضعیت استان قزوین علی‌رغم تراکم بالای واحدهای پرورش طیور مناسب است، اضافه کرد: بنابراین این استان می‌تواند به عنوان یک الگوی مناسب در رعایت ضوابط امنیت زیستی و پیشگیری و کنترل بیماری‌های طیور در سطح کشور مطرح شود؛ چرا که تا کنون در بحث بیماری‌ها موفق عمل شده است.

مهدی جلوخانی، مدیرکل دامپزشکی استان قزوین هم در این دیدار گفت: استان قزوین دارای واحدهای اجداد تخم گذار منحصر به فرد در کشور و همچنین یک واحد اجداد گوشتی است و با توجه به کمیت و ظرفیت واحدهای مادر تخم گذار و گوشتی و همچنین نیمچه گوشتی و تخم گذار تجاری مراقبت ویژه ای را از منظر اقدامات بهداشتی قرنطینه‌ای طلب می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن اشاره به کمبود نیروی کارشناسی در اداره کل دامپزشکی استان قزوین تشریح کرد: نخستین واحد جوجه‌کشی دارای رتبه A+ در استان قزوین قرار دارد و همچنین ظرفیت تولید طیور در استان قزوین بیش از ۲۷ میلیون قطعه است که بیش از ۱۶ میلیون قطعه در حال حاضر فعال هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: در همین راستا اداره کل دامپزشکی برنامه‌های مراقبت فعال و غیرفعال، نمونه‌برداری‌های دوره‌ای، تشکیل جلسات مشترک با دستگاه‌های اجرایی ذیربط و اطلاع‌رسانی‌های بهداشتی از طریق ارسال پیامک، توزیع پوستر، بروشور و کلاس‌های آموزشی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 745604

دیگر خبرها

  • وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها
  • ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد در دستور کار
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین
  • تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر