Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید کاهش قیمت کالا‌ها در گرو کنترل اثر شاخص‌های کلان اقتصادی است، زیرا برخی از شاخص‌های خُرد در حوزه تنظیم بازار مانند نوسانات حاصل از تغییر عرضه و تقاضا قابل کنترل است.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره افزایش قیمت کالا‌های اساسی در بازار، گفت: کاهش قیمت کالا‌ها در گرو کنترل اثر شاخص‌های کلان اقتصادی است، زیرا برخی شاخص‌های خُرد در حوزه تنظیم بازار مانند نوسانات حاصل از تغییر عرضه و افزایش تقاضا -در مقاطع خاص- قابل کنترل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کنترل شاخص‌های کلان اقتصادی لازمه کاهش قیمت
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: با کنترل شاخص‌های کلان، قیمت کالا‌ها کاهش می‌یابد.

وی همچنین به حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس اشاره کرد و ادامه داد: در نخستین جلسه‌ای که در خدمت اعضای کمیسیون و معادن بودم، نمایندگان دغدغه‌های خود را مطرح کردند.
عبور از گردنه مشکلات با همکاری کمیسیون صنایع و معادن مجلس و وزارت صمت
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: از آنجایی که بیشتر اعضای کمیسیون صنایع و معادن در گذشته سمت‌های اجرایی و مقام‌های علمی داشتند، نکاتی که مطرح کردند، تخصصی بود و باید مورد توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید همکاری مناسبی میان وزارت صمت و کمیسیون صنایع و معادن صورت گیرد، اضافه کرد: با تحقق این مهم می‌توان از گردنه مسائل و مشکلات کشور عبور کرد. منبع: خانه ملت

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حسین مدرس خیابانی وزارت صمت قیمت کالاهای اساسی کمیسیون صنایع و معادن سرپرست وزارت صنعت شاخص های کلان معدن و تجارت قیمت کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدجعفر عظمائی افزود: ۴۹ فقره پروانه بهره‌برداری معدن (بهره‌برداری از معدن جدید) با میزان سرمایه‌گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۰۰ نفر در سال گذشته صادر شده که درمقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۳ درصدی داشته است.

وی گفت: پارسال ۲۹ فقره گواهی کشف معدن با مساحت حدود ۱۶۲ کیلومتر مربع صادر شده است که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳برابر در مساحت افزایش یافته که این موضوع نیز افزایش علاقه مندی برای توسعه فعالیت‌های معدنی در استان را نشان می‌دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به احیا و فعال سازی ۳۰ معدن در سال ۱۴۰۲ افزود: پارسال حدود ۲.۳ همت حقوق دولتی معادن در این استان وصول شد.

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است