Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشاورزان استان نسبت به آفت کارادرینا و شناسایی و برخورد سریع با آن هوشیار باشند.

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه حلاج‌نیا اظهار کرد: این آفت مزارع متعددی نظیر چغندرقند، گوجه‌فرنگی، پیاز، سیب‌زمینی و پنبه را تهدید می‌کند. وی با بیان این که کارادرینا یک آفت پلی‌فاژ است به این معنا که از برگ و سایر اندام‌های هوایی گیاهان تغذیه می‌کند ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همه ساله برای پیشگیری از بروز این آفت و توجیه کشاورزان در این خصوص، کلاسها و جلسات آموزشی متعددی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشاورزانی که مزارعشان را به موقع کشت کردند چون اندام‌های هوایی محصول به خوبی رشد کرده نسبت به مزارع دیگر خسارت کمتری دیده‌اند. حلاج‌نیا افزود: در برخی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی به خصوص در مزارع چقندر قند و پنبه با طغیان آفت کارادرینا مواجهیم. وی ادامه داد: تا کنون با مجموع آفات و بیماری‌های پنبه در سطح ۶۰۰ هکتار مبارزه انجام شده است. مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: لازم است کشاورزان با طغیانی شدن آفت به شبکه مراقبت و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و کلینیک‌های دارای پروانه از سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کنند و از روش صحیح مبارزه با آفت آگاه شوند. حلاج‌نیا افزود: بهترین زمان سمپاشی علیه آفت کارادرینا، شب هنگام است زیرا دمای مناسب محیط سبب می‌شود این آفت برای تغذیه از شکافها و درزها بیرون بیاید و البته عملیات سمپاشی باید تا چند بار تکرار شود تا تخمهایی که به مرور باز می‌شوند تحت تاثیر سموم قرار گیرند. وی ادامه داد: در مورد چگونگی مبارزه شیمیایی با کارادرینا، کشاورزان به مدیریت‌ها و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند و سم مجوزدار را از فروشگاههای مجاز سموم تهیه کنند تا از آسیب رسیدن به محیط زیست جلوگیری شود. منبع: ایرنا انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خراسان رضوی کشاورزی سموم کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی آفت کارادرینا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند مصداق حمایت دولت از زنان روستایی است

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت:  دولت حق بیمه مادران خانه دار غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر غیر شاغل در سنین ۱۸ تا ۵۰ سال را طبق ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به صورت رایگان پرداخت می‌ کند.

عباسعلی برونسی افزود : در این قالب همچنین با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند ۲ سال به سوابق بیمه ای بیمه گذار افزوده می‌شود.

وی بیان کرد :  تمامی زنان خانه‌دار روستایی و عشایری مشمول می توانند ثبت نام کنند و از مزایای بیمه اجتماعی (بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی، بازماندگان متوفی، نقل و انتقال سوابق) به صورت رایگان بهره مند شوند.

برونسی افزود: متقاضیان در اسرع وقت باید از طریق موسسات کارگزاری صندوق در سراسر خراسان رضوی و یا با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی صندوق ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: تعداد افرادی که در خراسان رضوی می توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار بگیرند رقمی بیش از ۸۰۰ هزار نفر است ولی هم‌اکنون ۲۴۹ هزار نفر در این استان زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند.

 
 

دیگر خبرها

  • جهش تولید در بخش کشاورزی استان اتفاق خواهد افتاد
  • ۶۳ درصد اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شد
  • توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی
  • کشاورزان گیلانی برای دریافت سهمیه کود شیمایی خود اقدام کنند
  • برداشت ‌و خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی آغاز شد
  • بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند مصداق حمایت دولت از زنان روستایی است
  • اهمیت نقش پرندگان در کنترل آفات
  • انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان انرژی اتمی، دانشگاه بیرجند و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی
  • خرید بیش از دوهزار تن گندم از کشاورزان جنوب سیستان و بلوچستان
  • سهم۵۰ درصدی کاشت پسته در کشاورزی رشتخوار