Web Analytics Made Easy - Statcounter

الهامی درباره معتادان مجهول الهویه فاقد بیمه گفت: امسال در دستورالعمل آمده که معتادان فاقد سند هویت با کد یکتای تعریف شده از سمت سازمان بهزیستی به سازمان بیمه‌گر معرفی می‌شوند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، برنامه گفتگوی اجتماعی با موضوع «بیمه درمان اعتیاد» با حضور مهرداد الهامی (معاون دفتر بیمه خدمات تخصصی و فوق تخصصی سازمان بیمه سلامت) روی آنتن رادیو گفتگو رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدای برنامه، الهامی درباره بیمه درمان اعتیاد گفت: تا سال ۹۷ ردیف‌های اعتباری بیمه سلامت به درمان اعتیاد اختصاص یافت، اما در سال ۹۸ این ردیف از اعتبارات بیمه سلامت حذف شد.

الهامی ادامه داد: از اواخر سال گذشته با نامه ستاد مبارزه با مواد مخدر که رایزنی‌های لازم برای برقراری بودجه صورت گرفت، ما قضیه را به جریان انداختیم و دو ردیف اعتباری اختصاص یافت و پس از آن فرآیند‌های تدوین دستورالعمل؛ یعنی بازنگری دستورالعمل قبلی مربوط به سال ۹۶ با محوریت معاونت درمان وزارت بهداشت و دبیرخانه شورای عالی این کار پیش رفت و در نهایت ابلاغ شد.

معاون دفتر بیمه خدمات فوق تخصصی سازمان بیمه سلامت عنوان کرد: الآن هم سامانه پاوا فعال است و تعداد قابل توجهی سند تا همین لحظه در آن ثبت شده و مؤید خدمات ارائه شده به بیمه‌شدگان است. این سند‌ها رو‌به‌رشد است و با شیب قابل توجهی خدمات در حال اضافه شدن و استقبال است.

الهامی با اشاره به آمار‌ها از ابتدای طرح تا اردیبهشت ۹۹ عنوان کرد: تا امروز قرارداد ۱۰۴ مرکز در سامانه پاوا ثبت شده که برای ۲ هزار و ۹۹۴ نفر بیمه سلامت، ۲ هزار و ۷۳۳ بیمه شده مربوط به سازمان تأمین اجتماعی و ۱۸۲ بیمه شده هم نیروی مسلح هستند.

وی افزود: کل خدمات ارائه شده به بیمه‌شدگان از لحاظ تعداد ۸ هزار و ۵۸۸ خدمت بوده است که جمع کل هزینه آن حدود ۹۶۰ میلیون تومان بوده است و از این بین ۶۷۰ میلیون تومان آن سهم سازمان بیمه‌گر بوده است.

معاون دفتر بیمه خدمات فوق تخصصی سازمان بیمه سلامت ادامه داد: دو ردیف بودجه برای ما تعیین شده که یکی برای پوشش بیمه‌ای و یکی هم برای هزینه‌های درمان است.

الهامی با بیان اینکه معضل بیمه شدن نبود، چون در طرح تحول سلامت در مقطعی بیمه سلامت به همه مردم تعلق گرفت، افزود: در دستورالعمل امسال یک نقطه عطف و کلیدی وجود دارد که مشکلات ایجاد شده را تا حدودی حل می‌کند.

وی یادآوری کرد: در سنوات قبل به افراد مجهول الهویه برخورد می‌کردیم، اما امسال در دستورالعمل آمده که چنین افرادی با کد یکتای تعریف شده از سمت سازمان‌های تعریف شده مانند بهزیستی به سازمان بیمه‌گر معرفی می‌شوند و ما در سامانه سیستم پاوا این امکان را فراهم کردیم که این افراد با کد یکتا وارد این سیستم شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیمه سلامت درمان اعتیاد رادیو گفتگو مواد مخدر سازمان بیمه بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی

روح الله سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدیریت درمان دارای ۱۲ آزمایشگاه تشخیص طبی فعال در ۳ بیمارستان، یک پلی کلینیک و ۸ درمانگاه است و در این آزمایشگاه‌ها ۶۰ نیروی متخصص در رشته‌های علوم آزمایشگاهی به ارائه خدمت به بیمه‌شدگان اشتغال دارند.

وی افزود: در سال گذشته در بخش بستری و سرپایی برای حدود ۳۳۰ هزار مراجعه بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت تشخیص طبی در آزمایشگاه‌های مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی استان به‌صورت رایگان به بیمه‌شدگان ارائه شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: آزمایشگاه‌های مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان مرکزی به انواع وسایل تشخیصی در زمینه‌های مختلف از جمله کشت میکروبی، هورمون‌شناسی، تشخیص مولکولی، بانک خون، بیوشیمی، خون‌شناسی مجهز هستند و تقریباً تمامی آزمایش‌های تشخیصی طبی عمومی و برخی تخصصی در این آزمایشگاه‌ها قابل ارائه و انجام است.

وی افزود: چنانچه به عللی امکان ارائه برخی خدمات معدود در آزمایشگاه‌های ملکی این سازمان مقدور نباشد، از طریق مراکز طرف قرارداد قابل انجام است.

سهرابی بیان کرد: آزمایش‌های تشخیص طبی در ۹ مرکز درمانگاهی، مطابق سطح‌بندی خدمات آزمایشگاهی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان به‌عنوان متولی نظام سلامت انجام می‌شود و در ۳ بیمارستان نیز تقریباً تمامی آزمایشات موردنیاز برای سیر درمان بیماران قابل انجام است و برای ارائه این خدمات از بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی هیچ وجهی دریافت نمی‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در بخش درمان غیرمستقیم نیز با بیش از ۹۰ آزمایشگاه در بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد هستیم که خدمات آزمایشگاهی را حسب تشخیص پزشک و در قالب تعهدات بیمه‌های پایه که از سوی شورای عالی بیمه تعریف شده به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و سایر افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می‌کنند.

کد خبر 6086749

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند