Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-23@19:16:29 GMT

آرامکو محموله‌های ذخیر شده نفت در مالزی را فروخت

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۶۹۴۷

آرامکو محموله‌های ذخیر شده نفت در مالزی را فروخت

آرامکو نفت خام ذخیره‌شده خود در مالزی را به دلیل بسته شدن پالایشگاه مشترک خود با شرکت ملی نفت مالزی (پتروناس) فروخته است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، چهار منبع تجاری اعلام کردند شرکت تجاری آرامکو (ATC) از زمان بسته شدن پالایشگاه مشترک خود با پتروناس در ماه مارس، به دلیل آتش‌سوزی، نزدیک به ۱۰ میلیون بشکه نفت خام خود را که در اطراف مالزی ذخیره‌سازی شده بود، فروخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدان آن از جمله روسیه تولید نفت خام خود را به مقدار بی‌سابقه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دادند، فروش نفت خام شرکت تجاری آرامکو افزایش یافت، زیرا قیمت‌ها و تقاضای تک‌محموله‌ای نفت به دلیل محدود شدن عرضه بهبود یافت.

آتش‌سوزی‌ ماه مارس در مجتمع پی‌آی‌سی در جنوب مالزی سبب کشته شدن پنج نفر و بسته شدن این مجتمع شد که قرار بود عملیات تجاری‌اش را از امسال به‌طور کامل آغاز کند.

این منابع گفتند پالایشگران آسیایی به‌طور معمول دو ماه زودتر اقدام به خرید نفت خام می‌کنند، بنابراین منابع مورد نیاز این مجتمع پالایشگاهی که زودتر خریداری شده بودند و امکان پالایش آنها وجود نداشت باید در مخازن و کشتی‌ها ذخیره می‌شدند.

این منابع افزودند: ای‌تی‌سی که بازوی تجاری سعودی آرامکوست، درجه‌های مختلف نفت خام را در مناقصه‌هایی برای بارگیری در ماه ژوئیه از طریق انتقال کشتی به کشتی در بندر لینگی مالزی فروخته است. 

این منابع تجاری اعلام کردند که خریداران شامل پالایشگران شمال آسیا، شرکت‌های عمده نفتی و شرکت‌های تجاری اروپایی هستند.

سعودی آرامکو و پتروناس از اظهارنظر در این باره خودداری کردند. 

یکی از منابع گفت: این محموله‌ها ذخایر شناوری هستند که امکان تخلیه آنها وجود نداشت. 

وی افزود: شریکان این پالایشگاه مشترک هنوز درباره راه‌اندازی دوباره آن را دوباره تصمیم نگرفته‌اند، زیرا تعمیرات بخش‌هایی از آن در حال انجام است.

منبع: شانا

کلیدواژه: شرکت سعودی آرامکو فروش نفت پالایشگاه مالزی آتش سوزی نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال کشورهای غرب آسیا از اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالامیر ربیهاوی، مدیرکل دفترغرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه برنامه‌ریزی برگزاری اکسپو ۲۰۲۴ از چند ماه پیش در سازمان توسعه تجارت ایران آغاز شد، گفت: هدف اصلی و مهم اکسپو نشان دادن توانمندی‌های صادراتی تولیدکنندگان ایرانی است. واحدهای تولیدی و صنعتی که توانایی تولید صادراتی دارند شرکت‌های بازرگانی، مراکز تجاری و سازمان‌های دولتی می‌توانند از ظرفیت‌های اکسپو برای انتقال توانمندی‌های صادراتی ایران بهره بگیرند.

وی با اشاره به استقبال ۱۳ کشور حوزه غرب آسیا از اکسپو ۲۰۲۴، افزود: عباس علی آبادی وزیر صمت در اجلاس وزرای اقتصادی WTO از بسیاری از وزرای شرکت‌کننده در این اجلاس دعوت کرد. همچنین برای بسیاری از مقامات دولتی، وزرای اقتصادی و معاونان آنها، رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای مختلف نیز دعوتنامه ارسال شد.

ربیهاوی اضافه کرد: تاکنون حدود ۴۰۰ نفر از کشورهای غرب آسیا پذیرش داشتیم که به نظر می‌رسد در روزهای آینده این آمار به ۵۵۰ تا ۶۰۰ نفر برسد. حضور این افراد در اکسپو ایران بدون تردید در تعاملات تجاری منطقه‌ای ما مؤثر خواهد بود.

مدیر کل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران، در پاسخ به این پرسش که به نظر شما کدام گروه کالایی بیشتر مورد استقبال شرکت‌کنندگان این رویداد قرار می‌گیرد، گفت: اطلاعات و گزارش‌های سفارتخانه‌ها و رایزنان بازرگانی و ترکیب هیأت‌های تجاری نشان می‌دهد که دو گروه کالایی مواد غذایی و مواد ساختمانی در اولویت توجه تجار خارجی قرار خواهند گرفت.

ربیهاوی با اشاره به اقدامات انجام شده پیش از برگزاری اکسپو ۲۰۲۴، افزود: خدمات ارائه شده به شرکت‌کنندگان، زمان برگزاری همایش‌ها و جلسات B۲B از سوی دفتر غرب آسیا رصد می‌شود. همچنین تعامل با مجریان برگزاری این رویداد مناسب است و امیدواریم با یک کار تیمی برنامه‌ریزی شده کار را با بهترین شکل ممکن جلو ببریم.

وی تصریح کرد: در برگزاری این رویداد از توان و ظرفیت اتاق‌های مشترک ایران و سایر کشورها نیز بهره گرفتیم علاوه بر این مراکز تجاری در اجرا نیز به میدان آمده‌اند.

ربیهاوی بیان کرد: بدون تردید انعقاد قرارداد در ایران اکسپو ۲۰۲۴ خواهیم داشت چراکه تعطیلات نوروز و ماه رمضان در خرید تجار خارجی وقفه ایجاد کرد. من بر این باورم که این رویداد می‌تواند در صادرات خارجی ایران تحول بزرگی ایجاد کند.

کد خبر 6086708 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • استقبال کشورهای غرب آسیا از اکسپو ۲۰۲۴
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • عجیب، اما واقعی؛ دولت پرسپولیس و استقلال را قسطی فروخت
  • دولت پرسپولیس و استقلال را قسطی فروخت!
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟
  • ذخیر ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر
  • بومی‌سازی تجهیزات آب و هواشناسی + فیلم
  • استقبال چشمگیر از محصولات دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا
  • صادرات اولین محموله تجاری افغانستان به اروپا از طریق خط آهن ایران به ترکیه