Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@18:24:51 GMT

رکورد مصرف برق سال ۹۸ در خوزستان شکسته شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۶۹۸۷

رکورد مصرف برق سال ۹۸ در خوزستان شکسته شد

 محمود دشت بزرگ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با  افزایش دمای هوا در هفته‌جاری مصرف برق افزایش پیدا کرد، روز گذشته پیک مصرف برق سال گذشته که هشت هزار و ۸۳ مگاوات بود شکسته شد.
وی بیان کرد: اوج مصرف برق در روز گذشته هشت هزار و ۱۳۲ مگاوات بوده که نسبت به هفت هزار و ۷۶۲ مگاوات مشابه مصرف برق در سال قبل؛ ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد رشد را نشان می دهد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی و هشدار مدیریت بحران استانداری خوزستان مبنی بر افزایش دما به ۴۹ درجه سانتیگراد و یا بیشترتا پایان هفته در اغلب مناطق استان و افزایش استفاده از وسایل سرمایشی، از مردم می خواهیم که با مدیریت مصرف برق به خصوص در ساعت های پیک (۱۴ تا ۱۷ و ۲۱ تا ۲۳) ما را در تامین برق یاری کنند.
دشت بزرگ تاکید کرد: مصرف زیاد برق باعث می شود تا درصد بارگیری از تجهیزات افزایش پیدا کند و از آنجایی که افزایش دما در کنار بارگیری بالا به این تجهیزات فشار وارد می‌کند  باعث آسیب به آنها و خاموشی‌های ناخواسته می‌شود که با مصرف ۵ تا ۱۰ درصدی مشترکین می‌توان از آن جلوگیری کرد.

بنابر دستور استاندار خوزستان ساعت کاری ادارات استان برای صرفه جویی در مصرف برق از ۳۱خردادماه تا ۱۴ شهریورماه امسال ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ دقیقه است.

برچسب‌ها انرژی برق مصرف بهینه برق اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق مصرف بهینه برق اهواز انرژی برق مصرف بهینه برق اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک ۱۳۰ تنی چند بار مصرف چینی رکورد تست را شکست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت علوم و فناوری هوافضای چین(CASC) که پیمانکار فضایی اصلی این کشور به حساب می آید، تست های کلیدی موتور یک موشک چند بارمصرف را تکمیل کرده است.

این موتور چند بار مصرف ۱۳۰ تنی که با سوخت اکسیژن مایع کروسین(نفت سفید) کار می کند در موشک های چندبار مصرف CASC مانند لانگ مارچ ۱۰ استفاده می شود. مهندسان CASC دو تست احتراق زمینی را در ۱۳ آوریل(شنبه هفته جاری) انجام داده اند.

طبق گزارش ها CASC تاکنون ۱۵ تست مکرر و ۳۰ فرایند آغاز احتراق روی موتور موشک جدید اجرا کرده و به این ترتیب کل مدت زمان آمایش های آن از ۳۹۰۰ ثانیه فراتر می رود.

براساس بیانیه منتشر شده ۱۵ تست مکرر موتور موشک رکورد پیشین آزمایش موتور اصلی موشکی با سوخت مایع در چین را شکسته است. تیم تحقیقاتی که تست های اخیر را انجام داده اند، مدعی هستند این موتور چندبار مصرف ۱۳۰ تنی با سوخت اکسیژن مایع کروسین بسیار قابل اعتماد است و قابلیت انبساط قدرتمندی دارد. آنها برای اینکه موتور برای چندبارمصر کارآمد باشد، آنها تصمیم دارند در احتراق های متعدد و همچنین تنظیم پیشرانس و دیگر فناوری ها ماهر شوند.

همچنین محققان مدعی هستند فناوری های نگهداری و ارزیابی موشک را ساده تر کرده اند تاطول عمر موتور پس از چندبار مصرف را افزایش دهد.

یکی از افراد آگاه به این پروژه می گوید: موشک های چند بار مصرف در مقایسه با نمونه های سنتی دارای ۴ دسته فناوری کلیدی هستند. نخست آنکه باید فرود دقیق موتور تضمین شود، در درجه دوم باید فرود با ثبات و بازیافت طی فرایند فرود انجام شود. علاوه بر آنها باید بقای موشک جهت الزامات استفاده دوباره تضمین شود. درآخر نیز باید موتور سریع تعمیر شود.

کد خبر 6079470 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • یک آمار جالب؛ آنچلوتیِ مربی، مانع از شکسته‌شدن رکورد آنچلوتیِ بازیکن شد!
  • تناژ بارگیری صادراتی راه آهن شمال غرب ۲۲۰ درصد افزایش یافت
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • شکسته شدن رکورد بارش ۱۰ ایستگاه‌های هواشناسی درجنوب سیستان وبلوچستان
  • رکورد بارش در سیستان‌وبلوچستان شکسته شد + فیلم
  • شکسته شدن رکورد بارش ۱۰ ایستگاه‌های هواشناسی بارانسنجی جنوب استان
  • رکورد‌هایی که در حمله موشکی ایران به اسرائیل شکسته شد + عکس
  • افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی
  • موشک ۱۳۰ تنی چند بار مصرف چینی رکورد تست را شکست
  • انتقال ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس