Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی امام با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط 10 متروی تهران در نیمه دوم سال 1399، عنوان کرد: این خط با عبور از 6 منطقه شهرداری تهران یکی از خطوطی است که به دلیل فرصت های سرمایه گذاری که در مسیر آن است، توان تامین بخشی از هزینه ساخت خود را دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی امام، مدیرعامل این شرکت با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط 10 متروی تهران در نیمه دوم سال جاری اظهار کرد: در سال‌هاى گذشته، متروی تهران فاقد طرح جامع مصوب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه آغاز ساخت خط جدید بدون وجود سند بالادستی، منجر به آسیب به  منابع شهر می شد .

او گفت: با تصویب طرح جامع حمل و نقل ریلى تهران در انتهاى بهمن 98  توسط شوراى عالی ترافیک کشور، آغاز عملیات اجرایی خط جدید در دستور کار شرکت متروی تهران قرار گرفت.

امام با بیان این که تا زمان تصویب طرح جامع حمل و نقل ریلى تهران، شرکت مترو انجام مطالعات آغاز خطوط جدید را در دستور کار خود قرار داد است، خاطرنشان کرد: در نهایت به این نتیجه رسیدیم از میان 4 خط جدید8،9،10،11 و نیز 2 خط اکسپرس که در طرح جامع حمل و نقل ریلی به تصویب رسیده است؛ خط 10 از اولویت اجرایی بیشترى براى اجرا برخوردار است.

او با اشاره به این که مجموع خطوط مصوب در طرح جامع تا سال 1420 باید ساخته و بهره برداری شود، دلیل در اولویت قرار دادن خط 10 براى ساخت را این گونه عنوان کرد: این خط در مجموع از 6 منطقه شهر تهران عبور می کند که در این میان منطقه ۵ و ۲۲ برخورداری کمتری از خطوط حمل و نقل ریلی درون شهری دارند. در نتیجه ساخت این خط به تکمیل پوشش شبکه ریلی در پایتخت کمک بسیار زیادی می کند.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در ادامه عنوان کرد: همچنین با توجه به محدودیت منابع مالی شهرداری تهران و نیز دولت در سال جاری ساخت این خط با حضور و مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تامین بخشی از هزینه اجرای آن امکان پذیر است.

امام در ادامه اظهار کرد: وجود مال ها و فروشگاه های بزرگ  در مسیر این خط و نیز فرصت های مناسب جهت احداث مجتمع های ایستگاهی باعث می شود مشارکت در ساخت خط 10 برای  سرمایه‌گذاران بخش خصوصی  دارای جذابیت باشد.

او افزود: تا کنون سرمایه‌گذاران مختلفى برای مشارکت در ساخت این خط اعلام آمادگى کرده‌اند و جلسات متعددی نیز در همین زمینه برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت مترو با بیان این که مقدمات اجرایى ساخت خط 10 و مطالعات آن رو به اتمام است، گفت: خوشبین هستیم در نیمه دوم سال جاری عملیات اجرایى ساخت خط 10 متروى تهران آغاز شود.

میدان کتاب؛ بهترین نقطه برای آغاز ساخت خط 10

او با بیان این که از3 نقطه امکان آغاز عملیات اجرایی خط 10 وجود دارد، گفت: یکی از این نقاط ایستگاه وردآورد و نقطه دیگر خیابان پیامبر است. ایستگاه میدان کتاب گزینه سوم است که در حال حاظر دستگاه حفار TBM که برای لاینینگ خط ۷ در نظر گرفته شده بود در همین نقطه قرار دارد.

امام خاطرنشان کرد: این موضوع همراه با دلایل فنی دیگر باعث می شود بهترین نقطه برای آغاز عملیات اجرای خط ۱۰، میدان کتاب باشد.

بیش از 20  هزار میلیارد تومان هزینه خط 10 به قیمت سال 98

او عنوان کرد: بر اساس برآوردهاى مالى سال 98 هر خط مترو به صورت متغیر 10 تا 20 هزار میلیارد تومان هزینه در بردارد. بر این اساس خط 10 با 42 کیلومتر مسیر به بیش از 20  هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

امام در پایان با بیان این که خط 10 از قنات کوثر آغاز می شود، اظهار کرد: این خط در ادامه با عبور از اتوبان های شهید بابایى و صدر به سمت نمایشگاه بین‌المللى تهران، سعادت آباد، میدان کاج و میدان کتاب سرازیر شده و با عبور از بزرگراه آیت‌الله هاشمى رفسنجانی به منطقه 5 می رسد. سپس از منطقه 22 عبور کرده، به سمت بزرگراه شهید خرازى ادامه مسیر می دهد و از دریاچه چیتگر به سمت ایستگاه وردآورد مى‌رود. این ایستگاه با متروی خط 5 (مسیر تهران - کرج )ایستگاه تبادلى دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرمایه گذاری مترو خط 10 مترو مديرعامل شركت متروي تهران آغاز عملیات اجرایی خط نیمه دوم سال متروی تهران میدان کتاب ساخت خط 10 خط 10 مترو حمل و نقل طرح جامع سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۷۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد

عملیات اجرایی پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان صبح امروز در این محله تاریخی و کم‌برخوردار شهر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ عملیات اجرایی پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و
امام جمعه سمنان، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و خانواده‌های معظم شهدا آغاز و کلنگ احداث این مجموعه بهداشتی و درمانی به زمین زده شد.

پایگاه سلامت محله بافت فرسوده کهنه‌دژ سمنان به مساحت ۳۵۰ مترمربع و ۲۲۰ متر بنا در یک طبقه به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان محله احداث می‌شود و با ساخت این پایگاه بهداشتی و درمانی ۸۵۰۰ نفر از ساکنان محله کهنه‌دژ سمنان، خدمات خود را از این پایگاه دریافت می‌کنند.

در این مراسم معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل راه شهرسازی استان سمنان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر سمنان نیز حضور داشتند.

کد خبر 747438

دیگر خبرها

  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد