Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@17:13:11 GMT

افزايش سقف وام ساخت در بافت فرسوده

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۷۰۵۸

افزايش سقف وام ساخت در بافت فرسوده

خبرگزاری آریا-عضو هیئت مدیره و راهبر توسعه مدیریت و منابع شرکت باز آفرینی شهری، از افزایش سقف وام ساخت در بافت‌های فرسوده شهری کشور خبر داد.
به گزارش آریا، آقای عباس شفیعی در ارتباط با رسانه ملی گفت: این وام به چهار گروه از قبیل «شهر تهران»، «کلانشهرها»، «شهر‌های بیش از 200 هزار نفر جمعیت و مراکز استان‌ها» و «سایر شهرها» پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کسانی که می‌خواهند بافت فرسوده خود را در شهر تهران نوسازی کند بصورت خودمالکی تا سقف 100 میلیون تومان و اگر انبوه ساز بخواهد این کار را انجام دهد تا سقف 250 میلیون تومان برای هر واحد می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند.
عضو هیئت مدیره و راهبر توسعه مدیریت و منابع شرکت باز آفرینی شهری اضافه کرد: سقف وام برای خودمالکان در کلانشهر‌ها 80 میلیون تومان و برای انبوه سازان 230 میلیون تومان است.
وی گفت: سقف این وام برای شهر‌های بیش از 200 هزار نفر و مراکز استان‌ها برای خودمالکان 80 میلیون تومان و برای انبوه سازان 220 میلیون تومان است.
شفیعی افزود: سقف وام ساخت برای بافت‌های فرسوده در شهر‌های کمتر از 200 هزار نفر جمعیت برای خودمالکان 60 میلیون تومان و برای انبوه سازان 180 میلیون تومان است.
وی ادامه داد: بطورکلی 50 میلیون تومان از این تسهیلات با نرخ 9 درصد و بقیه بدون سپرده گذاری با نرخ 18 درصد است.
عضو هیئت مدیره و راهبر توسعه مدیریت و منابع شرکت باز آفرینی شهری گفت: باز پرداخت تسهیلات هم سه سال دوره مشارکت مدنی و بعد از آن هم هفت سال دوره فروش اقساطی جمعاً 10 سال این تسهیلات بازپرداخت خواهد شد.
وی افزود: اگر انبوه ساز هم وارد شود این را می‌تواند به فردی که خریدار خانه است، منتقل کند.
شفیعی گفت: منابع این تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره 18 است که از صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افزایش وام ساخت بافت فرسوده میلیون تومان سقف وام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «ﺣﻤﯿﺪ آراﯾﺶ» از اجرای ۲۱۰ پروژه تامین خدمات روبنایی و زیربنایی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری (شامل فضاهای آموزشی، انتظامی، درمانی، ورزشی، فضای سبز، پارک، معابر و غیره) با اعتبارات تخصیصی حدود ۲ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرکل دفتر نظارت بر امور اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: تعداد ۲۱۷ پروژه در محلات هدف بازآفرینی شهری برای اتمام و تکمیل به سال ۱۴۰۳ منتقل شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر از معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی شهری آسفالت شده است، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات بند (ز) تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۹‌هزار تن قیر یارانه‌ای در قالب ۳۱۹ حواله به ۲۶۹ شهر در کشور به‌منظور اجرای آسفالت معابر خاکی در بافت‌های فرسوده کشور طی تفاهم‌نامه با شهرداری‌ها توزیع شده است.

گفتنی است؛ در نخستین جلسه قرارگاه مسکن که با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، آمار صدور پروانه ساخت ۱۲۳ هزار واحد اعلام شده بود، اما این آمار در پایان سال ۱۴۰۲ از مرز ۲۵۰ هزار واحد عبور کرد که در ۷۳ هزار نقطه واقع شده ‌است.

برپایه این گزارش، در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز بیش از ۷۱ درصد از برنامه بازآفرینی شهری محقق شده ‌است. فقط در اسفند ماه گذشته ۲۲ هزار واحد پروانه صادر شد و به گفته مسوولان چنانچه هر ماه ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد صدور پروانه ثبت شود، برنامه ساخت ۱۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده محقق می‌شود.

همچنین، سند دار کردن اراضی تصرف سکونتگاه‌های غیررسمی بزرگ‌ترین خدمت به ساکنان این بافت‌ها است و تاکنون ۲۵ هزار نفر متقاضی دریافت سند در اراضی تصرف ثبت نام کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید
  • رونق ساخت و ساز در محلات با بافت فرسوده و ناپایدار تهران
  • جایگزینی تاکسی‌های فرسوده تهران با تاکسی‌های برقی کرمان موتور
  • اجرای ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ ​
  • ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود
  • نظرآباد و اشتهارد دارای بیشترین بافت فرسوده روستایی در البرز هستند