Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذوالفقار مهدی زاده گفت: 500 لیتر آب در شبانه روز به واسطه روشن کردن وسائل سرمایشی به مصرف شهروندان می‌رسد که در نهایت حجم بار مصرفی بالایی را به شبکه ذخیره و توزیع آب وارد می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مدیرعامل شرکت آبفای البرز امروز دوشنبه به افزایش 11 درصدی آب در سه ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و در جمع خبرنگاران، گفت: از ابتدای سال 99 تا گنون شهروندان البرزی 70 میلیون متر مکعب آب مصرف کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوالفقار مهدی زاده با اشاره به اینکه 20 درصد از آب شرب مورد نیاز مردم از سدهای طالقان و امیرکبیر تامین می شود، افزود: متاسفانه طی سال های اخیر بخش اعظمی از سفره های آب زیرزمینی به دلیل استفاده بی رویه شهروندان خشک شده است در حالی که 80 درصد از آب شرب مردم از همین سفره ها تامین می شود.   وی اظهار داشت: به واسطه شیوع ویروس کرونا در هر بار شستن دست ها 6 لیتر آب مصرف می شود و اگر در طول شبانه روز این کار را  10 بار شاهد باشیم، قطعا 60 لیتر آب به سرانه مصرفی البرز اضافه شده است، البته رعایت پروتکل های بهداشتی افزایش مصرف آب را از ابتدای سال تا امروز به همراه داشته است.   مهدی زاده گرم شدن هوا  روشن شدن کولرهای آبی را دو دلیل دیگر افزایش مصرف آب در البرز دانست و تصریح کرد: 500 لیتر آب در شبانه روز به واسطه روشن کردن وسائل سرمایشی به مصرف شهروندان می رسد که در نهایت حجم بار مصرفی بالایی را به شبکه ذخیره و توزیع آب وارد می کند.   مدیرعامل شرکت آبفای البرز ادامه روند مذکور را زمینه ساز افت فشار آب و قطعی در مناطقی از البرز اعلام کرد و گفت: توصیه ما به شهروندان این است که از پمپ مستقیم روی شبکه های آب استفاده نکنند و صرفا پس از کنتور از یک مخزن ذخیره آب 250 لیتری به ازای هر خانواده و یک پمپ بهره ببرند تا طبقات بالایی ساختمان ها نیز از آب شرب بی نصیب نمانند.
    انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: لیتر آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۷۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت‌ اعلام شد | چند لیتر واریز می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

متقاضیان کارت سوخت بخوانند | زمان تحویل کارت سوخت کوتاه شد

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه‌ مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

کد خبر 845234 برچسب‌ها سوخت - بنزین (کارت سوخت هوشمند) سوخت - بنزین (سهمیه‌ بندی) خبر مهم سوخت - بنزین (پمپ بنزین)

دیگر خبرها

  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب واریز می‌شود
  • میزان تولید آب شرب در چهارباغ افزایش می‌یابد
  • مشکل تجمع وانت بار‌ها در ابتدای جاده رشت - فومن
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • انتخاب کولر مناسب برای منزل شما: گازی یا آبی؟
  • زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت‌ اعلام شد | چند لیتر واریز می شود؟
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر می‌کند؟
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی‌کند/ پرمصرف ها نقره داغ می‌شوند
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی کند/ پرمصرف ها نقره داغ می شوند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد