Web Analytics Made Easy - Statcounter

نانوپوشش اصلاح‌کننده که روی سطح آسفالت قرار می‌گیرد «جیپیو» مقاومت سطح جاده را در برابر خستگی بیش از ۲۵۰ برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، در شهر کنت، به‌صورت آزمایشی یک نانوپوشش اصلاح‌کننده که روی سطح آسفالت قرار می‌گیرد، مورد استفاده قرار گرفت تا با آسفالت معمولی مقایسه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
استفاده آزمایشی این محصول در جاده‌ها و باند فرودگاه، حاکی از افزایش ۲۵۰ برابری مقاومت سطح آسفالت در برابر خستگی بوده است.

شرکت امی، پیمانکار بزرگراه، به همراه شورای شهر کنت قصد دارند تا از یک اصلاح‌کننده آسفالت با فرمولاسیون نانو موسوم به جیپیو که توسط شرکت ایتالیایی اترکمیکا (Iterchimica) تولید می‌شود به‌صورت آزمایشی استفاده کنند. شرکت امی قراراست این اصلاح‌کننده آسفالت را برای شهر کنت استفاده کند.

این استفاده آزمایشی بخشی از برنامه انجمن مدیران محیط‌زیست، اقتصاد، برنامه‌ریزی و حمل و نقل است که بودجه آن توسط وزارت حمل و نقل تامین شده‌است.

در این برنامه، مقرر شده تا ۳۵۰ متر از جاده ایست‌هیل در دارتفورد با اصلاح‌کننده آسفالت جیپیو پوشش داده شود و در کنار آن یک آسفالت معمولی نیز قرار داده شود تا بتوان در ادامه عملکرد آسفالت دارای اصلاح‌کننده نانو را با آسفالت معمولی مورد مقایسه قرار داد.

جیپیو یک اصلاح‌کننده پلیمری بوده که حاوی گرافن است که به‌عنوان یک نوع پلاستیک بسیار سخت شناخته می‌شود. این پوشش روی سطح آسفالت‌ها در چند سایت مختلف از جمله جاده‌ها و باند فرودگاه به‌صورت آزمایشی استفاده شده‌است.

اولین استفاده آزمایشی از این محصول، سال گذشته در بریتانیا انجام شد. محصول جیپیو که توسط شرکت اترکمیکا ساخته می‌شود، محصول سه سال تحقیق و توسعه بوده و با همکاری شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) و دانشگاه میلان به سرانجام رسیده است. گرافن مورد استفاده در این اصلاح‌کننده، توسط شرکت دایرکتا پلاس تولید می‌شود که یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گرافن و محصولات گرافنی است.

آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که جیپیو مقاومت سطح جاده را در برابر خستگی بیش از ۲۵۰ برابر افزایش می‌دهد.

دیوید اوگدن، مدیر شرکت امی در این باره گفت: ما همیشه به دنبال راه‌حل‌های جدید و نوآورانه برای ارائه بهترین ارزش افزوده به مشتریان هستیم. بنابراین، خوشحالیم که با اترکمیکا همکاری داریم. با استفاده از این فناروی به‌عنوان بخشی از برنامه تعمیر و نگهداری، می‌توانیم آسفالت بادوام بیشتری ایجاد کنیم که در نهایت موجب افزایش امنیت بیشتر برای مردم و طول عمر بالاتر جاده‌ها می‌شود و این موضوع روی سفر‌های مردم تاثیرگذاشته و همچنین با کاهش تولید گاز گلخانه‌ای به محیط‌زیست نیز کمک می‌کند.

فدریکا جیاناتاسیو در پایان خاطرنشان کرد: از شرکت اترکمیکا، در تولید این محصول از گرافنی موسوم به G+ که توسط دایرکتا پلاس تولید می‌شود، استفاده شده‌است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آسفالت نانو آسفالت گرافن اصلاح کننده سطح آسفالت ۲۵۰ برابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۷۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، معاون سیاسی امنیتی فرماندار میبد، رئیس دفتر امام جمعه، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و رئیس بنیاد شهید شهرستان با حضور درمنزل سیدعلی محمد جوادیان، رضا جعفری نژاد و علی اصغر رسولی از جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس از صبر و استقامت آنها تجلیل کردند.   سیدعلیمحمد جوادیان در عملیات فتح المبین، رضا جعفری نژاد در عملیات خیبر و علی اصغر رسول در عملیات والفجر هشت به درجه والای جانبازی نائل آمدند.   رئیس دفتر امام جمعه میبد در این دیدار گفت: انقلاب اسلامی به برکت خون هزاران شهید و ایثار و فداکاری شما جانبازان سرافراز و آزادگان به پیروزی رسید.   حجت الاسلام فاضلی با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت به پرچمداری ایران اسلامی در برابر دشمنان ایستاده است، افزود: جبهه مقاومت با روحیه جهادی و انقلابی شما عزیزان در برابر رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی ایستاده است و به زودی جبهه کفر را سرنگون و قدس و مردم مظلوم غزه را از زیر ظلم و ستم دشمنان آزاد خواهد کرد.   وی خاطرنشان کرد: شما جانبازان عزیز و سرافراز زخم گلوله را در تن خود به یادگار دارید و به آن افتخار می‌کنید و در چشم و دل ملت ایران عزیز هستید.

دیگر خبرها

  • روایتی از حضور رسانه‌ها و موفقیتی که در برابر رژیم غاصب رقم زد
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • تقلب سازمان یافته در کنکور سال گذشته رخ نداد/ تجربی پر جمعیت‌ترین گروه آزمایشی در آزمون سراسری است
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • شرکت ملی نفت صاحب کارخانه آسفالت می شود
  • اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب‌وفاضلاب جزیره خارگ
  • بانک های ناتراز اصلاح شوند تورم کاهش می یابد
  • ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب خارگ اختصاص یافت
  • رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی با نانو پوشش ها