Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-23@06:39:56 GMT

«وپست» سودده ماند

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۷۲۲۰

«وپست» سودده ماند

«پست بانک ایران» که قصد تجدید ارزیابی دارایی های ثابت خود را دارد، پرده از سوددهی در بهار 99 داد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، گزارش عملکرد 3 ماهه «پست بانک ایران» نشان می دهد که زیان انباشته با اندکی کاهش به 9 هزار و 961 میلیارد ريال رسیده است. سرمایه شرکت 3 هزار و 233 میلیارد ريال است؛ بنابراین، زیان انباشته 3 برابر سرمایه اسمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نسبت نامطلوب موجب شد تا «پست بانک» دست به کار شود و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های ثابت را به جریان بیاندازد.
میزان افزایش سرمایه 7 هزار و 42 میلیارد ريال است که معادل 218 درصد سرمایه کنونی است.
در تجدید ارزیابی، این بانک زمین و ساختمان را به کار گرفت که البته سهم زمین بسیار بیشتر از ساختمان است.
به این ترتیب، سرمایه «پست بانک ایران» در صورت تصویب در مجمع فوق العاده، به رقم 10 هزار و 275 میلیارد ريال خواهد رسید که البته همچنان مشمول ماده 141 قانون تجارت محسوب می شود.
هر چند تجدید ارزیابی دارایی ها اثری بر سودآوری ندارد اما؛ این بانک پیش بینی کرده با انجام افزایش سرمایه مذکور، در سال 99 2 هزار و 313 میلیارد ريالی دست یابد.     لازم به ذکر است که گزارش عملکرد 3 ماهه نخست سال 99 نشان می دهد که «وپست» 331 میلیارد ريال سود خالص شناسایی کرد؛ در حالی که در مدت مشابه سال قبل 149 میلیارد ريال زیان متحمل شده بود.
هر چند که سود و وجه التزام تسهیلات اعطایی در مدت یاد شده 13 درصد افت کرده اما؛ شناسایی 975 میلیارد ريال سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و سپرده‌گذاری‌ها در کنار کاهش 17 درصدی سود سپرده های سرمایه گذاری، موجب رشد 66 درصدی سهم بانک از درآمدهای مشاع شد.
با افزایش 14 درصدی درآمدهای غیرمشاع، جمع درآمدها رشد 45 درصدی را به خود دید.
در واقع، تراز درآمدی «وپست» مثبت است و نسبت به گذشته بهبود یافته و بار مثبت آن بیشتر شده است.
انتظار می رود با توجه به روند رو به رشد، فرایند سودسازی همچنان ادامه داشته باشد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: وپست سود خالص سرمایه سهم تسهیلات تجدید ارزیابی میلیارد ریال پست بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری

هوشنگ طاهری میرقائد اظهار داشت: بانک کشاورزی در راستای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲، تعداد ۷۹۰ فقره پرونده مشمول دستورالعمل بند خ ماده ۳۳ بوده که مبلغ ۱۳۳میلیارد ریال سود و جرایم متعلقه مورد بخشودگی قرار گرفت.

وی از بخشودگی سود و جرائم متعلقه مشمولین بند د تبصره ۱۶ خبر دد و گفت: بر اساس رسالت و ماموریت اصلی بانک کشاورزی و مساعدت به کشاورزان همچنین تعداد یک هزار و ۸۵۰ فقره بدهی بدهکاران مشمول بند دال تبصره ۱۶ بودکه مبلغ ۲۰۲ میلیارد ریال از سود و جرائم متعلقه مورد بخشودگی قرار گرفت.

طاهری میرقائد با اشاره به عملکرد شعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص بخشودگی وجه التزام بدهکارانی که مشمول بند‌های یاد شده نیستند، گفت: در سال ۱۴۰۲ تعدادسه هزار و ۱۷۱ فقره پرونده بدهی بدهکاران با مبلغ ۷۵ میلیارد ریال نیز بخشیده شد.

وی یادآور شد: همچنین ۳۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات نیز به ۲۲ هزار و ۵۲ پرونده پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ۱۴۰۲ با جذب حداکثری اعتبارات تخصیصی به استان، مبلغ ۳۵ هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۱ هزار و ۵۱۱ نفر از بهره‌برداران در زیربخش‌های مختلف کشاورزی اعم از زراعت، دامداری، شیلات، گلخانه، ادوات کشاورزی، مرغداری، باغداری و صنایع تبدیلی تکمیلی بخش پرداخت شده است.

طاهری میرقائد در خصوص تامین منابع مالی برای اجرای طرح‌های گلخانه‌ای گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۰ فقره پرونده تسهیلات به مبلغ یک هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال تسهیلات به مجریان طرح‌های گلخانه به متراژ حدود ۱۵ هکتار پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی تعداد ۱۵۳ فقره پرونده به مبلغ ۵۴۳ میلیارد ریال و همچنین در بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ نیز تعداد ۹۹ فقره تسهیلات به مبلغ ۲ هزار و ۹۳۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد و پرداخت این تسهیلات سهم بسزایی در امنیت غذایی، افزایش تولیدات و محصولات کشاورزی و رونق اقتصادی بخش کشاورزی داشته است.

بیشتر بخوانید

صدور ۱۶۱ مجوز تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

طاهری میرقائد در خصوص تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی سال ۱۴۰۲ گفت: در راستای حمایت از جوانی جمعیت و کمک به زوج‌های جوان سال گذشته تعداد ۹۵۲ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ یک هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال و تعداد ۸۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به مبلغ ۶۰۴ میلیارد ریال پرداخت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • پرداخت ۳۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال وام ازدواج در همدان
  • تریدر ناشناس با ۷ میم‌کوین ۱٫۵ میلیون دلار سود به جیب زد
  • ۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • ۲۰ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی ِ معادن استان کردستان
  • تعویض هادی خطوط انتقال برق 132 کیلوولت مارون اصلی - مربچه در خوزستان‏