Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به ضرورت معرفی هرچه بیشتر شخصیت‌های برجسته و تاثیرگذاری همچون مرحوم «حسینعلی البرز» به مردم کشورمان، مجموعه‌ای دو قسمتی (۴۵ دقیقه‌ای)  پیرامون همین موضوع در حال تولید است.

فیلمنامه این مجموعه که «صفر و بی نهایت» نام دارد، گذری بر زندگی پر فراز و نشیب «حسینعلی البرز»، در طول دوران زندگی وی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسناد بنیاد البرز، کتاب چهره ماندگار وقف به قلم منوچهر فقیه و روزنامه‌های اطلاعات و کیهان از منابع استفاده شده در این مستند هستند که توسط مهدی ضحاکی و سجاد فرامرزی کارگردانی شده است.

تصویربرداری از افرادی که مرحوم «حسینعلی البرز» را درک کرده‌اند و دانشجویان و افراد موفقی که از بنیاد البرز جایزه گرفته‌اند و همچنین بازسازی زندگی موسس بنیاد فرهنگی البرز از دوران کودکی تا لحظه مرگ و پیشرفت بنیاد بعد از انقلاب اسلامی در بیش از ۲۰ لوکیشن مختلف، از مراحل ساخت مجموعه «صفر و بی نهایت» است که سجاد فرامرزی تهیه‌کننده آن است.

جلیل فرجاد نقش مرحوم «حسینعلی البرز» را در مجموعه «صفر و بی نهایت» بر عهده دارد؛ علی صابری و بنیامین صفاپور از دیگر بازیگران این مجموعه هستند.

بنیاد فرهنگی البرز با هدف‌ ترویج فرهنگ و دانش کشور، سال ۱۳۴۲ توسط زنده‌یاد مرحوم «حسینعلی البرز» از طریق وقف اموال، تاسیس شده است.

مرحوم «حسینعلی البرز» برای تاسیس این بنیاد تمام اموال خود را «وقف» کرد؛ وی حتی خانه شخصی خود را نیز فروخت و مبلغ آن را به مجموع دارایی‌های بنیاد اضافه کرد و در یکی از اتاق‌های هتل ایرانشهر زندگی کرد.

موسس بنیاد فرهنگی البرز سال‌ها علاوه بر عضویت در نخستین هیئت امنای دانشگاه شریف، تمام تلاش خود را در حمایت از نخبگان ایرانی در تمامی سطوح از طریق ابداع و اعطای وام شرافتی (بدون ضامن و بهره) به دانشجویان، اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و همچنین ابتکار و اهدای جایزه بنیاد البرز به‌عنوان جایزه نوبل ایرانی به برترین‌های علمی کشور به کار بست.

بنیانگذار وقف علمی کشور، علیرغم بیماری و منع پزشکان از هرگونه فعالیت، مسئولیت مدیرعاملی بنیاد را با اشتیاق به عهده گرفت و در طی سال‌های حضورش در ایران، مادام‌العمر خود را از دریافت هرگونه حقوق، پاداش و مزایا بابت مدیریت در بنیاد محروم کرد و به عبارتی، علاوه بر وقف تمامی اموال خود، وجود خود را نیز وقف کرد.

گفتنی است، اسامی عوامل دیگر ساخت این مجموعه به شرح زیر است:

مدیر فیلم برداری: علی اکبر عطایی

فیلمبردار اول:امیرحسین نوش آذر

دستیار:حامد علیزاده

مدیر تولید: مهدی شهرباف

طراح صحنه: فریاد صالح

دستیار صحنه:ارکان تیموری - محسن تقی پور

طراح لباس: آمنه شیخ الاسلام

دستیار:سعیده اصغری

طراح گریم: مهدی شعبانی

منشی صحنه:مژگان مظاری 

مدیر تدارکات:افشین حیدری

دستیار کارگردان:میثم مرادی

گروه برنامه ریزی: مهدی باقرپور، فاطمه غلامی

کد خبر 4966709

منبع: مهر

کلیدواژه: وقف سازمان اوقاف و امور خیریه فیلمبرداری معرفی کتاب دهه کرامت امام رضا ع ویروس کرونا کنفرانس بین المللی فلسفه معرفی نشریات مجمع عالی حکمت اسلامی سازمان اوقاف و امور خیریه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قرآن حقوق بشر فعالیت های قرآنی حسینعلی البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۷۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولایی بر حق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با صدور پیامی از مشارکت مردم استان البرز در برنامه‌های ماه مبارک رمضان قدردانی کرد. در متن این پیام آمده است:

طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، ماه مبارک رمضان امسال رنگ و بوی قرآنی ویژه‌ای داشت. حضور بسیاری از مردم در محافل جزءخوانی قرآن، افطاری عمومی و پویش زندگی با آیه‌ها مایه خرسندی بود. چاپ و توزیع کتاب قرآنی «مسطورا» در بسیاری از مساجد، هیئات مذهبی، امامزادگان و فضای مجازی با همکاری نهادها و ارگان‌های مختلف انجام شد و فضای عمومی و مجازی امسال بیش از پیش رنگ و بوی انس با قرآن داشت.

برنامه مفخّم محفل در تلویزیون به صورت کاملاً متفاوت و ویژه توانست مخاطب بسیار بالایی جذب کند. جشن بزرگ محفل امام حسنی‌ها در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) به صورت ویژه پدیده آن ایام بود و همه این‌ها نویدبخش یک جنبش قرآنی در سطح جامعه و نشان‌دهنده یک حرکت گرانسنگ و متفاوت در کشور و به صورت خاص در استان البرز بود.

این استان در این حرکت نورانی سهم بسزایی داشته و ارائه اینگونه گزارشات به هم استانی‌های عزیز می‌تواند بسیار مسرت‌بخش باشد چراکه بسیاری از فعالان و مجموعه‌داران مؤسسات قرآنی به صورت هماهنگ طرح‌ها را مطالعه و اجرا کردند، به طوری که در یک آمار قابل توجه شاید کمتر پویش و رویدادی در استان با این استقبال روبرو شده است.

۸۵ هزار و ۶۰۰ پیامک از استان البرز برای پاسخ به سوالات طرح زندگی با آیه‌ها ارسال شده که این تعداد نشان از این است که حجم قابل توجهی از مردم علاقه مند به انس با قرآن هستند. ما مدعی هستیم کمتر پویشی در کشور بوده که به این اعداد و ارقام دست یافته چراکه فقط در محفل قرآنی امام حسنی‌های استادیوم آزادی، ۲۵ هزار نفر از استان البرز شرکت کردند آن هم در ایام تعطیل و شرایط خاص.

جا دارد به نوبه خودم از همه عزیزانی که در برپایی محافل، جلسات قرآنی، جلسات تفسیر، طرح وزین و کم نظیر زندگی با آیه‌ها، برنامه محفل، برنامه قرآنی امام حسنی‌ها و … همکاری کردند تشکر کنم و امیدوارم مرضی درگاه خداوند متعال قرار گیرد. ان شا الله در آینده نزدیک از دست اندرکاران و برگزارکنندگان این برنامه‌ها تقدیر به عمل خواهد آمد.

کد خبر 6081381

دیگر خبرها

  • معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز
  • «موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود
  • «زندگی به شرط خنده»، در راه شبکه آی‌فیلم
  • آماده‌سازی بزرگ‌ترین پروژه نهصت ملی مسکن در اشتهارد
  • ۱۸۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در البرز احداث می‌شود
  • حال خوب یک روز بهاری در البرز
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • یک واقف آمریکایی ۱۰ هزار قطعه تمبر به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد
  • کانون علمی آرد و نان در البرز راه اندازی می‌شود
  • ویژه نامه جام جم البرز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳