Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، استاندارد نبودن راه‌های مواصلاتی استان ایلام از جمله مشکلاتی است که هر ساله حوادث ناگواری برای برخی از هم‌استانی‌ها در پی دارد. هر چند وعدهای فراوانی برای بهسازی و استانداردسازی  مسیرهای مواصلاتی استان از سوی مسئولان داده شده اما تاکنون اقدام موثری برای رفع این مشکلات انجام نشده و کماکان مسیرهای خطرناک و غیراستاندارد استان برای رانندگان حادثه‌سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسیر روستای کله‌جوب به سمت حاجی‌حاضر از جمله مسیرهای پرترددی است که به دلیل عدم استانداردسازی سالانه شاهد بروز حوادثی در آن هستیم. هرچند بهسازی این مسیر مواصلاتی جزو مصوبات سفر استاندار بوده است، اما تاکنون اقدامی انجام نشده است.

بی‌توجهی مسئولان

فیلی، یکی از شهروندان ایوانی، گفت: مسیر روستای کله‌جوب به حاجی‌حاضر بسیار باریک و غیراستاندارد است و همین امر سبب بروز حوادث متعددی در این مسیر شده، اما مسئولان به این مهم بی‌توجهند و سال‌هاست که وعده بهسازی آن عملی نشده است.

وی افزود: مشخص نیست چند نفر باید در این مسیر جان خود را از دست بدهند تا مسئولان به فکر چاره‌ای برای رفع نقاط حادثه‌خیز آن بیفتند.

بالا بودن تردد روزانه در این مسیر

یکی از عمده‌ترین دلایل مهاجرت روستایی همواره عدم دسترسی آسان به شهرها برای انتقال محصولات کشاورزی و دامی خود و همچنین امکانات بهداشتی، درمانی و دیگر تسهیلات شهری بوده است. با توجه به قرار گرفتن اراضی کشاورزی و بقعه حاجی‌حاضر در این منطقه که سبب تردد زیاد در این منطقه شده است، ضروری بهسازی آن باید در دستور کار قرار گیرد.

محمدی، دیگر شهروند ایوانی، با بیان اینکه درصد قابل توجهی از تصادفات ایوان مربوط به همین مسیر است گفت: با توجه به قرار گرفتن بقعه متبرک حاجی‌حاضر و اراضی کشاورزی در این منطقه، تردد زائران و کشاورزان در این مسیر بالاست و ضروری است هرچه سریع‌تر برای بهسازی و تعمیر این مسیر مواصلاتی اقدام کنند.

وی افزود: امید است مسئولان با بهسازی این مسیر از وقوع حوادث مرگبار در آن جلوگیری کنند.

آغاز به کار پیمانکار مجری پروژه

امیدعلی سبزی، فرماندار شهرستان ایوان، گفت: بهسازی مسیر روستای کله‌جوب- حاجی‌حاضر به طول ۳ کیلومتر از مصوبات استاندار است که به دلیل کم‌کاری پیمانکار مجری این پروژه تکمیل نشده است.

وی افزود: چندی پیش، قرارداد اجرای این پروژه با پیمانکار جدید منعقد شده است و هم‌اکنون بهسازی این مسیر در حال انجام است.

فرماندار شهرستان ایوان با بیان اینکه تکمیل این پروژه از اولویت‌های کاری است ادامه داد: با توجه به اهمیت مسیرهای مواصلاتی در پیشرفت و توسعه هر منطقه، هم‌اکنون مطالعه چهارخطه کردن ایوان تا تونل قلاجه در دستور کار قرار دارد.

توسعه راه‌های هر منطقه می‌تواند به رونق و ارتقای وضعیت اقتصادی، فرهنگی و موضوعات اجتماعی کمک شایانی کند، تا جایی که توسعه راه‌های مواصلاتی از گذشته تاکنون در اولویت مدیران قرار داشته است، اما به این مهم در استان ایلام آن گونه که باید توجه نشده و ضروری است مسئولان ارشد استانی این امر مهم را در اولویت طرح‌های عمرانی قرار دهند تا علاوه بر کاهش سوانح جاده‌ای، شاهد توسعه و پیشرفت مناطق مختلف استان باشیم.

کد خبر 528412 برچسب‌ها طرح‌های عمرانی استان ایلام

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: طرح های عمرانی استان ایلام حاجی حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ به شرح زیر است:

بر اساس آخرین داده‌های ترافیکی، تردد روان در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه و آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) برقرار و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

ترافیک در آزادراه قزوین - کرج محدوده مهرویلا و حدفاصل استاندارد تا پل کلاک و محور شهریار - تهران حدفاصل میدان معادن تا شهر قدس سنگین و در آزادراه کرج - قزوین محدوده مهرشهر نیمه سنگین است.

شاهد بارش باران در برخی از محورهای استان‌های سیستان بلوچستان جنوب، اصفهان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، یزد و فارس هستیم.

طبق اطلاعات موجود، محورهای گشت - سراوان، چاهان - زرآباد و هشتگرد - طالقان مسدود و محورهای سروآباد - پاوه، سی‌سخت - پادنا، گنجنامه - تویسرکان، وازک - بلده و پونل - خلخال دارای انسداد فصلی است.

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: سه‌شنبه در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه جنوبی استان‌های اصفهان و یزد، شرق خوزستان، جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و چهارشنبه علاوه بر این مناطق در خراسان جنوبی، رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید، تگرگ و در بعضی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: پنجشنبه در بعضی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان، بارش با شدت کمتری ادامه دارد، همچنین در روز سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: در بعدازظهر جمعه در بعضی نقاط شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی و بعدازظهر شنبه علاوه بر این مناطق، در دامنه‌های زاگرس جنوبی، بعضی نقاط استان‌های فارس و هرمزگان، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: سه‌شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک وجود خواهد داشت، همچنین خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا پنجشنبه مواج و طوفانی خواهد بود.

کد خبر 745038

دیگر خبرها

  • ◄ امضا کنید؛ کارزار دو بانده شدن جاده نصرآباد به شهرضا
  • هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار
  • گام‌های پایانی عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد
  • ۸۰ درصد محورهای مواصلاتی استان بوشهر به سامانه‌ های هوشمند مجهزند
  • اتمام عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد،به زودی
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی
  • ۸۰ درصد محورهای مواصلاتی استان بوشهر به سامانه‌های هوشمند مجهزند
  • هشدار هواشناسی در سیستان و بلوچستان/ آماده باش نیروهای راهداری