Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان حضور یافت و با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به گفتگو و تبادل‌نظر پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این دیدار رضا نقدی جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را بالغ‌بر 180 هزار دانشجو در تمامی استان‌های کشور و در 176 دانشکده در سطح کشور عنوان کرد و این دانشگاه را دارای 25 هزار عضو هیئت‌علمی و استاد دانست.

وی با اشاره به وجود 2200 کارگاه و آزمایشگاه در کشور خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد دروس در این دانشگاه به‌صورت کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می‌شود.

وی آمار اشتغال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه را بیش از 63 درصد دانست و گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان در چهار دانشکده با 4 هزار دانشجو رسالت و مأموریت خود را دنبال می‌کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاهی مهارت محور با تربیت نیروی کار ماهر و چیره‌دست همراه با پنجه‌های کارآمد است.

وی اضافه کرد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان یادآور شد: ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی در این دانشگاه به‌منظور تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه ارائه می‌شود که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی است.

نقدی با اشاره به اهمیت تربیت نیروی ماهر و آماده کار در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: خوداشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره‌وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه علمی رایگان است و در سال جدید مجوز اخذ رشته‌های طراحی لباس در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری به‌صورت ناپیوسته و رشته‌های کاردانی مانند انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت بدنی، معماری، هنرهای تجسمی-نقاشی، تولید و بهره‌برداری گیاهان دارویی و معطر، از وزارت علوم تحقیقات فناوری اخذ شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان نیز در این دیدار نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای در زمینه اشتغال را تحسین‌برانگیز و ستودنی دانست و بر لزوم ارتباط بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش و صنعت تأکید کرد و گفت: در صورت ارتباط این 3 مجموعه شاهد پیشرفت‌های چشمگیری خواهیم بود.

قاسم شریفی توجه به دانشگاه فنی و حرفه‌ای را ضروری دانست و گفت: آمار اشتغال بیش از 63 درصدی جذب فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در بازار کار با نگاه ویژه به این مجموعه عظیم دانشگاهی قابلیت ارتقاء به 90 درصدی را داراست.

وی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را یکی از ارکان شورای اشتغال استان‌ها دانست و آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری و تعامل با این دانشگاه اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه استان سمنان صنعت اشتغال قاسم شریفی رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان آمار اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۷۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود اسپانسرها به اسنوکر پس از حرفه‌ای شدن وفایی و سرخوش

سرمربی تیم ملی اسنوکر گفت: از زمانی که سرخوش و وفایی در اسنوکر حرفه‌ای‌های جهان قرار گرفته‌اند اسپانسرها به این رشته ورود و سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده‌اند.

کامران شهلایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر امیر سرخوش و حسین وفایی دو ورزشکار اسنوکر کشورمان هستند که در این رشته به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند. وفایی مدت یکسال است که روند حرفه‌ای را در اسنوکر طی می‌کند و سرخوش به تازگی در انجمن حرفه‌ای های جهان قرار گرفته و در آکادمی بزرگ انگلیس روند پیشرفت را سپری می‌کند.

وی افزود: پیش از این اسنوکر در کشور مطرح نبود و جایگاهی در جهان نداشتیم حتی هیچ اسپانسری حاضر به سرمایه‌گذاری در این رشته نبود اما از زمانی که حسین وفایی این رشته را در جهان مطرح کرد این رشته از حالت آماتوری خارج شده و اکنون جنبه بین‌المللی پیدا کرده است. به طوری که اکنون اسپانسرهای خوبی در حال سرمایه‌گذاری در این رشته هستند.

سرمربی تیم ملی اسنوکر با اشاره به حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از این رشته و اعزام ورزشکاران اسنوکر و پاکت بیلیارد به مسابقات ایندورگیمز، تصریح کرد: رقابت‌های داخل سالن آسیا آبان در تایلند برگزار می‌شود و قرار است با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ما نیز در دو رشته اسنوکر و پاکت بیلیارد در دو بخش زنان و مردان شرکت کنیم.

شهلایی گفت: اسنوکر پیش از این مظلوم واقع شده بود اما از زمانی که سرخوش و وفایی حرفه‌ای شده‌اند این رشته جایگاه خود را نه تنها در کشور بلکه در جهان نیز پیدا کرده و پشتوانه‌های خوبی در این رشته شناسایی شده‌اند.

وی در پایان افزود: امیدوارم در آینده با حمایت های خوب وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بتوانیم تعداد ورزشکاران حرفه‌ای خود را نه تنها در اسنوکر بلکه در پاکت بیلیارد نیز افزایش دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • صنعت اسباب بازی، مسئله جدی دانشگاه‌های جهان
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • راه‌اندازی رشته‌های مورد نیاز صنایع در دانشگاه امیرکبیر
  • ارائه بیش از ۹۸ هزار ساعت آموزش به ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی زنجان
  • اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم
  • یک‌هزار و ۶۸۲ زندانی در قم مشغول کار هستند
  • جمهوری اسلامی ایران در رخداد اخیر  کاملا حرفه ای، منطقی و مسئولانه عمل کرد/به دنبال تشدید تنش در منطقه نیستیم
  • ورود اسپانسرها به اسنوکر پس از حرفه‌ای شدن وفایی و سرخوش