Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل و نیویورک تایمز صدها دانشمند از کشورهای مختلف جهان در نامه‌ای تصریح کردند شواهد زیادی وجود دارد دال بر اینکه ذرات ویروس کرونا تا بدان حد ریز هستند که از طریق هوا جابجا می‌شوند و از این طریق می‌توانند مردم را آلوده کنند. از همین رو سازمان بهداشت جهانی باید توصیه‌های خود را برای مقابله با این ویروس تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر وزارت بهداشت جهانی اعلام کرده ویروس کرونا در وهله اول از طریق ارتباط اشخاص با یکدیگر و از طریق انتقال از بینی یا دهان منتقل می‌شود. این امر نیز از طریق سرفه، عطسه یا صحبت کردن رخ می‌دهد.

اما ۲۳۹ محقق از ۳۲ کشور جهان در نامه سرگشاده خود خطاب به سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده‌اند شواهدی در اختیار دارند دال بر اینکه ذرات کرونا آن قدر کوچک هستند که از طریق هوا منتقل می‌شوند و برای جابجایی آنها نیازی به عطسه و سرفه و صحبت کردن هم نیست. تنها کافی است فردی با استنشاق هوای آلوده به ویروس کرونا مقدار کافی از آن را به درون بدن خود منتقل کند تا به این بیماری مبتلا شود. سازمان بهداشت جهانی هنوز نسبت به این نامه جدید واکنشی از خود نشان نداده است.

بر اساس این نامه که محققان دانشگاه‌های بزرگ و معتبر آمریکا، اروپا و آسیا در نگارش آن مشارکت داشته‌اند افراد برای در امان ماندن از ویروس کرونا باید حتی در محیط‌های باز و در بسته کم جمعیت و در منازل خود نیز ماسک بزنند و رعایت فاصله اجتماعی در صورت عدم استفاده از ماسک کمکی به در امان ماندن از ویروس کرونا نمی‌کند.

از سوی دیگر این تحقیق نشان می‌دهد فعالیت‌های کاری و شغلی به خصوص در اماکنی مانند بیمارستان‌ها، مدارس و ادارات شلوغ تنها در صورتی می‌تواند ادامه یابد که همه کارکنان از ماسک‌های قدرتمند ان ۹۵ استفاده کنند تا کوچک‌ترین ذرات معلق در هوا امکان ورود به بینی و دهان را پیدا نکنند. همچنین استفاده از اشعه ماورا بنفش برای کشتن ویروس کرونا به طور روزمره باید مورد توجه قرار بگیرد.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که ویروس کرونا در هوا چند ساعت مؤثر و پایدار باقی می‌ماند و تنفس چه مقدار از این ویروس برای ابتلاء به کرونا کافی است. تحقیقات دولت آمریکا در ماه مارس گذشته نشان داده بود ویروس کرونا در هوا تا سه ساعت خطرناک و سالم باقی می‌ماند.

به گفته بیل هاناژ اپیدمولوژیست دانشگاه هاروارد مردم عموماً موضوع انتقال ویروس کرونا از طریق هوا را به مسخره می‌گیرند. اما باید توجه داشته باشیم که این ویروس حداقل تا چند ساعت در هوا معلق و فعال باقی می‌ماند و می‌تواند افرادی را که در منزل و خیابان و محل کار حضور دارند، آلوده کند. لذا استفاده از ماسک در همه حال باید جدی گرفته شود.

کد خبر 4967060

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان نوآوری فیس بوک امنیت اطلاعات فناوری نانو ناسا فناوری فضایی شبکه اجتماعی صندوق نوآوری و شکوفایی گوشی هوشمند ایالات متحده آمریکا بهداشت جهانی ویروس کرونا طریق هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه گفت: با توجه به شرایط آب وهوایی وافزایش فعالیت ناقلان بیماری، مبارزه با انگل‌های خارجی دام یک ضرورت است .
ابوالحسن سیدین افزود: یکی از اصول مراقبت وبهداشت دام مبارزه وریشه کنی انگل‌های خارجی دام‌ها است که با گرم شدن هوا و افزایش فعالیت حشرات به ویژه انگل‌ها سبب انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام وسبب ایجاد خسارات فراوان مستقیم و غیرمستقیم به دامداران وصنعت دامپروری می‌شود 
وی گفت: انگل‌های خارجی می‌تواند سبب انتقال وبروز بیماری‌هایی مانند تب کریمه کنگو، بابزیوز، تیلریوز، لمپی اسکین وتب سه روزه شده و خسارات اقتصادی وبهداشتی فراوانی به همراه آورد 
سیدین افزود: همه ساله دامپزشکی نسبت به تامین بخشی از سموم ضد انگل خارجی مورد نیاز اقدام می‌کند وهمچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی دامداران را از خطرات ناشی از انگل‌های خارجی وراه‌های مبارزه با آن آگاه می‌سازد.

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی
  • تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی به انتقال تجربیات منجر شود
  • واردات کالاهای اساسی از طریق مرزنشینان و پیله وران محدود شد
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • هشدار متخصصان: آنفلوآنزا به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد